Binnenkort is de motorshow in Essen.
AutoArt zal daar een paar limited models showen zoals de Rudolph Viper....
Maar ook een ander project waaraan ik heb meegewerkt.
Nadat ik de Rudolph Viper op het forum van de Amerikaanse Viper Club (VCA) had gepost kreeg ik een paar verzoeken terug.
Een betrof een auto die binnen enkele maanden door AutoArt zal worden aangekondigd. Een Viper die AutoArt waardig zal zijn (nog wél sealed), een auto die in een normale oplage van +/- 3000 stuks zal worden uitgebracht.
De andere werd weer een speciaal project.
In het land van de American Dream lijkt haast niets onmogelijk.
Dus als je met diverse investeringsmaatschappijen je fortuin bij elkaar hebt gesprokkeld kun je daarmee alles doen wat je wilt doen.
Wayne Finch deed dat.
Hij nam een auto zoals deze:

Had deze auto's in zn achterhoofd:
En was niet tevreden over het uiterlijk van de straatauto.
Hij wilde dat zijn auto eruit zou zien zoals de raceauto.
Dus bouwde hij zn eigen auto om naar de carosserie van de raceauto.
De Street Legal Competition Coupe.
En kwam dus met het verzoek zijn auto te reproduceren.
De modelbouwer (dezelfde als de Rudolph) ging ermee aan de slag, en dat leverde dit op.
Het resultaat lijkt netjes.
Ook al blijft het jammer dat je de velgen niet kunt aanpassen etc.
Het model is naar mijn mening een stuk minder spectaculair dan de Rudolph Viper, maar het is dan ook een totaal andere auto.
Dus.... bij deze hebben jullie al een voorproefje voor de show in Essen..... (nog nergens vertoond op internet)
De Rudolph Viper is nagenoeg klaar. Er was een klein probleem met de Rudolph Logos (ze waren verkeerd gedrukt) waardoor de eerste zending aangepast moet worden.
Ik ben al met een van de partners bezig om ze straks in een winkel te krijgen.
Sorry dat jullie er allemaal zo lang op moeten wachten, maar tis niet anders. Ik wacht zelf ook.....