Bouw van een Dinku (Dinky Siku) plattebak truck

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bouw van een Dinku (Dinky Siku) plattebak truck

Bericht door Peter Parker »

Ik had via Marktplaats een aantal wrakjes van Dinky Toys gekocht en daarbij zat een cabine van een Dinky truck. Daar heb ik enkele weken tegenaan gekeken voor ik wist wat ik ermee wilde. Van Siku heb ik ook vele wrakjes van trucks en het leek me aardig om er 1 fantasie Dinky/Siku ofwel een Dinku van te maken.
Afbeelding
Mercedes Cabine eraf gehaald, verder wat uitsteeksels verwijderd en de cabine gepast.
Afbeelding
Platte bak maak ik van een Siku oplegger. Dacht dat de wielbakken mooi zouden passen maar helaas was dat niet zo.

Afbeelding
Voor een achterkant afgezaagd, dat ging moeilijker dan ik dacht.
Afbeelding
Afbeelding
De bak past nu mooi en het ziet er al aardig uit. Eigenlijk lijkt het me wel leuk om er rongen op te plaatsen, maar maak ik het me dan niet te moeilijk, ik zie wel.
Eerst de cabine maar eens in de thinner, want die is me toch lelijk rood geverfd. Op de foto lijkt het nog wat maar er is geen detail meer over.
Afbeelding
Na een paar daagjes in de thinner kon hij eruit en de rest van de verf eraf gehaald. Daaronder zaten hele fijne details als de grille. Ook de achterbak is redelijk kaal en e.e.a. nog wat opgeschuurd.
Afbeelding
Bij de grille onderin kan je nog de ruimte voor de slinger zien, die ze konden gebruiken om te starten.
Afbeelding
Iemand suggereerde een kopplaat en ik heb de rongen van schroefjes erbij gemaakt. Ik smeer de schroefdraad een beetje dicht met een hars.
Daarna een aantal laagjes primer erop en drogen maar.
Daar ben ik vergeten een foto van te maken.
Het merk van de vrachtwagen is een Commer, hieronder een orgineel.
Afbeelding
Afbeelding
De cabine is klaar en gespoten. details zijn zilver gemaakt. Het idee wat het moest worden is een hooiwagen van een circus gezelschap,vandaar ook de felle kleuren. Eigenlijk zoek ik nog een decall voor de deuren.
Afbeelding
Alles zit nog los en ook de losgezaagde benzine tank moet ietsje verderop weer vast.
Afbeelding
Ik ga bij MK Models eens opzoek naar een circus decall.
Laatst gewijzigd door Peter Parker op wo 11 okt 2006 18:16, 10 keer totaal gewijzigd.
caprigek

Bericht door caprigek »

ben benieuwd peter

zal het zeker volgen

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon

dissapear
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

heel mooi project, Peter. :thump_up: Vind de oude cabine helemaal super :thump_up:
tom

Bericht door tom »

Leuk bedacht, jammer dat er geen kopschot op die bak zit...
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

tom schreef:Leuk bedacht, jammer dat er geen kopschot op die bak zit...
Goeie suggestie! :thump_up: De cabine en de platte bak zitten nu nog in de thinner en worden mooi kaal, daarna moeten ze weer opgebouwd worden en de wielkasten moeten iets ruimer geslepen worden van binnen. De Dinky Toys banden zijn veel dunner dan de Siku banden en daardoor loopt hij voor aan.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Update 8-10 De cabine uit de thinner en de platte bak verbouwd. zie post 1!
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Update 3 11-10 wagen gespoten.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Ziet er super uit :worshippy: Knap de wagen zeker van op, Peter :thump_up:
Plaats reactie