Viper Competition Coupe Rudolph Racing. Model ontvangen!!!!

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Je mag normaal gesproken niet alleen smileys plaatsen, vandaar dit stukje tekst;

:drool: :worshippy: 8) :shock: :clap: :thump_up:
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Dank u dank u..... (ik zal het netjes doorgeven aan de mannen bij AutoArt en Alexander Helgers, de modelbouwer!)

Ik hoor binnenkort wat meer over de productie en de aantallen die beschikbaar komen voor de verkoop.

Vanmorgen werd ik geinspireerd door de Flying Lizzard set die Markopolo had aangeschaft.
Een Porsche op een speciale ondergrond met teamlogos en handtekeningen.
Ik ben aan de slag gegaan om een dergelijke ondergrond voor de Viper voor elkaar te krijgen.

Afhankelijk of het lukt moet het in principe mogelijk zijn om tegen relatief weinig geld de standaard AutoArt plaat te voorzien van een uniek plaatje.

En...... voor de gelimiteerde serie extra leuk..... dan kunnen er ook handtekeningen op.

Maar.... dat hangt nog wel een beetje af van de mogelijkheid en de prijs.
boerke04

Bericht door boerke04 »

Wat is 't een prachtbak geworden zeg :worshippy: :drool: .
Afbeelding
sgbuskens
Contacteer:

Bericht door sgbuskens »

is dit een soort van zoek de verschillen-opdracht ofzo :lol:
Erg gaaf..!
:worshippy:
Afbeelding
Neem ook eens een kijkje op http://www.modelauto-ombouwforum.com
boerke04

Bericht door boerke04 »

Zijn er al nieuwigheden rondom de Vipert te melden Arjen :?: :angel: :drool: .
Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Ik zal morgen eens even bellen naar het team.
De eerste modellen zijn namelijk afgeleverd.

Voor ons zal het wachten zijn op de laatste levering.....

Ik ben ondertussen alweer bezig met een paar andere projecten.
Tenminste 1 custom Viper en 1(of 2) wereldwijde release...... meer nieuws volgt.
DMR

Bericht door DMR »

Echt een prachtig model...

Mijn complimenten over hoe je het allemaal geregeld hebt!
Zou er ook graag 1 in mijn vitrine willen hebben!
Check mijn persoonlijke website op www.rinkemdm.nl

Ook diverse modellen die weg mogen!
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Binnenkort is de motorshow in Essen.
AutoArt zal daar een paar limited models showen zoals de Rudolph Viper....

Maar ook een ander project waaraan ik heb meegewerkt.
Nadat ik de Rudolph Viper op het forum van de Amerikaanse Viper Club (VCA) had gepost kreeg ik een paar verzoeken terug.

Een betrof een auto die binnen enkele maanden door AutoArt zal worden aangekondigd. Een Viper die AutoArt waardig zal zijn (nog wél sealed), een auto die in een normale oplage van +/- 3000 stuks zal worden uitgebracht.

De andere werd weer een speciaal project.
In het land van de American Dream lijkt haast niets onmogelijk.
Dus als je met diverse investeringsmaatschappijen je fortuin bij elkaar hebt gesprokkeld kun je daarmee alles doen wat je wilt doen.

Wayne Finch deed dat.
Hij nam een auto zoals deze:
Afbeelding
Had deze auto's in zn achterhoofd:
Afbeelding
Afbeelding

En was niet tevreden over het uiterlijk van de straatauto.
Hij wilde dat zijn auto eruit zou zien zoals de raceauto.

Dus bouwde hij zn eigen auto om naar de carosserie van de raceauto.
De Street Legal Competition Coupe.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En kwam dus met het verzoek zijn auto te reproduceren.

