Het Michael Schumacher stopt ermee topic.!!!!

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Diciotto
Schaal: 1:43

Bericht door Diciotto »

Ik moest de man ook helemaal niet, en ik herinner me nog goed wat voor een dilemma 't was toen bekend werd dat Schumi naar Ferrari, "mijn" team, kwam (ben altijd meer een teamfan dan een rijderfan geweest in de F1).
Maar hij heeft het toch maar gedaan hè. 't Was lang geleden dat we Ferrari nog zo hebben zien schitteren.
En met records houd ik me niet bezig. Da's voor de quizliefhebbers.

Toch nog effe dit. Hoge bomen vangen veel wind, en daar komt nog bij dat vele van die topsporters aparte trekjes hebben, en ja, af en toe vreemde tot zelfs onsportieve reacties hebben, vooral als de druk stijgt en de belangen groter worden. I know, 't zou niet mogen, maar perfecte mensen zijn dun gezaaid, en als daarbij dan nog eens een consante camera-aandacht komt... Dus wordt er al eens gegooid en geslagen met tennisrackets, wordt er nu en dan een bal furieus weggetrapt of een ellenboog- of kopstoot gegeven, een stoot onder de gordel uitgebracht, en ja, wordt er al eens iets te enthousiast of overhaast ingereden op voorliggers... Weegt dat dan echt zo fel door als we terugkijken op die schitterende carrières?
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Even mijn visie op deze topic.....

We weten nu wel dat Michael Schumacher berucht,bemint,beroemd,gehaat,geliefd etc etc etc...is/was. Ik snap echt niet dat sommige hier zo raar doen. Kom op hey!!

Ben je voor Ajax ben je voor Ajax,ben je voor Feyenoord ben je voor feyenoord,ben je voor Mclaren ben je voor Maclaren.....
Bla Bla Bla Bla.....

Schumacher stopt ermee punt! Het leven gaat gewoon door hoor....
Gaan we hier weken over discusseren???

2007 belooft een mooi seizoen te worden.....wacht even! 2006 is nog niet over! 2 punten verschil....Spannend! Voor wie dan ook! Doornbos de laatste 3 weken in de Redbull aan het racen! Onze eigen echte Robert! Spyker in de F1,ons eigen team!

Kom op jongens...ga jullie modelletjes poetsen en houd Aub op over Schumacher zijn doen en laten.....gaan we het vd week over mansell hebben of over de ruzies tussen Senna en Prost?? :eh:
boerke04

Bericht door boerke04 »

Gelukkig hebben al die azijnpissende anti-schumachers een hoge bloeddruk en overlijden ze op jonge leeftijd..
Juist niet man, na 22 oktober zakt onze hoge bloeddruk en kunnen we gaan genieten van de (lange) rest van ons m. schumacherloze leven :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Markopolo schreef: Vertekende beelden zijn het gewoon, records, sommige ja, die zijn het opschrijven waard, maar om nu het record te hebben van het langste aan de leiding te hebben gereden :?
"Kijk Schumacher heeft langer aan de leiding gereden dan Senna" :clap: ja duh, Senna is dood, die zal er geen km. meer bij rijden.
Ook veranderd het aantal circuit's door de jaren heen, waardoor de kans dat je meer km's aan de leiding kan rijden steeds groter wordt, bull-shit records dus.
Dat is dus niet waar, want elke wedstrijd worden er ongeveer meer kilometers gereden, het is niet zo dat er in Senna's tijd GP's van 100 km gereden worden en nu 360 :| afstanden zijn bij mijn weten niet verandert.
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Schumi28 schreef:[..]

Dat is dus niet waar, want elke wedstrijd worden er ongeveer meer kilometers gereden, het is niet zo dat er in Senna's tijd GP's van 100 km gereden worden en nu 360 :| afstanden zijn bij mijn weten niet verandert.
Als je meer Grand Prixs per jaar hebt is de kans dat je meer kilometers rijdt zeer zeker aanwezig :wink:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Nou RSH je maait me het gras voor de voeten vandaan, dat wou ik onze gediplomeerde rekenmeester net uitleggen :mrgreen:

:twisted: :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Naja Senna is dood inderdaad, maar dat geeft Schumacher nog wel recht op het record. Hij heeft Senna niet de dood in gejaagd ofzo... Zo'n record wordt berekend met alle coureurs allertijden in het achterhoofd en dan zou ik toch best trots op een dergelijk record zijn. Maargoed ik trek me offcieel terug uit dit topic. Vind dat het wel lang genoeg geduurd heeft en vind het meer en meer offtopic raken. Succes met het discussieren verder mannen!
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Dank je Hans :mrgreen:

nu we toch off topic gaan, http://www.formula1.com/archive/halloffame/
mooie koppen en verhalen. :thump_up:

Alberto Ascari (ITA) World Champion - 1952-1953
Grand Prix Starts: 32 Grand Prix Wins: 10 Pole Positions: 14

Juan Manuel Fangio (ARG) World Champion - 1951, 1954-1957
Grand Prix Starts: 51 Grand Prix Wins: 24 Pole Positions: 29

Mike Hawthorn (GBR) World Champion - 1958
Grand Prix Starts: 45 Grand Prix Wins: 3 Pole Positions: 4

Andere tijden met mooie statistieken van Ascari en Fangio. Hawthorn heeft belachelijke statistieken, maar werd wel wereldkampioen. :think:
Contacteer:

Het is wel duidelijk zo.....

