Restauratie Dinky Toys Mercedes en Panhard truck's

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Restauratie Dinky Toys Mercedes en Panhard truck's

Bericht door Peter Parker »

Vorige week kwamen de missende onderdelen via MK Models en daarmee kon ik aan de slag. Vaak laat ik wagens van Dinky zoals ze zijn, maar als ik in de catalogus zie dat de missende onderdelen er zijn, dan ga ik uiteindelijk toch voor de bijl.

Bij de Mercedes was de laadbak iets naar binnen gebogen, de huif mistte en de laadklep. Verder was de verf matig.

De huif is van metaal en heb ik eerst maar eens in de primer gezet. De laadbak heb ik voorzichtig recht gebogen, zodat de huif er beter op past.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Tegen mijn gewoonte in spuit ik ook de wagen weer wit en al doende merk ik dat ik dan ook het rode chassis weer wat op moet lappen.

Bij de Panhard, laat ik de wagen qua verf zoals hij is, hij is te antiek om daar iets aan te doen vind ik. Ik weet alleen dat hij prachtige decall had van de Franse Spoorwegen en gelukkig was daar een replica van verkrijgbaar. Het is een Stoom loc die uit de kaart van Frankrijk naar voren komt.

Ook die huif eerst maar eens in de primer gezet. Afbeelding
De huif voor de Panhard.

Afbeelding
De decall was superdun, na het drogen snel afgelakt.
Afbeelding
Eindresultaat voor de Panhard, zoals eerder genoemd, laat ik de kleur van de wagen in de oude staat. Hij is ruim 50 jaar oud, dus dan mag ie wat chipped zijn. Ik vind het wel leuk hem weer in complete staat te brengen.

Afbeelding
Tenslotte de Mercedes afgerond, het onderstel is weer rood gelakt, de grille zwart en het wit bijgewerkt.
Laatst gewijzigd door Peter Parker op wo 13 sep 2006 21:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:worshippy: De vakman is weer bezig :thump_up: begint er aardig op te lijken Peter :dance:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Dank je, die camera is meedogenloos, ik zie een vlekje rood op het wit bij de mercedes.
Dimage

Bericht door Dimage »

Leuk die oude modelletjes 8)

Ik heb hier nog een oude kraanwagen staan van Dinky waar m'n pa nog als kleine jongen mee heeft gespeelt.

Wilde gelijk even je advies vragen;
De banden zijn bijna niets meer onder dat ding wat ik heb staan.
Wat zou jij doen als Dinky verzamelaar vervangen of zo laten?

MVG Frans
tom

Bericht door tom »

Mooi werk, Peter!
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Dimage schreef:Leuk die oude modelletjes 8)

Ik heb hier nog een oude kraanwagen staan van Dinky waar m'n pa nog als kleine jongen mee heeft gespeelt.

Wilde gelijk even je advies vragen;
De banden zijn bijna niets meer onder dat ding wat ik heb staan.
Wat zou jij doen als Dinky verzamelaar vervangen of zo laten?

MVG Frans
Als de bandjes helemaal vergaan zijn zou ik ze vervangen, ze kosten nauwelijks iets. Als ze alleen maar hard zijn en er nog wel goed uit zien,dan zo laten. Orginele bandjes hebben voor verzamelaars toch de voorkeur.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Weer een zeer geslaagde restauratie uit het PP atelier :worshippy: :worshippy:
Plaats reactie