GB-Models verzameling..(update sep' 08 Jaguar)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
GB-Models
Schaal: 1:43

Bericht door GB-Models »

@Donkervoort....
Leuk...Maar hij staat hier al..gebouwd naar eigen smaak wat erg goed is gelukt!
Kijk eens aan!! Top! :thump_up:

Ben zelf op zoek naar een MG-ZR in rally-trim van dit merk.

Afbeelding

Ik zou hem natuurlijk in Engeland kunnen bestellen, maar dan zit je weer met vooruitbetalingen, kredit-cards etc... En dan maar hopen dat het goed gaat. :?

Maar ik zit de laatste tijd ook vrij veel op Ebay.nl. Heb daar heel wat leuke koopjes kunnen doen. :dance:
Afbeelding
MvG. Jeroen
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Ja..je moet ze zeker via eBay of via een beurs te pakken zien te krijgen. Anders zijn ze niet te betalen. Ik heb voor mijn kitje maar 21 euro betaald..Nu zal hij zeker 2x het dubbele kunnen opbrengen! Gewoon goed alle eBay sites in de gaten houden (co.uk, de, be enz.). Succes!
:thump_up:
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Mooie update. Uiteraard vind ik de Le Mans modellen het fraaist, maar de raceversie van de XJ-12 is ook geweldig! :thump_up: :drool:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D welkom op het forum van mijne wegen ,zeer mooie verzameling heb je daar,mijn voorkeur gaat zoals mike ook naar de le mans wagens :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
GB-Models

Bericht door GB-Models »

@117ayrton.....
welkom op het forum van mijne wegen
Dank je ! Maar ondertussen loop ik alweer een tijdje mee hoor! :eh: Sinds 25 november 2005 om precies te zijn. :D
Afbeelding
MvG. Jeroen
tom

Bericht door tom »

Wow. prachtige update! Die Jag Mk.II County (zo heet de station-versie) heb ik nog staan als kit, moet 'm nog steeds een keer bouwen. Een overblijfsel uit de tijd dat ik Engelse auto's verzamelde.
En de D-type hoort bij de mooiste auto's aller tijden. Die komt er bij mij nog wel een keer in 1:18.
GB-Models

Bericht door GB-Models »

@Tom....
Die Jag Mk.II County (zo heet de station-versie) heb ik nog staan als kit
Ben heel benieuwd van welk merk die kit is? Die van mij heb ik kant en klaar gekocht van Milestone (Gems & Cobwebs) bij 'Automobilia' in Haarlem. Het leuke van die Mk2 'County' is dat er maar één officiële door de Jaguar-fabriek is gebouwd in de jaren '60. Deze is via allerlei omzwervingen uiteindelijk bij de Nederlandse Jaguar-importeur terechtgekomen. En een aantal jaren geleden helemaal gerestaureerd in concour-staat. Heb thuis nog foto's van de British Racing day's op Zandvoort in 2003, en daar staatie te glimmen in het Jaguar-paviljoen. Een maand of wat geleden stond er een leuk stukje over deze auto in de ´AutoWeek´ met nog een aantal andere Britse specials.

Afbeelding

Afbeelding
Hier nog een foto uit de AW. Met vooraan de ´County´.
Laatst gewijzigd door GB-Models op ma 05 jun 2006 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MvG. Jeroen
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ben niet zo voor straat wagens ,maar het is wel een mooi model :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Vincent

Bericht door Vincent »

Mooi hoor. :)
Grab life by the horns.
tom

Bericht door tom »

GB-Models schreef:Ben heel benieuwd van welk merk die kit is?
Uit mijn hoofd: Provence Moulage. Hij ligt er al een jaar of tien, zal eens kijken of ik 'm kan vinden om het te verifiëren.

Mooie foto trouwens! Ik heb de kit gekocht naar aanleiding van een artikel in Classic and Sportscar of Thoroughbred & Classic Car, en dat er maar eentje is gemaakt had ik ook begrepen. Ik vind het zeker geen lelijke ombouw (net als die Aston Shooting Brakes, trouwens).
GB-Models

Bericht door GB-Models »

De meeste Jaguar-kitjes van 'Provence Moulage' ken ik wel, maar wist niet dat ze ook een Mk2 'county' in hun programma hadden 8)
Ben zelf afgelopen week begonnen aan de Jaguar XK150 'Bertone' van PM. Moet zeggen dat alle delen van deze kit uitstekend zijn afgewerkt en keurig passen. Mag natuurlijk ook wel voor het geld. Gisteren de carrosserie al in de primer gezet, plamuren was helemaal niet nodig. :thump_up: Heb vroeger wel eens een metalen (die-cast) kit in elkaar gezet, maar dan was je soms dagen bezig om een onderdeel strak te krijgen. Ik maak af en toe plaatjes van de vorderingen met m'n digitale camera, dus binnenkort volgt er wel een uitgebreide reportage. :)
Afbeelding
MvG. Jeroen
tom