Michael Schumacher heeft zijn afscheid van de F1 aangekondigd afgelopen zondag na de race op Monza......
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

vivado ferrari collection schreef:Het is wel duidelijk zo.....

Michael Schumacher heeft zijn afscheid van de F1 aangekondigd afgelopen zondag na de race op Monza......
en nog niemand heeft het over zijn mooiste momenten gehad......

stelletje azijnpissers....
Contacteer:

Curbstone Models schreef:[..]

en nog niemand heeft het over zijn mooiste momenten gehad......

stelletje azijnpissers....
Mooie momenten heeft hij zeker gehad,Curbstone. Maar als je daar over begint krijg je de volle lading met statistieken en zoutloze meningen :wink:
Curbstone Models
Contacteer:

vivado ferrari collection schreef:[..]

Mooie momenten heeft hij zeker gehad,Curbstone. Maar als je daar over begint krijg je de volle lading met statistieken en zoutloze meningen :wink:
ik weet het...

Maar ik vind zeker dat Michael Schumacher een positieve bijdrage heeft geleverd aan de Autosport.

En ik moet inderdaad toegeven dat je als fan van Michael Schumacher (met bijbehorende gekleurde bril) toch wel hele mooie dingen gezien hebt. Prachtige inhaalacties waarbij Michael op het scherpste van de snede de grote der aarde in het stof deed bijten...

Natuurlijk zijn er bij de Michael Schumacher fan ook negatieve momenten, zoals de stijlloze inhaalacties van bijvoorbeeld Mika Hakkinen op Spa....

neen lieve mensen....
ik denk dat je het als niet-fan best zwaar gehad hebt de laatste jaren. En daar heb ik best medelijden mee. :mrgreen:
Jolly Club

Natuurlijk zijn er bij de Michael Schumacher fan ook negatieve momenten, zoals de stijlloze inhaalacties van bijvoorbeeld Mika Hakkinen op Spa....
Grijp je nu zelf ook naar het beproefde middel van provocatie, of meen je dit serieus :?: :lol:

Curbstone Models
Contacteer:

Jolly Club schreef:
Grijp je nu zelf ook naar het beproefde middel van provocatie, of meen je dit serieus :?: :lol:
sorry.. maar ik kon het niet laten... deze topic was al zo gevuld met halve en hele waarheden...
Jolly Club

:lol: Heb helemaal niks met McLaren, en had ook heel erg weinig met Hakkinen, maar daar moest Herr Oberweltmeister zèlf even in het stof happen.... :mrgreen:

Om het geheel even in perspectief te plaatsen, raad ik iedereen aan eens een avondje youtube.com te gaan kijken. Zoek op Mansell, Berger, Senna, Prost etc. en je zult zien dat er ook van die heren ruimschoots beeldmateriaal te vinden van controversiele (ram)acties....

Het hoort bij de sport denk ik, allemaal haantjes die de voorste willen zijn.

Mooie Schumacher momenten ? OK

- eerste zege voor Ferrari op 2 juni 1996 in de GP Spanje. Precies zoals de Senna-fans het graag zien, met een inferieure auto in de regen het hele veld oprollen :worshippy:

- Belgie 1997, wederom in de regen :worshippy:

- De overwinning in Italie (2001 ?), MS 1, Barrichello 2 en Irvine 3 ... de eerste keer op het nieuwe podium boven die kolkende mensenmassa ...

- Japan 1997 ... fraai staaltje teamwork met Irvine, man wat had Olav Mol laat in de gaten dat Irvine ineens een voorsprong van 14 seconden inleverde in anderhalf rondje :dance:

- De comeback in Maleisie 1999, weer teamwork, Hakkinen die helemaal tureluurs werd van de grillige rondetijden die MS reed, je zou bijna geloven dat Schumacher in dienst van Irvine reed :angel:

- wheel-bangen voor de leiding met Coulthard in Argentinie 1998

- de eerste Ferrari-titel in 2000

- GP Hongarije 1998, van de derde plek achter de McLarens naar de overwinning door halverwege de race te besluiten een keertje extra te stoppen...hoe onlogisch dat ook klinkt :mrgreen:

Ik volg Formule sinds 1982/1983...en heb dus erg lang zitten wachten en hopen op een rijderstitel voor een Ferrari-coureur...raar om te zien dat toen Ferrari eindelijk na 21 jaar dat doel weer bereikte, het winnen zo snel ging wennen, dat alle titels daarna me eigenlijk niet zo veel meer deden... Maar dat zal ook wel met de nieuwe manier van racen te maken hebben die sinds die jaren de Formule 1 in zijn greep heeft....

Maar ondanks al zijn overwinningen en titels die hij 'mijn' team gebracht heeft, vind ik het een verstandig besluit om te stoppen...er zijn van zijn generatie nog wel een handvol die dringend zijn voorbeeld zouden moeten volgen :D

Plaats reactie