Euregio Rally => Premier Balkenende navigator van Wevers

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Dimage

Bericht door Dimage »

St. Paul schreef:
De PVDA is gekomen met het kwartje van Kok.
Omdat Kok minister van Financien was heeft het zijn naam meegekregen maar CDA was net zo verantwoordelijk voor de invoering!
Het idee voor de invoering was destijds afkomstig van Wim Kok (van de PVDA) en daar ik doelde ik dan ook op.
Zij zijn tenslotte met het voorstel gekomen.

Het werd hoog tijd dat er uiteindelijk wat aan de weg werd gedaan, want je kunt gewoonweg er niet onderuit de bereikbaarheid te verbeteren, door meer asfalt neer te leggen.

Met meer inwoners in Nederland ga je tenslotte ook niet zeggen, dat ze het maar moeten zien te redden met hetzelfde aantal huizen als 30 jaar geleden.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Dimage schreef:
Het idee voor de invoering was destijds afkomstig van Wim Kok (van de PVDA) en daar ik doelde ik dan ook op.
Zij zijn tenslotte met het voorstel gekomen.
Mee eens, maar CDA kwam niet met een andere oplossing en stemde er mee in en ik denk dat dat net zo goed gezegd moet worden. Maar toch zal juist de PVDA er alleen op aangekeken worden omdat Kok's naam er aan hangt. Net zoals veel VVD stemmers een hoop afschuiven op de PVDA in de Paarse kabinetten. Terwijl ze er zelf bij zaten.

Over meer wegen... Helemaal mee eens dat op bepaalde punten uitbreiding al veel te lang op zich laat wachten. Maar de oplossing zal uiteindelijk massa-vervoer worden. Want de kosten van uitbreiding en onderhoud van het wegennet zullen uiteindelijk niet meer opwegen tegen de opbrengsten en een probleem wat hooguit iets kleiner wordt. Laat ze wat dat betreft eens beginnen met een flink aantal treinen erbij en gratis reizen of iig heel goedkoop.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Dimage

Bericht door Dimage »

Voorlopig wordt de auto als melkkoe gebruikt en zijn er meer dan genoeg inkomsten uit deze bron om het wegennet te bekostigen.
Dat de politiek het geld al jaren voor heel andere doeleinden gebruikt is weer een heel ander verhaal...
Hadden ze het wegennet al die jaren gewoon netjes mee laten groeien ipv dat ze de put willen dempen nadat het kalf verdronken is, dan had het (ook financieel) een heel ander verhaal geweest.

En wat die treinen en dat massavervoer betreft;
Heel weinig werknemers (op z'n hoogst wat kantoor- en winkelpersoneel) kunnen naar hun werk met de trein gaan.
Bijna geen enkel industriegebied heeft namelijk een treinaansluiting, dus ik weet niet hoe je dat wil gaan bewerkstelligen?
Wanneer je nu kijkt naar de treinaansluitingen dan is er alleen maar rekening gehouden met het personenvervoer van stad naar stad en geen woon-werk verkeer.

Buiten dat is de trein ook een grote milieuvervuiler (naar het schijnt nog een grotere per persoon dan de auto).

Ik denk zelf dat je gewoon de groei van de grote steden moet gaan beperken en de bevolkingsdichtheid meer moet gaan verspreiden.
Wanneer je dan bedrijven stimuleert zich ook mee te verspreiden, dan ben je van de druk op de bekende knelpunten af.
Elke woon-werk kilometer die minder behoeft te worden afgelegd werkt tenslotte ook weer mee tegen het fileprobleem.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Verspreiding is een oplossing maar levert nieuwe beperkingen op. Met nieuwe regelgeving van uit Europa wordt de open ruimte die we nog hebben steeds moeilijker in te vullen. Juist daarom denk ik dat je nu moet beginnen met het zoeken naar oplossingen anders dan alleen uitbreiden en spreiden. Natuurlijk niet ten koste van die uitbreiding. Maar waarom moet er een auto met een ICT'er elke dag van Amsterdam naar Utrecht en een auto met een andere ICT'r van Utrecht naar Amsterdam? Veel van de grote files staan vol met auto's met 1 persoon er in. De bouwvakkers en technische mensen rijden vaak al voor die files uit.

