Viper Competition Coupe Rudolph Racing. Model ontvangen!!!!

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 517
Lid geworden op: za 05 mar 2005 15:32
Locatie: Essen (Belgie)

Bericht door Vincent »

Vreemd...Ik heb nog eens naar het prototype gekeken en daar zit de decall van pricewaterhousecooper wel op de juiste plaats. :doh:
Grab life by the horns.
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Inderdaad vreemd....
Ik heb het gelijk weer even doorgegeven aan de modelbouwer. Bij het prototype was dat namelijk goed.

Nog even een herhaling van de vorige pagina.... ik heb hier namelijk nog een beetje hulp bij nodig.
Ik ben momenteel zelf aan het zoeken naar een mooie plexiglazen plaat om het model op te gaan zetten.
Compleet met een gegraveerd aluminium plaatje waarop de heren Grouwels hun handtekening kunnen zetten.
Of, een plaatje met de data van de auto en de handtekeningen op de plexiglazen plaat?

Wat voor ideen hebben jullie hierover?
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 517
Lid geworden op: za 05 mar 2005 15:32
Locatie: Essen (Belgie)

Bericht door Vincent »

Geen slecht idee op zich, maar dan ga je extra kosten moeten maken.
En er kruipt ook wat werk in zo'n plaat maken voor elk lid dat er één koopt.
Persoonlijk lijkt me de handtekeningen het leukste. :thump_up:
Grab life by the horns.
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Das het simpelste......

En of ik die plexiglazen plaat voor iedereen maak...... dat denk ik niet. In ieder geval eentje voor mezelf, en waarschijnlijk ook wel een voor het team.

Afhankelijk van de intresse hier is het misschien mogelijk om er een paar meer te maken.
Het plexiglas alleen kost al een kleine 20 euro. :? nnToegevoegd na 17 uren:nn Ik ben even aan het zoeken gegaan naar Plexiglas én een typeplaatje.

Plexiglas (20 * 30 cm) 8 mm kost € 10,50 (ex ondersteuning van de auto)
Plexiglas (20 * 30 cm) 10 mm kost € 13,21 (ex ondersteuning van de auto)
Typeplaatje in alu kost € 7,- (8 * 3.5 cm)

Afbeelding

Zou dit typeplaatje bij een sleutelboer goedkoper kunnen?
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

ik weet het niet ....

zou het niet gewoon makkelijker zijn om die 100 stuks gewoon terug te schuiven in de doos waar ze in kwamen....

en die 20 euro gewoon korting geven....

dat ie special is, dat weet iedereen toch....
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Dat is de standaard....

De modellen staan gewoon normaal op hun eigen voet.
Voor mezelf zit ik te denken om m wél op een nieuwe voet te plaatsen. Vandaar dat ik aan het kijken ben wat me dat zou kosten.

Maar omdat jullie hier vaak net zo gek op details zijn als ik dacht ik..... ik leg het hier gewoon neer.
Diegene die het willen kunnen ermee meedoen, diegenen die het niet interessant vinden... het hoeft natuurlijk niet.
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 517
Lid geworden op: za 05 mar 2005 15:32
Locatie: Essen (Belgie)

Bericht door Vincent »

Arjen, misschien dat van die */100 stuks weglaten ?
Want ik dacht dat er een nieuw certificaat al bij kwam, dus... :wink:
Grab life by the horns.
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Alles kan nog...
Maar, als ik dit aluminium plaatje op mijn onderplaat plak vermeld ik hier nog een keer het nummer.
Alles bij elkaar maakt datt t geheel dan nog bijzonderder.

Als ik de enige ben die zoiets wil dan kan ik me dat overigens ook goed voorstellen. :D nnToegevoegd na 1 uren 42 minuten:nn T was even zoeken maar ik heb een voorbeeld gevonden van wat ik bedoel.

