Ik loop een beetje achter met updates, maar heb nu even tijd gevonden voor een toch wel bijzondere update vind ik zelf.
Ik verzamel hoofdzakelijk 1:18, maar ik liep nu tegen iets aan wat ik toch wel erg mooi vond. De schaal is 1:7!
Het is een radiografisch bestuurbare Ferrari F2005 F1 maar de afwerking en realistische imitatie van het origineel kan zonder meer concureren met die-cast modellen!
Op de foto gezet met ernaast twee Minichamps 1:18 modellen die ik een tijdje terug gekocht heb om te laten zien hoe groot hij is...
Van het merk Amalgam kun je een zelfde model kopen in schaal 1:8 voor enkele duizenden euro's, maar dit model kost slecht 70 euro! De detailering is zeer acceptabel (let bijvoorbeeld op de goudkleurige hitteplaatjes op de achterwielophanging of de mooie BBS velgen) en er zijn nauwelijks compromissen gesloten om er een RC wagen van te maken.
Ik moet alleen iets verzinnen op de antenne. Mogelijk het model uit elkaar schroeven en de antenne demonteren.
Wat betreft de Minichamps: de Ferrari F93A stond al lang op mijn verlanglijstje, maar de prijzen op Ebay wilden niet echt zakken (eerder andersom). Gelukkig via een Ferrari forum aan het model gekomen via ruil voor omgerekend slechts 80 euro. Er ontbreekt 1 spiegel, maar daarom heb ik de Sauber gekocht als donormodel voor twee tientjes.