Vergelijk je de prijs/tijd en gemak dan wint de auto het 100%, valt prijs weg wordt het voor een aantal mensen een ander verhaal. En als meer mensen het gaan doen wordt het vanzelf interessanter om meer bussen naar die onbereikbare gebieden te sturen ipv die ene bus in het uur nu waar 5 man inzitten. En dat getal 5 alleen nog maar omdat er ook een chauffeur in moet. Je kunt wel blijven uitbreiden maar dat houdt ergens op. En dan krijg je vast weer een slimme minister die het dan maar duurder gaat maken om mensen de auto uit te jagen. Dan zitten we over 10 jaar met het probleem dat elk ritje zoveel gaat kosten (leuk voor mensen die echt geen keus hebben en verder weg wonen omdat huizenprijzen in de grote steden idioot zijn), alle wegen elektronisch gecontroleerd worden, max snelheden van 80... Laten we dan gelijk al het gemak en plezier voor iedereen er uit halen.

Dit terwijl we jarenlang mensen die heel goed met de trein kunnen, of het wel willen maar niet de optie hebben, geen stimulans of kans hebben gegeven dit ook te doen. Juist daarom zeg ik laten we nu naast uitbreiding ook beginnen met de aanpak van openbaar vervoer. En met de harde hand.

Ik vergelijk het met Simcity, klinkt raar maar er zit wel een logica in dat spel. Je hebt daar een dictatuur dus daar gaat het makkelijk maar de mate waarin je dingen drastisch kunt aanpakken werkt wel. Als je ziet dat een weg overbelast is, beuk je huizen weg en leg je er een brug naast en een trein verbinding. Kijk ik naar Utrecht. De busverbinding naar de Uithof. Ik heb daar tussen 1998 en 2006 regelmatig ingezeten. Ik ken de situatie voor en na het eerste stuk busbaan, een enorme verlichting rond het centraal station. Het 2de stuk kent veel heftiger verzet. Was dit in Simcity geweest dan had ik alle huizen die in de weg stonden simpel weggebeukt. Natuurlijk kan dit in het echt niet zo makkelijk maar het is wel de beste oplossing. En als we willen dan zien we aan de Betuwelijn wel dat het kan.

Het is even bloeden en pijn leiden, zonder meer. En het zal veel kosten, zonder meer. Maar door steeds meer die laatste open ruimtes in te vullen en meer regels in te voeren maak je het alleen maar moeilijker om er op de langere termijn wat aan te doen. Industrie past zich nu aan op het wegennet, kijk maar hoeveel er strak naast snelwegen dicht gebouwd wordt en weg van openbare verbindingen die later maar een beetje toegevoegd moeten worden, dit maakt in veel gebieden de uitbreiding van het wegennet op den duur ook onmogelijk. Daarnaast verhuizen ze vaak naar rustigere gebieden en nemen ze vaak hun werknemersbestand mee, wat weer meer drukte op de wegen betekent. Ik denk dat het juist nu tijd wordt om gewoon heel het spoor en wegennet aan te passen op de huidige indeling die NL kent. Klinkt drastisch maar op langere termijn heb je er meer aan dan 12 peperdure JSFjes. In Azië hebben dit soort drukte problemen nog veel erger in bepaalde gebieden en pakken ze dingen ook zo aan. En dat werkt wel.
Dimage

Bericht door Dimage »

Het hekele punt is juist dat (en daarop duidde ik ook al op in mijn vorige bericht) dat het openbaar vervoer altijd de nadruk heeft gelegd op verbinding met steden onderling en geen werkgelegenheidsgebieden.

Dus wat kom je tegen in zo'n trein (ik ben ook een lange tijd met de trein naar m'n werk gegaan toen die gelegenheid er was); scholieren, winkel, kantoor en overheidspersoneel en mensen die bij iemand op bezoek of winkelen gaan.

