Vandaag kreeg ik (later dan beloofd, maar zezijn er) dan eindelijk het pakket waar ik op zat te wachten.
Politoys, Penny Toys, Polistil: Voor zover ik weet allemaal hetzelfde bedrijf. Polistil is vooral bekend van haar grotere modellen, maar besloot eind '60-er jaren ook een kleinere "Penny Toys" lijn op te zetten. Dit was niet ongewoon: Norev, Mercury, Safir (om een paar te noemen) deden dit ook. Door veel verzamleaars worden ze over het hoofd gezien. Later, begin jaren '70 al) werd de Penny Toys lijn stopgezet en werden er (goedkoper uitziende) auto's met zogenaamde speedwheels gemaakt onder de polistil naam.
Vandaag dan kreeg ik een Penny Toys pakketje.
- Lancia Esadelta (een truck) met autotransporter
- Maserati 3500 GT
- Maserati 3500 GT (in iets minder goede conditie)
- Ferrari P4 (in het doosje warempel!)
Dit maakt mijn jaar, die toch al niet slecht was, bijzonder goed!
Na wat achtergrondinformatie gezocht te hebben:
- De Lancia Esadelta lijkt een A of een B-type te zijn, het C-type heeft namelijk geen balke die de voorruit in twee deelt.
- De Maserati 3500 GT lijkt mij meer een 5000 GT te zijn; de 3500 heeft een enkele koplamp en alle zijroosters zien er anders uit. Een blik op een 5000 GT geeft deze styling details. Heeft Penny/Polistil hier een fout gemaakt?
Toegevoegd na 6 uren 17 minuten:
Update:

Matchbox Ford GT (leuke kleuren)

Plymouth Prowler

Lincoln Navigator

Hot Wheels Redline - Ford GT

Torpedo Jones. Ik ben er zeker van dat deze auto op een echt bestaand model is gebaseerd. Wie kan me helpen?

Penny Toys - Lancia Esadelta "Portauto" (let op: Het stuur zit "verkeerd", voor Lancia's uit deze periode heel gewoon)

Maserati 3500GT, maar let eens op de dubbele koplampen en de zijgrille; is dit geen 5000GT?

Ferrari P4 (let op: geen stuur)