Beste merk 1:43?
Beste merk 1:43?
Hallo allemaal,
Wat is het beste merk qua details in de schaal 1:43?
Ik ben beginnend verzamelaar van 1:43 klassiekers en heb nu 2 modellen van Minichamps ( Een Maybach Zeppelin DS 8 1932 en een Horch 853A Sportcabriolet 1938 - Speciale uitvoering van Audi) en 1 van Universal Hobbies ( Peugeot 404 uit 1966).
Deze zijn vrij goed gedetailleerd.
Ik hoop dat jullie nog een aantal merken weten die goed gedetailleerd zijn.
Groetjes,
Wendy.
Wat is het beste merk qua details in de schaal 1:43?
Ik ben beginnend verzamelaar van 1:43 klassiekers en heb nu 2 modellen van Minichamps ( Een Maybach Zeppelin DS 8 1932 en een Horch 853A Sportcabriolet 1938 - Speciale uitvoering van Audi) en 1 van Universal Hobbies ( Peugeot 404 uit 1966).
Deze zijn vrij goed gedetailleerd.
Ik hoop dat jullie nog een aantal merken weten die goed gedetailleerd zijn.
Groetjes,
Wendy.
Minichamps maakt mooie dingen voor een goede prijs. Datzelfde geldt voor een aantal andere merken maar de meeste zijn niet zo consistent van kwaliteit als MC. Als je meer geld wilt uitgeven, kun je bij de handbouwmerken terecht. Veel exclusieve modellen, vaak erg mooi gemaakt maar prijstechnisch ligt de lat wat hoger.
Een paar topics op het forum doorbladeren geeft je een goed idee hoe verschillende merken het voor elkaar hebben, er zijn genoeg mensen aanwezig die er mooie foto's van kunnen maken.
Norev maakt ook veel fraaie -veelal Franse- klassiekers in 1:43.
Een paar topics op het forum doorbladeren geeft je een goed idee hoe verschillende merken het voor elkaar hebben, er zijn genoeg mensen aanwezig die er mooie foto's van kunnen maken.
Norev maakt ook veel fraaie -veelal Franse- klassiekers in 1:43.
- autofreakie
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
- autofreakie
- Contacteer:
- Donkervoort
Het hangt ook af van welke modellen je van plan bent om te gaan kopen..
Minichamps produceert erg veel, heeft ook het grootste aanbod.
Bij IXO is het heel erg divers, duidelijk ingedeelt per thema. Kijk eens rond op de site http://www.ixomodels.com en geef je oordeel. Zelf vind ik IXO het 'beste' merk, qua prijs/kwaliteit verhouding. En de kwaliteit van de modellen gaat de laatste tijd veel vooruit vind ik!!
Spark: zit wat in het hogere segemt, produceert veel Le Mans racers, Hollandse auto's maar ook aparte auto's (zoals: Jaguar Concept). Prijs: 40 - 55 euro.
Voor Formule 1 moet je bij Quartzo zijn, maar Minichamps komt ook met mooie klassieke racers uit.
Vangaurds zet ook hele mooie modellen neer, voor een goede prijs (20 euro). Allemaal Engelse klassiekers, zoals Mini's en Land Rovers.
Vitesse is iets goedkoper, en dat is ook vaak wel te zien. Ik ben geen fan van Vitesse, al hebben ze prachtige TVR's neergezet voor een leuke prijs.
De modellen van Solido zitten in dezelfde prijsklasse als Vitesse. Een treedje lager in kwaliteit dan IXO en Minichamps, maar daar betaal je ook voor.
Iemand anders mag de volgende reeks modellen noemen met korte uitleg..want er zijn nog zooovéééél merken te noemen!
Minichamps produceert erg veel, heeft ook het grootste aanbod.
Bij IXO is het heel erg divers, duidelijk ingedeelt per thema. Kijk eens rond op de site http://www.ixomodels.com en geef je oordeel. Zelf vind ik IXO het 'beste' merk, qua prijs/kwaliteit verhouding. En de kwaliteit van de modellen gaat de laatste tijd veel vooruit vind ik!!
Spark: zit wat in het hogere segemt, produceert veel Le Mans racers, Hollandse auto's maar ook aparte auto's (zoals: Jaguar Concept). Prijs: 40 - 55 euro.
Voor Formule 1 moet je bij Quartzo zijn, maar Minichamps komt ook met mooie klassieke racers uit.
Vangaurds zet ook hele mooie modellen neer, voor een goede prijs (20 euro). Allemaal Engelse klassiekers, zoals Mini's en Land Rovers.
Vitesse is iets goedkoper, en dat is ook vaak wel te zien. Ik ben geen fan van Vitesse, al hebben ze prachtige TVR's neergezet voor een leuke prijs.
De modellen van Solido zitten in dezelfde prijsklasse als Vitesse. Een treedje lager in kwaliteit dan IXO en Minichamps, maar daar betaal je ook voor.
Iemand anders mag de volgende reeks modellen noemen met korte uitleg..want er zijn nog zooovéééél merken te noemen!

autofreakie schreef:@ Volvofiel : Voor een 2CV zou je beter Norev kiezen waarschijnlijk wel duurder dan Nostalgie maar wel prachtig afgewerkt !
Ik dénk het niet, ik heb er wel eens eentje van Nostalgie zien staan, en die vond ik wel mooier dan die van Norev...

- autofreakie
- Contacteer:
- ferrariboy
- Contacteer:
voor de duurdere merken (lees bijna onbetaalbaar) moet je bij BBR , redline, amr, looksmart zijn ( + 100 euro en veel meer )
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
- ferrariboy
- Contacteer:
via internet misschien wel maar bij mij in de buurt bij de plaatselijke handelaren moet ik toch 110 euro voor een redline en 125 voor looksmart betalen ( zijn wel een dure winkels ) maar op internet moet je ook je verzending meereken en dan zit je toch dicht tegen de 100 euro hoor
bbr is afhankelijk van welk model +/-100 tot 500 euro voor 1 model
amr begint niet van 100 maar een serieus stuk erboven
bbr is afhankelijk van welk model +/-100 tot 500 euro voor 1 model
amr begint niet van 100 maar een serieus stuk erboven
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
Ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat Wendy1982 een beginnend verzamelaar is en dat ze toch maximaal 35-40 euro voor een model wil betalen, en ja, dan kom je denk ik uit op Minichamps, Ixo, Nostalgie (heeft er altijd een mini-diorama bij!), Norev, Vanguards, Universal Hobbies en Vitesse. Keuze genoeg, lijkt me
.

- autofreakie
- Contacteer:
- fish88
volvofiel schreef:Ik denk dat we er rekening mee moeten houden dat Wendy1982 een beginnend verzamelaar is en dat ze toch maximaal 35-40 euro voor een model wil betalen, en ja, dan kom je denk ik uit op Minichamps, Ixo, Nostalgie (heeft er altijd een mini-diorama bij!), Norev, Vanguards, Universal Hobbies en Vitesse. Keuze genoeg, lijkt me.
Mijn 3de model was een Redline

Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."