Le Mans (series) 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Ik stel gewoon een vraag ja ? :mrgreen:

is toch Le Mans topic, en niet Peugeot-topic :wink:

We zaten langs elkaar heen te posten, t is net een huwelijk :lol:

Maar ik vroeg me dus iets af over Pescarolo, Peugeot had er niks mee te maken, kon ook niet, want Loeb is owned door Citroen natuurlijk :!: 8)

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Weet iemand trouwens hoe je de Kermis van Le Mans in het binnencircuit bereikt? :mrgreen:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
BMW M3

Bericht door BMW M3 »

Zag nu pas dat de Peugeot al heeft getest, en dus de definitive laten zien :worshippy: :worshippy:

Heerlijke wagen, aleen de cockpit is een beetje gaar...
Hoop dat het een mooie strijd word met de R10 :thump_up: :worshippy:

Afbeelding
Afbeelding
Maar waar de koplampen zitten :think: , zullen wel weggelaten zijn.. :?
Afbeelding
Meer pics

Mooi filmpje :worshippy:
Project: Stuk circuit + Pitboxen 1:87 [Klaar: Eindresultaat]
Afbeelding
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Schumi28 schreef:Weet iemand trouwens hoe je de Kermis van Le Mans in het binnencircuit bereikt? :mrgreen:
Welk stuk bedoel je?
Achter de paddock lijkt me duidelijk. Het reuzenrad stond vorig jaar voor de Ford chicane. Als je de paddockuitgang nam richting Maison Blanche kwam je er vanzelf.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

model1op43 schreef:[..]

Welk stuk bedoel je?
Achter de paddock lijkt me duidelijk. Het reuzenrad stond vorig jaar voor de Ford chicane. Als je de paddockuitgang nam richting Maison Blanche kwam je er vanzelf.
Ok dat heb ik twee jaar terug even gemist dan :mrgreen: :thump_up: dank je wel
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Schumi28 schreef:[..]

Ok dat heb ik twee jaar terug even gemist dan :mrgreen: :thump_up: dank je wel
2 jaar geleden stond tie ook niet daar ;) Vorig jaar stond de hele kermis vooraan het circuit, rond de tribune van Maison Blanche

Ander nieuws:
Audi terug in ALMS
Hoewel er tussen Audi en de ALMS-organisatoren wat onenigheid bestond omtrent het brandstofverbruik van de R10 TDI, lijkt de lucht nu toch te zijn opgeklaard. Op de Detroit Motor Show bevestigde Rupert Stadler, voorzitter van de Raad van Bestuur bij Audi, dat men ook in 2007 weer aan de ALMS-series zal deelnemen. Tevens werden in Detroit de V12 TDI Concept en Q7 3.0L TDI gepresenteerd.
Wouter

Bericht door Wouter »

Eerste deelnemers voor 24 uur van Le Mans zijn al bekend.
LM P1
Audi Sport Team Joest - Audi R10 - Winnaar 24 uur van Le Mans
Pescarolo Sport - Pescarolo - Tweede plaats 24 uur van Le Mans
Pescarolo Sport - Pescarolo - Winnaar Le Mans Series
Creation Autosportif - Creation - Tweede plaats Le Mans Series
Audi Sport North America - Audi R10 - Winnaar Petit Le Mans
Audi Sport North America - Audi R10 - Winnaar American Le Mans Series

LM P2
RML - Lola EX 264 - Winnaar 24 uur van Le Mans
Binnie Motorsports - Lola B05/42 - Tweede plaats 24 uur van Le Mans
Barazi-Epsilon - Zytek 07S - Winnaar Le Mans Series

LM GT1
Corvette Racing - Corvette C6.R - Winnaar 24 uur van Le Mans
Aston Martin Racing - Aston Martin DBR9 - Tweede plaats 24 uur van Le Mans
Aston Martin Racing Larbre - Aston Martin DBR9 - Winnaar Le Mans Series
Convers Team MenX - Ferrari 550 Maranello - Tweede plaats Le Mans Series
Corvette Racing - Corvette C6.R – Derde plaats Petit Le Mans
Aston Martin Racing - Aston Martin DBR9 - Tweede plaats American Le Mans Series
Aston Martin Racing BMS - Aston Martin DBR9 - Tweede plaats FIA GT

LM GT2
Team LNT - Panoz Esperante - Winnaar 24 uur van Le Mans
Seikel Motorsports - Porsche 911 GT3-RSR - Tweede plaats 24 uur van Le Mans
Autorlando Sport - Porsche 911 GT3-RSR - Winnaar Le Mans Series
Team LNT - Panoz Esperante - Tweede plaats Le Mans Series
Risi Competizione - Ferrari 430 GT - Tweede Plaats Petit Le Mans
Risi Competizione - Ferrari 430 GT - Winnaar American Le Mans Series
AF Corse - Ferrari 430 GT - Winnaar FIA GT
Scuderia Ecosse - Ferrari 430 GT - Tweede plaats FIA GT
zeker al een mooi lijstje
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Inderdaad een fraaie lijst. Maar bedenk dat dit de uitgenodigden zijn op basis van hun prestaties van vorig jaar. Ik geloof niet dat Audi 3 TDI's zal inzetten. :eh:

Ik ben benieuwd welke 31 er nog bij komen :drool:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
fish88

Bericht door fish88 »

Toch mooi om nog 1 Ferrari 550 op de startlijst te zien en dat is ook te danken aan Peter Kox :worshippy:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

model1op43 schreef:Inderdaad een fraaie lijst. Maar bedenk dat dit de uitgenodigden zijn op basis van hun prestaties van vorig jaar. Ik geloof niet dat Audi 3 TDI's zal inzetten. :eh:
Misschien toch wel 8)
Automatic entries: 24 out of 28 confirmed
vendredi 19 janvier 2007 - 10h57

Entrants that were automatically selected for the 2007 le Mans 24 Hours had until 8th January 2007 to confirm their participation.

