Kyosho Ferrari 308 GTB: 2 ombouwprojecten update 16-8-2006

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Update schop 8)
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

De 308 GTB naar GTS ombouw is bijna klaar. De auto is weer in elkaar gezet. Ik ben blij dat ik tijdens het demonteren foto's heb gemaakt en de schroefjes genummerd. Dat hielp erg veel bij het monteren. Kyosho gebruikt zoveel verschillende soorten schroefjes in 1 model, niet normaal. Desondanks hou ik twee schroefjes over en kom ik er eentje te kort... :doh:

Ik kan dan ook zeggen dat het verbouwen van een Kyosho geen gemakkelijke klus is.

Hier heb ik de GTS naast de standaard GTB gezet:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De portieren zijn gedaan. Ik heb ze tan geschilderd en daarbij de armleuningen zwart gelaten. ook het kaartenvakje is zwart gebleven. Ik zag op referentiefoto's dat sommige 308's geen open kaartenvakje hadden, maar een afsluitbare.
zie foto:
Afbeelding

Ik had nog een lapje leer over van de reservewielbak en daarvan heb ik een "deksel" gemaakt voor het kaartenvak. Ik heb de portieren van de GTS ombouw (rood) en de standaard GTB (geel) naast elkaar gefotografeerd, zodat hopelijk duidelijk is wat ik bedoel.

Afbeelding

Resteert nog het spuiten van de stoelen. Ik heb eerst een poging gedaan met de kwast, maar het blijkt dat deze kleur erg slecht dekt. De portiervlakken heb ik ook drie keer moeten schilderen. Ik hoop dat het met spuiten beter gaat. De stoelen worden zoals gezegd tan (zandkleurig) met zwarte strepen. Het eindresultaat zal zoals deze GTB zijn, maar dan tan i.p.v. rood:
Afbeelding

Daarna volgen nog de puntjes op de i, zoals de ruitewisser (weer) monteren, de binnenspiegel en zonnekleppen en de typeaanduiding.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
rpmobilitydesign
Schaal: 1:18

Bericht door rpmobilitydesign »

ziet er erg netjes uit, mijn complimenten
Erikderaaf
Schaal: 1:18

Bericht door Erikderaaf »

ziet er mooi uit peter! vooral goed dat je ook die sleufjes hebt gebruikt waar normaal de achterste zijraampjes hebt gebruikt!
Een hele hoop Ferrari's 1:18 en een bescheiden berg Hotwheels...
caprigek

Bericht door caprigek »

bigodino schreef: Desondanks hou ik twee schroefjes over en kom ik er eentje te kort... :doh:

hoe krijg je het voorelkaar
2 teveel
1 tekort

het is dat je erbij zet VERSCHILLENDE maten schroefjes anders had ik gezegt dat het probleem eigenlijk is opglost

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

mooie ombouw objekt

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
Plaats reactie