Op deze plaat is de aluminium inscriptie vrij groot.... op mijn ontwerp is deze in principe veel minder aanwezig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze werd verkocht in 1:43 voor € 190,- (als iemand m kwijt wil..... mn mailbox staat open)

Zo zijn er door de Le Mans Model Fan Club meer gemaakt...
Afbeelding

Bij de Rudolph auto is het de bedoeling een A4 formaat plexiglazen plaat te gebruiken waarbij in de onderhoek een klein typeplaatje zal worden geplakt.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Het idee is hartstikke leuk, echter het model is al vrij kostbaar neem ik aan. Dit zal de prijs nog hoger opdrijven.

Ik heb geen idee van prijzen, maar de laatste foto van de Dome lijkt mij een goedkopere manier. Daarnaast ziet het er niet verkeerd uit.
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Even teruglezen....... :wink:

Het is een mogelijkheid.... maar geen moeten. De plexiglazen plaat is iets dat ik vooral zelf graag wil.

Zoals het voorbeeld van de Dome, maar ook weer met een minder opvallend alu plaatje.
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Inmiddels is er iets meer bekend over de levering van het model.
De eersten zullen begin oktober bij het team worden afgeleverd.
Daarna komen er nog leveringen in begin november, en begin december.

De prijs is nog steeds een vraagteken.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Erg mooi geworden, leuke aktie!
Gebruikersavatar
Special Models
Berichten: 315
Lid geworden op: di 12 jul 2005 01:38
Locatie: brakel

Bericht door Special Models »

Eèn ding vraag ik me nog steeds af...
Er werd een hoop ophef gemaakt over een produktie model dat AA dan zou gaan maken...
Maar of ik begrijp het verkeerd of wat dan ook....maar volgens mij is dit model gewoon door een knutselaar gemaakt en niet door AA....
Ik ken ombouwers die het zeker beter hadden gedaan en detail getrouwer als dit...
Zo heb ik het idee van...oh dat is te moeilijk en te veel werk laat maar zitten.
Verzamelen is de kunst van het kopen
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Das een beetje kort door de bocht. Om maar niet BOT te zeggen.

Het hele project loopt nu vanaf april. Als je terugleest vanaf pagina 1, zul je zien dat het inderdaad origineel het idee was dat AA de auto zou gaan maken.....

Maar, voor het team was het absoluut geen optie om 1000 modellen af te nemen.
Als alternatief is door AA zelf voorgesteld de modellen te laten maken door een modelbouwer waarmee hun vaak zaken doen. Geen hobbist of de eerste beste knutselaar, als jij dit vindt, dan is het jouw mening. De modelbouwer die hiermee aan de slag is verdient hiermee zn brood.

Omdat het niet het doel is, of is geweest een 100% replica van de auto te maken zijn er verschillende compromissen gesloten.
Er werden geen onderdelen aan de auto gewijzigd.
De auto werd alleen van de juiste en complete bestickering voorzien.
Het geheel moest betaalbaar blijven maar zoveel mogelijk een correcte weergave van de auto worden.

Zoals jullie allemaal hebben gezien zijn er problemen geweest met de juiste schaal van de decals. Deze wijken op het laatste model nog af, maar zullen worden hersteld.
Ik denk dat je dit nog maar eens erbij zult moeten bedenken en dan nog een keer je oordeel moet vellen.
Ik ben er supertrots op dat het mogelijk is geworden dit model te laten maken én daarmee de eerste Competition Coupe met race livery te zijn.
TVR freak
Berichten: 709
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 21:36
Locatie: Zeeland

Bericht door TVR freak »

Ben het helemaal met je eens ViperArry, ik vind het een schitterend porject en je mag met recht trots zijn dat jij dit allemaal voor elkaar heb gebotst. Jammer dat de sommige stickers nog niet helemaal goed zitten, maar zodra dat verholpen is heb je een schitterend model! :thump_up:
TVR Griffith 500 - the true spirit of driving -
Plaats reactie