Er wordt juist bewust gekozen om langs de snelwegen industriegebieden op te zetten, vanwege de bereikbaarheid. Er is in de meeste gevallen simpelweg geen gelegenheid zich dichtbij openbaar vervoer verbindingen te vestigen omdat deze zich in en rond de steden bevinden en daar geen plek (meer) is voor industrie.

Helaas geldt voor het spoor hetzelfde als voor het wegennet, het is gewoonweg een verouderde bende die nooit is meegegroeid met de mobiliteit die Nederland nodig heeft gezien het groeiende aantal inwoners en werkgelegenheid. Verplaatst de werkgelegenheid zich dan zal zowel het spoor als het wegennet hierop moeten worden aangepast, wat echter nooit is gebeurd.

Je zegt het zelf al;
denk dat het juist nu tijd wordt om gewoon heel het spoor en wegennet aan te passen op de huidige indeling die NL kent.
Je zal het denk ik wel met me eens zijn dat meegroeien de beste optie was geweest en dat deze oplossing veel duurder is, maar iets is waar je straks niet meer omheen kan.

grt Frans
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Dimage schreef: Je zal het denk ik wel met me eens zijn dat meegroeien de beste optie was geweest en dat deze oplossing veel duurder is, maar iets is waar je straks niet meer omheen kan.
Voor een groot gedeelte zeker weten ja, geen twijfel over mogelijk. Maar ik denk dat we beide een kern van gelijkheid kennen in ons verhaal. En een combinatie dan ook de beste oplossing zou zijn. EN druk verdeling EN aanpassing van het netwerk.

Kijk naar de oude arbeiderswijken. Die opzet ging er van uit dat niemand die daar woonde een auto kon veroorloven. Al die wijken kampen nu met enorme parkeer overlast omdat elk gezin wel 1 auto heeft tegenwoordig. Nieuwe huizen bouwen en mensen ergens anders ook laten wonen lost het probleem niet alleen op. Je zult hoe dan ook moeten slopen voor ruimte. En in nieuwe wijken niet alleen rekening houden met parkeerruimte maar ook de verbindingen.

Ik heb alleen het idee dat op het moment dat in Nederland gekozen wordt voor die drukverdeling alle ogen hier op gericht worden zonder dat er rekening met nieuwe stromingen gehouden wordt. Het wordt dan meer het verplaatsen van het probleem. Tiel is een prachtig voorbeeld.

In Tiel bouwen ze een enorme nieuwe wijk in een uithoek in het zuiden. Aanvankelijk geen probleem. Tot er zoveel mensen kwamen te wonen dat sluipwegen vol liepen en een enorme druk kregen. Toen moest er plots een extra ontsluitingsweg komen, en nu blijkt het wel ver van het station te liggen en moet er plots een extra station (wat voor het zuiden van die wijk nauwelijks een oplossing is) komen ivm parkeerproblemen bij het huidige station. In Nederland wordt er zoals je al aangeeft idd te weinig over na gedacht. En als de problemen komen dan gaan ze kijken wat er met het huidige net aan oplossingen mogelijk is. Lag die wijk een stuk naar het noorden dan liep de rails er dwars door heen, dichter bij de snelweg en hield je aan de dijk een gebied voor natuur over die daar een stuk diverser kan zijn ivm het water en gezien de waterhuishouding in de toekomst ook zeer belangrijk kan worden. Nu staan er huizen en komt er niemand meer bij.

Komt bij, de trein naar Utrecht zit al in Tiel stampvol in de spits en die moet dan nog langs 4 stations... En toch is er jaren het geluid de lijn te schrappen.
Lexusfreak

Bericht door Lexusfreak »

http://media.putfile.com/RallyHengelo

KWaliteit is een beetje bagger omdat ik ruzie had met movie maker.
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Balkie was goed bezig!

Na de eerste proeven vroeg hij aan Wevers hoe ver ze achter lagen. 10 seconden was het antwoord van Wevers. En dat gat moest volgens Balkenende dan maar dicht gereden worden, want het kon toch wel harder?

Schijnt ook dat ie de notes best goed voor las, Wevers liep ook al weer in op Van Eldik voordat deze er af ging.
Afbeelding
Plaats reactie