Bavaria City Racing

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Wouter
Schaal: 1:43

Bavaria City Racing

Bericht door Wouter »

wie gaan er dit weekend naar het bavaria city racing

ik ga in ieder geval zeker en ik heb er zien :worshippy:

zoja wie gaan er nog meer van het forum :?:
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ik zal er ook zijn, fototjes maken.
Afbeelding
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Ben vorig jaar geweest en dit jaar belooft nog grootser te gaan worden. Helaas ben ik er waarschijnlijk niet dit keer ivm vakantie... :|
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Iemand die het afgelopen gedeelte gaat bezoeken?

Vorig jaar was de Eerste Le Mans Viper aanwezig.... als ik me niet vergis was dat deze:
Afbeelding

Als ie er weer is.......
Wie wil er fotos maken? Er zijn namelijk niet veel fotos van deze auto (uit 1994) op internet te vinden.
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Afbeelding

Had deze nog van vorig jaar, zal 'm dit jaar in de gaten houden.
Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Kijk, dat is wat ik bedoelde....

Vorig jaar kon ik m namelijk niet eens echt vinden tussen de fotos....
Thanks!

En, als je meer hebt..... mn mailadres staat in mn profiel.
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Die voorspoiler klopt van geen kanten, dat is vast niet de originele auto :shock:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

ViperArry schreef:Kijk, dat is wat ik bedoelde....

Vorig jaar kon ik m namelijk niet eens echt vinden tussen de fotos....
Thanks!

En, als je meer hebt..... mn mailadres staat in mn profiel.
Dat is de enige foto die ik heb.
Afbeelding
marsss
Contacteer:

Bericht door marsss »

Ik ga hoor!! EN heb via bavaria tribunekaarten gewonnen dus mij hoor je nie klagen, F1 in me eigen stadje:D
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Die voorspoiler klopt van geen kanten, dat is vast niet de originele auto
Jawel hoor. Beide Le Mans Vipers zijn in 1996 ook gebruikt bij de 24H van Daytona......
Bijzonder, de eigenaar is Nederlander.... de oranje staat bij een verkoper in Zwitserland of Oostenrijk te koop (en dat al enkele jaren).

Een plaatje van Le Mans 1994
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En weer ontopic.... vorig jaar:
Afbeelding
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Weinig foto's van te vinden, maar wel dit:

http://gto-racing.nexenservices.com/GT/ ... erRT10.htm

die 1996 wagen ziet er toch wel erg anders uit moet ik zeggen en dat terwijl het verhaal hier gaat over de Rent a Car versies.