De modelbouwer (dezelfde als de Rudolph) ging ermee aan de slag, en dat leverde dit op.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het resultaat lijkt netjes.
Ook al blijft het jammer dat je de velgen niet kunt aanpassen etc.
Het model is naar mijn mening een stuk minder spectaculair dan de Rudolph Viper, maar het is dan ook een totaal andere auto.
Dus.... bij deze hebben jullie al een voorproefje voor de show in Essen..... (nog nergens vertoond op internet)

De Rudolph Viper is nagenoeg klaar. Er was een klein probleem met de Rudolph Logos (ze waren verkeerd gedrukt) waardoor de eerste zending aangepast moet worden.
Ik ben al met een van de partners bezig om ze straks in een winkel te krijgen.
Sorry dat jullie er allemaal zo lang op moeten wachten, maar tis niet anders. Ik wacht zelf ook..... :?
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Stoer hé! :thump_up:

Die modelbouwer die je noemt, werkt die voor AA of samen met AA of volledig zelfstandig?
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Bracer

Bericht door Bracer »

Je blijft me verbazen :worshippy: Degene die ze ombouwt verdient echt diepe respect. Persoonlijk ben ik het met je eens dat de Rudolph vele malen mooier is dan de straatversie, waarschijnlijk hadden witte strepen veel verschil gemaakt... maargoed ieder zijn ding :wink:
Maar we wachten in spanning (en ondertussen heb ik het geld ook bij elkaar :mrgreen:)
Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

T mooiste moet zelfs nog komen.... dat is de wereldwijde release.
Ik had al diverse malen contact gezocht met dat team toen ze na het zien van de Rudolph auto eindelijk contact met mij opnamen.......

E.e.a. wéér aan elkaar geknupt, en AA is daar dus al mee bezig om er een wereldwijde release van te maken.
Hier kan ik verder nog niets over vertellen, behalve dat t een must-have gaat worden.

Volgend jaar wordt de mal trouwens verbouwd naar de nieuwe versie van de neus van de Competition Coupe. Daar staan ook alweer een paar verschillende versies van gepland, maar daar heb ik niets mee te maken gehad.

Afhankelijk van het succes van het Rudolph model wordt er alweer gedacht aan een 2007 model. Kan zijn dat t dezelfde basis is, kan ook zijn dat t een geupdate body wordt (nieuwe versie van de neus). Dat ligt allemaal aan het team.

Wel leuk, staan straks 2 gelimiteerde gesigneerde auto's en 1 van de wereldwijde release gesigneerd in mn collectie.
De afgelopen maanden waren deze projecten minstens net zo leuk, en zo niet leuker dan het afstruinen van Internet naar reeds bestaande modellen die nog niet in mn verzameling staan.

Die modelbouwer werkt trouwens volledig voor zichzelf. Hij werkt wel in de buurt van AA, en vaak in samenwerking met AA.
AA levert de kale modellen aan, hij bewerkt ze, waarna ze aan de klant worden geleverd. Dat kan door AA gebeuren, maar kan ook direct door de modelbouwer gebeuren.

Erg erg leuk allemaal!
Bracer

Bericht door Bracer »

Dat is idd zeer goed nieuws (hoewel mn portemonnee daar anders over denkt...) dan kunnen we aan een nieuwe serie competition coupes beginnen :twisted: :mrgreen:
Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Denk dat er hier iig géén kale versies in de kast komen staan.
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

ViperArry schreef:T mooiste moet zelfs nog komen.... dat is de wereldwijde release.
Ik had al diverse malen contact gezocht met dat team toen ze na het zien van de Rudolph auto eindelijk contact met mij opnamen.......

E.e.a. wéér aan elkaar geknupt, en AA is daar dus al mee bezig om er een wereldwijde release van te maken.
Hier kan ik verder nog niets over vertellen, behalve dat t een must-have gaat worden.
Bedoel je deze of nog een andere?
80423 1/18 DODGE VIPER COMPETITION COUPE BOB WOODHOUSE SCCA 2004 #13(LIMITED EDITION 6000PCS WORLDWIDE
Kun jij trouwens bij je contacten voorzichtig informeren waneer we deze ongeveer mogen verwachten?
71711 1/18 DODGE VIPER SRT-10 COUPE 2006(RED) (LIMITED EDITION OF 6000PCS WORLDWIDE)

71712 1/18 DODGE VIPER SRT-10 COUPE 2006(BLACK) (LIMITED EDITION OF 6000PCS WORLDWIDE
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Bracer

Bericht door Bracer »

80423 1/18 DODGE VIPER COMPETITION COUPE BOB WOODHOUSE SCCA 2004 #13(LIMITED EDITION 6000PCS WORLDWIDE
Deze zou echt prachtig zijn :drool:

Ben idd ook wel benieuwd naar de 'normale' coupes maar hoop eigenlijk dat er ook een blauwe met witte strepen komt.... :pray:
Afbeelding
Plaats reactie