1:43, helemaal zo gek nog niet!

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Gesloten
Carfanatic
Contacteer:

1:43, helemaal zo gek nog niet!

Bericht door Carfanatic »

Vooral niet al je er achter komt dat de auto's als de Ruf Yellowbird, Pagani Zonda, TVR's en Honda NSX-R opeens wel een haalbare kaart blijken :worshippy:

Nu kom ik vooral terecht terecht bij de merken Ebbro en Spark, op de pics ziet het er aantrekkelijk uit maar wat denken de mensen die ze zelf hebben er van?

shit daar gaat m'n vakantiegeld
Afbeelding
CARROS

Bericht door CARROS »

Ik weet wat je bedoelt, ik twijfel heel vaak om bijvoorbeeld een paar Spark's te kopen.
Mijn probleem met die modellen is dat ik ze te fragiel vind overkomen.
Maar qua detail zijn die Sparks's prima, de EBBRO's trouwens ook, en die zijn weer wat zwaarder en minder fragiel.
Afbeelding
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Haha, leuk topic... :wink:

Ik ben eigenlijk direct begonnen met 1/43 te verzamelen, en heb daar (nog) geen spijt van. Wat ik mooi vind, is er vooral in 1/43.

Het heeft gewoon voordelen t.o.v. 1/18, maar ook nadelen.

Voordelen voor mij:
> Je voorkomt ruimtegebrek (al hoewel.... :oops: )
> Leuke prijzen
> Modellen die er niet in 1/18 zijn
> Afwerking op die schaal

Nadelen:
> Leuke prijzen (het wordt soms te gek..je kan er soms een 1/18 voor kopen :doh: )
> Té veel aanbod, niet bij te houden

Ik ben echt een fan van Spark. Heb er 5 modellen van. Qua afwerking staan ze echt boven Minichamps.
@ Carros, je zegt dat ze fragiel zijn. Bij de Spykers is dat niet te zien, bij de Donkervoorts wel. Maar ja, wat wil je met zo'n moeilijke voorwielophanging? Ik denk dat het aan het type auto ligt. Maar de modellen van Spark komen bij mij totaal niet fragiel over.
Je betaald er wat voor, je krijgt ook wat. En via sites (eBay) zijn ze vaak net zo goedkoop als een IXO.
BMWMaX
Contacteer:

Bericht door BMWMaX »

Ik heb leuke Spark modellen gezien van BMW's maar op de foto's geven direkt al een negatief gevoel dus laat ik ze maar voor wat ze zijn. Op foto's lijken modellen vaak veel mooier dan in werkelijkheid. In dit geval dus beslist niet.
Tjaard
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

... en voor mij geld hetzelfde ... ik wil graag de BMW 3 serie race modellen van Spark hebben maar ze zien er niet echt Minichamps kwaliteit uit ... ook in de winkel kwam de X5 lang niet zo mooi over als de Minichamps versie. Zonde, want de race modellen zijn wel apart ...
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ik moet zeggen dat ik ook vind dat Spark een aantal slechte beurten gemaakt heeft. De Shell-Porsches hadden allemaal enorm slecht afgewerkte koelschijven op de velgen. Verder een aantal modellen met soms meerdere decalschades, en modellen waar bodemplaten onder het bodywork doorkomen. En vorig jaar waren er al de BMW's en Alfa's met scheve wielen.

Spark wil iets teveel iets te snel. Dat gaat ten koste van een aantal modellen. Zonde. Want de Jaguars XJ220 die in straat en raceversie net uit zijn zijn wel allemaal goed voor zover ik heb gezien.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
zipperscales
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door zipperscales »

het is ook een kwestie van smaak voor de stijl van de fabrikant. Ik spaar Formule 1 modellen van Hotwheels en Minichamps, de andere fabrikanten van dezelfde prijsklasse is niet mijn smaak, ze zijn naar mijn mening niet gedetaileerd.

Hiermee doel ik op Brumm en Onyx, ze hebben wel veel oude modellen alleen Minichamps haalt nu de schade in met ladingen oude modellen.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
300ZX Z31

Bericht door 300ZX Z31 »

Spark blinkt vooral uit door hun aparte keuzes, zoals de Alfa Junior Zagato en de Ligier JS2. Ook zustermerk Bizarre is goed bezig met o.a. de Matra M530! :thump_up:
GB-Models
Schaal: 1:43

Bericht door GB-Models »

Minichamps is afgelopen jaar met een leuke serie Jaguar-modellen uitgekomen. Ik heb nu de XJ-6 coupé en de XJS sportcoupé van MC. Stuk voor stuk schitterende modellen.
Van AutoArt heb ik de serie Lemans-racers (D-type, XK-SS, etc) en de XJ-13 prototype. Echte kunststukjes. Heb ook de XJ-Sovereign (X-300) van AutoArt. Maar dit model vindt ik dan weer iets tegenvallen, bepaalde details zoals de bumpers, velgen en interieur komen een beetje plastic-achtig over (Maisto-kwaliteit). Vindt de uitvoering van 'Vanguards' er dan beter uitzien, is ook nog eens de helft goedkoper! Maar dit kan er ook mee te maken hebben dat die 'Sovereign' weer een iets ouder model is van AA.
Heb ook een aantal Sparks & IXO's in m'n vitrine. Vindt de Jag XJ220 Racing van Spark echt één van de toppers van dit merk. Van IXO heb ik o.a. de MG-Metro Rally, is ook erg gedetailleerd en fraai vormgegeven. :thump_up:
Afbeelding
MvG. Jeroen
Gesloten