Wilde het echter eens op een andere manier als het direct inbouwen van leds doen, omdat ik vind dat je daardoor een wat minder realistisch effect krijgt.
Voor dit doel heb ik wat optische kabel en ledjes besteld, met als doel de optische kabel de uiteindelijke verlichting te laten doen.
De keuze voor het project is gevallen op een Porsche Carrera GT van het merk Maisto, schaal 1:18.
Affijn hierbij alvast een fotoreeks met de huidige stand van zaken.
Stap 1, het demonteren van het schaalmodel;

Als volgende de lichten gedemonteerd en de oorspronkelijke neplampjes verwijderd.
Hierna heb ik de optische kabel door de gaatjes gestoken waar eerst de neplampjes zaten en vervolgens het uiteinde van de optische kabel verwarmd met een aansteker om op het uiteinde een lensvorm te krijgen.
Mijn geluk in dit geval was, dat de gaatjes dezelfde doorsnede hadden als de optische kabel, namelijk; 1.5mm.
Eenmaal de kabel teruggetrokken in het lamphuis zorgde de lensvorm gelijk dat hij netjes in het huis geblokkeerd werd;

Omdat ik m'n goede soldeerbout nog op de zaak had liggen en ik nog wacht op de juiste weerstanden, heb ik even tijdelijk een proefopstelling gedaan met een aantal leds in serie aangesloten met behulp van een paar kroonsteentjes.
Om te zorgen dat de optische kabel goed voor de leds terecht kwam, heb ik de buitenmantel van een wat dikkere electriciteitskabel gebruikt, deze paste precies over de (5mm) leds;

De overige foto's spreken denk ik voor zichzelf;

De onderste lichten voor moeten nog gedaan worden, maar ik zit nog in dubio, of ik daar direct 3mm leds inbouw, of de originele lensjes gebruikt met optische kabel erachter.
Bij 1 van de optische kabels (koplamp rechtsvoor, binnenste lamp van voren af gezien) moet ik nogmaals een poging doen om een betere lensvorm te krijgen want die geeft wat minder licht.
Wordt vervolgt.
mvg Frans