een beetje de vertaling:
Vóór 1994 vatte de geschiedenis zich van Dodge aan het 24 uur van Mans aan de enige aanwezigheid in 1976 van een kort samen laden die nauwelijks door zijn prestaties schitterde aangezien opgevend vanaf de eerste omloop. Daarentegen als hij een prestatie aan narrer heeft is het wel degelijk die van de komst in Sarthe van eerste Viper. Viper RT/10 van weg die een levendig zowel commercieel succes ontmoet, als van achting overwoog de onderneming Rent A Car want die uitzonderingsvoertuigen huurt het serieust van de wereld om twee van deze auto's te verplichten. Het publiek plébiscité twee van dit Dodge aanwezig in paddock in 93 mocht erover men niet meer om de stichters van Rent A Car aan te sporen want om zich in het avontuur te werpen. Zoals de vragen van inschrijvingen lang wachtten om tot ACO te komen bleef hij slechts weinig tijd om de auto's voor te bereiden en te ontwikkelen. Onder deze omstandigheden was er besloten om op drie toeleveranciers een beroep te doen om het project tot een goed einde te brengen. De scheepswerf Multiplast, aan Ventielen, werd verzocht alles te verlichten die het kon zijn op de auto's en tot definitief het gewicht van 1600 kg (van reeks) aan 1340 kg de vezel van koolstof werd gebruikt voor de implementatie van de carrosserie en makrolon voor de zij- en achter ruiten overging. De Belg "Luigi", beroemd voor zijn Europese en nationale titels in Toerisme, bereidde twee voor V10 8 liter. Na hun overgang in de werkplaatsen van Comblain klom hun macht tot 540 paarden, voor 400 paarden op het model van oorsprong. En terwijl Meca Systeem op de raamwerk en de opschortingen werkte is het aan Jean-Claude Thibault dat de definitieve verbinding van de auto's werd toevertrouwd. Beide snelden Viper zich RT/10 gereden door Arnoux/Balas/Bell en Migault/Gache/Morin van de bodem van rooster vooruit. Ondanks een chronos aan de proeven weinig flatteur deelden de auto zich van Arnoux, Balas en Justin Bell aan de 12e rij aan de 3e generaal en in GT1 achter onaantastbare Dauer Porsche in. Na deze slag van glans probeerde één van dit Dodge opnieuw zijn kans aan préqualifications en in BPR het volgende jaar. Het ging om het raamwerk van n°40 die aan Mans in 1994 liep. Om in de categorie GT2 van de teugels van 55 mm bij te dragen duren wezen geplaatst. De aërodynamica werden diepgaand gewijzigd en in Nantes aan CSBT, een dochtermaatschappij van de groep Heuliez verwezenlijkt. Het rolroer was vastgesteld en achteruitgegaan. Het schild en de motorkap voor, de vlakke bodem en de achter verspreider deden partij van de nieuwigheden. Nochtans in een jaar had het niveau van GT1 groot - ontwikkeld en, ondanks alles het verrichte werk, liegt de mislukking was onvermijdelijk. Michel Arnaud, eigenaar van de auto, laadde de Belg Luigi Cimarosti met nieuwe werkzaamheden. Laatstgenoemde rigidifia het raamwerk en wijzigde de afkoelingstrajecten. Hij verbeterde eveneens de voeding in lucht van de motor evenals het remmen en won nog gewicht. Ten slotte ruilde hij Borg Warner van oorsprong voor een doos Hewland. Teneinde de gegrondheid van deze werkzaamheden te controleren was Viper bij een proef van Carglass Cup, de voorvader van Belcar GT, in preambule van het 24 uur van Spa betrokken. Een wedloop zonder groot succes zoals de paar proeven van BPR 96 waaraan zij deelnam. Maar weldra Chrysler ging op de internationale scène met van Viper GTS-R via team Frans Oreca ingaan
Een beetje rottig lezen, maar je kan er een verhaal uit halen :mrgreen:

volgens mij heeft die Appie die wagen gewoon opnieuw laten bestickeren zonder eerst de Le Mans versie er van te maken. :think:
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Leuk dat je dit naar boven hebt gehaald....

Het verhaal loopt een beetje als volgt....
Door toeval konden ze in 1994 meedoen, maar de auto was eigenlijk nog niet af....
Allerlei last minute werk, en de Rent a Car auto's stonden aan de start...
In 1995 probeerde men wederom aan de start te verschijnen met een vernieuwde auto.... maar helaas liep dat op een fiasco uit.

In de Carglass Cup en het BPR in 1996 was de auto wél succesvol....
Maar vind daar maar eens fotos van.

Ik heb ooit een site gezien waar de Oranje te koop werd aangeboden, daar stonden ontzettend veel plaatjes van de auto op Daytona op..... waar het bodywork opnieuw is aangepast.
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat ie is teruggestickerd zonder de bodypanels aan te passen.... waarschijnlijk zijn die delen kwijt ofzo.

De oranje heb ik teruggevonden...
Te koop bij Dreamcars.ch

Afbeelding
http://www.dreamcars.ch/Site/fahrzeuge/ ... sp?ID=4200
Wouter

Bericht door Wouter »

nou het was geldig :worshippy:

een hoop super mooie auto's gezien :drool:

ook foto's gemaakt maar moeten nog ontwikkeld worden :?

@ viperarry ik heb voor jou foto's gemaakt van de viper :D (van rudophlracing 8) )
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Vond het anders maar saai.... bij een gem. nederlandse rallysprint krijg je al meer actie voor je kiezen.

Lichtpuntje was Verstappen:

Afbeelding

Albers ging ook wel lekker, alleen was het programma 1 grote chaos, en vond het allemaal vrij langdradig. Ook vond ik de "security" echt slecht, stelletje mannetjesputters.
Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Cool! Ik ben benieuwd naar meer plaatjes!

Ik zal de rijder van Rudolph eens mailen... weten jullie binnenkort ook wat hij ervan vond!
Plaats reactie