begin 1/18 chevy nomad topchop

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
jarnos

begin 1/18 chevy nomad topchop

Bericht door jarnos »

Zal waarschijnlijk een langdurig project worden,maar hier alvast een paar foto's van een nomad topchop(het begin altans)
De eerste foto is niet van mij,maar wel hetzelfde model...Afbeelding

En zo staat ie er nu bij:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet nog met plamuur in de weer ,alles is alleen nog maar gelijmd......
Alle ideen en suggesties zijn overigens welkom! Dit is mijn eerste chop dus kan elk idee gebruiken!

Greetzzzzz
caprigek

Bericht door caprigek »

das echt iets voor kale

denk dattie nog wel wat plaatjes heeft op zijn pc

gaaf projekt

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Misschien mosterd na de maaltijd, maar had je niet beter i.p.v. alle stijlen bijwerken/bijplamuren beter het dak in het voorste gedeelte boven de voorstoelen kunnnen delen, daarna alle stijlen weer op de juiste plek plaatsen, en het hierna ontstane tekort (bij de voorbank) in het vlakke deel van het dak op moeten vullen. Zo word het namelijk ook gedaan bij het 1:1 top-shoppen.
Dit is véél makkelijker, en zo kun je waarschijnlijk ook je BESTAANDE ruiten aanpassen. :think:
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op do 05 okt 2006 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
rpmobilitydesign
Schaal: 1:18

Bericht door rpmobilitydesign »

jJ ik dacht ook al dat dat handiger kon....Leuk project, ben benieuwd hoe hij wordt!
jarnos

Bericht door jarnos »

:roll: Hmmm,ik ben bang dat ik niet helemaal begrijp wat jullie bedoelen.... Dat van het dak opdelen wel,maar wat is er dan makkelijker aan?Nu kon ik de voorste en de brede spijlen min of meer gelijk houden en de rest bijbuigen.En anders zitten en je spijlen los en het dak is in tween of vieren gedeeld toch? :eh: Ik zal eens kijken of ik wat voorbeelden kan vinden met wat je boedoeld op het www voor een eventueel volgend project!

Gr Jarno
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Jarno,

Ik denk dat ze bedoelen dat je het dak los had kunnen zagen van de stijlen.
Op die manier hou je de stijlen aan de auto over... of andersom (de auto van t dak loszagen)

Nu heb je van alle stijlen de lijn gewijzigd, waardoor de ramen niet meer zullen passen.

T zal best goedkomen, maar het is nu wel veel meer werk.
Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen! :D
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

ViperArry schreef:Jarno,

Nu heb je van alle stijlen de lijn gewijzigd, waardoor de ramen niet meer zullen passen.
Dat is i.d.d. wat ik bedoelde....

Het dak gaan delen en de lijn van de stijlen ongewijzigd laten. In een dak kun je makkelijk zagen, nieuwe stukken tussenzetten en strakplamuren zodat je één geheel krijgt.
De stand van de stijlen laat je ongewijzigd. Voordeel hiervan is dat je hoogstwaarschijnlijk de originele ruiten kunt gebruiken en de alleen de hoogte van de ruitjes hoeft aan te passen.
Zodra je echter de stand van de stijlen wijzigd (verbuigen in jouw geval) heb je deze optie niet meer en zul je de ruiten geheel zelf moeten maken.
Aan de ruitjes zelf kun je namelijk niks tussenzetten of bijplamuren....en dat is wat ik bedoelde met makkelijker.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Plaats reactie