Met dank aan Patje74 voor het hosten van de foto's.
De klepjes moeten nog scharnierend aangebracht worden (even schrniertjes bouwen met een dikte van minder dan 1 mm

Ik denk dat piano scharnieren te grof zijn voor dit soort toepassingen, zit zelf eerder te denken aan een stukje dun plastick als scharnier erin te lijmen dat valt niet zoveel op...alleen dat kan weer scheuren bij regelmatig gebruik.Ricardo schreef:Begint er toch aardig uit te zien moet ik zeggenZijn pianoschanieren niet de oplossing, deze worden wel meer toegepast op modellen, vooral klassieke modellen
Gewoon van plastic plaat (ABS) 1 mm dik. Ik heb ze gisternacht 'even' gemaakt.wvniersen schreef:Dat ziet er leuk uit zeg....
Welkom terug op dit forum trouwens we hebben lang niets van je gehoord.
ben wel benieuwd hoe je de spatborden gaat maken.
groet Winno
Gereedschap is niet superbijzonder. M'n picet is een onding van plastic (ooit in het ziekenhuis gekregen) en verder wat tangetjes, speldjes, ijzerdraadjes, mesjes en nog wat simpel spul. Voor m'n Trabant-aanhanger heb ik zelfs gewoon een flex (haakse slijper) gebruikt !Peter Parker schreef:Ik heb het idee dat je passie voor bouwen niet uit de lucht komt vallen. Je hebt wel wat gereedschap liggen. Is het je opleiding?
Als het cylindertje waar de scharnierpen doorheen steekt aan de buitenkant minder dan 1 mm dik is, is dat wel een oplossing ja ! Nu heb ik een rietje in de lengte open gesneden, ingesmeerd met lijm en in een dun aluminium buisje gefrommeld. Ben benieuwd naar het resultaat ...Ricardo schreef:Begint er toch aardig uit te zien moet ik zeggenZijn pianoschanieren niet de oplossing, deze worden wel meer toegepast op modellen, vooral klassieke modellen
Dun plastic ? Hoe bedoel je ?wvniersen schreef:[..]
Ik denk dat piano scharnieren te grof zijn voor dit soort toepassingen, zit zelf eerder te denken aan een stukje dun plastick als scharnier erin te lijmen dat valt niet zoveel op...alleen dat kan weer scheuren bij regelmatig gebruik.
maarja hoe vaak open je nu zon aan hangertje....ik denk dat hij of open of dicht staat.
Heb je meer foto's van die scharnieren ? Hoe ze gemaakt zijn enzo ?Ricardo schreef:Denk dat je wel een heel eind kunt komen. Op deze auto hebben ze het ook toegepast bij de deuren:
members.home.nl/r.r.mulder/site/fotos/53-1.jpg