Bericht door tom »

Ik werk ook liever met resin dan white metal, da's inderdaad een rotklus om passend, recht en strak te krijgen. Toch heb ik ook met white metal wel eens een mooie kit gebouwd, zoals de MG Midget en Minor Traveller van K&R Replicas.
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Dat stukje in AW heb ik ook gelezen. De county is zeker leuk, maar doe mij die XJS Estate maar :wink:
GB-Models

Bericht door GB-Models »

Heb de smaak te pakken. Was vandaag even in Haarlem bij 'Automobilia' voor wat verf en pencelen voor m'n Jaguar 'Bertone' project. Zag dat ze in de vitrine nog behoorlijk wat PM-kitjes hadden liggen, waaronder een Jaguar XK 150 'fixed head coupé'. Die ik gelijk maar gekocht heb. En alle PM-kitjes gaan ook nog voor de helft van de prijs weg (20 á 25 Euri) :dance:
Afbeelding
MvG. Jeroen
GB-Models

Bericht door GB-Models »

Weer FF een update-je om m'n laatste nieuwe aanwinsten in de picture te zetten.

Weer 2 Jaguars er bij 8)

Afbeelding
De XJ-S TWR-racing. Is pas uit van Minichamps, verleden week opgehaald bij Tom's in Purmerend.

Afbeelding
De Jaguar D-type (short nose) 'LeMans racer' van AutoArt. Wist tot voor 2 weken terug geen eens dat AA een model had van deze uitvoering :eh: Online besteld bij Quality-Scales in Glanerbrug.

Afbeelding
Nog een keer de D-type van achteren.

Afbeelding
Austin 1800 in Rally-uitvoering van Vanquards.

Afbeelding
Dit model heb ik alweer een tijdje. MG-Metro Rally van IXO.

Afbeelding
De MG-LOLA LeMans Racer (X-Power) van Spark

Afbeelding
De MG-SVR eveneens van Spark. Geflopt SuperCAR project van de inmiddels failliete MG-Rover groep. Wel een apart model voor de collectie.

Afbeelding
Nog een shot van de SVR..

Afbeelding
De MG-B (Monte Carlo) van Eagles Race. Van de koopjes-tafel bij Tom's gescoord. :worshippy:

Nu zijn we aangekomen bij het hoofdstuk straatauto's;

Afbeelding
Riley RMB saloon van Minimarque '43' Deze modelauto-fabrikant uit de UK bestaat inmiddels ook al niet meer. Gekocht via Ebay.nl

Afbeelding
Austin A 110 'Westminster' handbouw van Lansdowne Models (Brooklin)

Afbeelding
Vanaf de achterkant... Op het eerste gezicht heeft deze auto wel iets weg van een Peugeot 404. Dit komt omdat beide auto's destijds ontworpen waren door Pininfirina. :roll:

Afbeelding
Riley Elf (Mini met kofferbak) en Riley Kestrel beide van Vitesse.

Afbeelding
Hier alle Riley's op een rij. De tweede van links is een oud Corgi-model van een Riley Pathfinder uit de jaren '50.
PS. Het houten kistje met Bolknakken komt hier uitstekend van pas en past zeer goed bij bovenstaande vehikels :mrgreen:

Afbeelding
Badge-engineering van diverse Glider-modellen. Vanden Plas 'Princess', Wolseley 'Wasp', Riley 'Kestrel', Austin 'Glider', Austin 1300 Estate. De hele serie is van Vitesse. Behalve de Estate, die is van Vanguards.

Afbeelding
Oud Goud... Innocenti IM3 (Austin Glider kloon) van het Italiaanse PoliToys (mint & boxed). Verleden jaar gekocht op de Vehikel-beurs in Utrecht.

Voor de kenners... Innocenti was in de jaren '60 en '70 eigendom van BMC/British Leyland en bouwde Gliders, Mini's en Allegro's voor de Italiaanse markt. Ze werden ook wel in NL en andere Europese landen verkocht. Vooral de Mini's, volgens de insiders waren de Italiaanse Mini's beter afgewerkt dan de Engelse versies. Later werden er ook Innocenti Mini's gebouwd in de Belgische vestiging (Seneffe) van British Leyland.

Als het goed is krijg ik van de week een Model binnen van een Innocenti Mini. Een oude Norev, Hachette. :dance:

Afbeelding
De New MINI (by BMW) kan natuurlijk ook niet achterblijven. Blijft nog steeds een MINI en made in Britain. Dit model is van Jadi (Revell) Vindt dit model zeer geslaagd. :worshippy:
Laatst gewijzigd door GB-Models op di 20 jun 2006 20:26, 5 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MvG. Jeroen
Plaats reactie