Out of the 20 entries for a total of 28 cars 18 have officially confirmed their participation bringing down the number to 24.

Entrants who have not confirmed their participation are:

- Penske Racing, despite the two official entries allocated to the Porsche RS Spyders in the American Le Mans Series,
- Vitaphone Racing Team, with one place awarded following the Maserati MC 12’s victory in the 2006 FIA GT Championship.

The RML team that had the right to two entries has confirmed one car in the LM P2 category.

This low withdrawal rate is ample proof of the pull already exercised by the 75th Le Mans 24 Hours on 16/17th June 2007. This interest is further highlighted by the confirmation of all 3 automatic Audi entries showing that the German manufacturer is fully conscious of the threat posed by its numerous, increasingly determined and ambitious rivals.

The next deadline for the entrants for the 55 places for the 75th Le Mans 24 Hours is on Wednesday 24th January 2004, which is the last day for the deposing of entries by other teams.

After examining all the entries the Selection Committee will publish an initial selection at the end of February. The list will become final after the Sebring 12-Hour race (17th March, the opening round of the 2007 American Le Mans Series) and official practice for the Le Mans Series on 25th/26th March on the Paul Ricard HTTT circuit.

http://www.lemans.org/24heuresdumans/li ... 007_gb.pdf
4 more cars for the 2007 Le Mans 24 Hours
vendredi 22 décembre 2006 - 17h13

The entrants of the first two cars in the 2006 FIA GT Championship GT1 and GT2 categories have been awarded an invitation for the 2007 Le Mans 24 Hours by the Automobile Club de l’Ouest.

The attribution of these four invitations in addition to the first 24 cars was decided following an agreement between Mr. Jean-Claude Plassart, the President of the Automobile Club de l’Ouest and the A.S.A. A.C.O. of the “24 Heures du Mans”, and Mr. Stéphane Ratel, the director of the S.R.O Motorsports Group, the organiser of the FIA GT Championship.

In accordance with the final overall classification of the 2006 FIA GT Championship, the entrants in the first two places in the FIA GT1 and GT2 categories have been awarded invitations provided that the car in question complies with the Automobile Club de l’Ouest regulations.

The entrants who have been awarded these invitations are:

2006 FIA GT1
1st : VITAPHONE RACING TEAM
2nd: ASTON MARTIN RACING BMS

2006 FIA GT2
1st : AF CORSE
2nd: SCUDERIA ECOSSE

The decision to award an additional 4 invitations brings the number of cars automatically selected to 28 for 20 entrants (as compared to 24 for 16 beforehand).
Alleen Maserati heeft niet gereageerd :| van dit stelletje, en wat nog veel erger is, is dat Penske (nog) niet gereageerd heeft om deel te nemen aan Le Mans :(
fish88

Bericht door fish88 »

De MC12 mag niet op Lemans (van de ACO) rijden daarom heeft Vitaphone niet gereageerd op de uitnodeging :( .
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Wel vreemd dan, want meneer Plassert heeft ermee ingestemd :eh:
Mr. Jean-Claude Plassart, the President of the Automobile Club de l’Ouest and the A.S.A. A.C.O.
fish88

Bericht door fish88 »

Markopolo schreef:Wel vreemd dan, want meneer Plassert heeft ermee ingestemd :eh:
Mr. Jean-Claude Plassart, the President of the Automobile Club de l’Ouest and the A.S.A. A.C.O.
Ja ze mogen nog wel meedoen, alleen dan moeten ze een andere wagen aanschaffen. Misschien dat ze hun Saleen van stal moeten halen :drool:
Afbeelding
fish88

Bericht door fish88 »

Lammers zijn nieuwe waggie.

Afbeelding
Afbeelding
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Racing for Holland gaat op verschillende manieren op de Nederlandse toer dit seizoen. Ten eerste is zijn er de coureurs voor 2007, David Hart, Jeroen Bleekemolen en Jan Lammers. Met deze drie coureurs zal het in Katwijk gevestigde team deelnemen aan de Le Mans Series en natuurlijk de 24 uur van Le Mans, die verreden wordt op 16 en 17 juni op het Circuit de la Sarthe.

Ten tweede is er de nieuwe bedrijfsopzet voor Racing for Holland, met een nieuwe partner-structuur, die bijna afgerond is. Dit moet zorgen voor een solide basis voor het team, zowel financieel als commercieel.

Jan Lammers; “We zijn bijna klaar met deze nieuwe structuur en het vinden met de juiste partners voor Racing for Holland. We zullen nu een veel gezondere commerciele en financiele toekomst hebben”, aldus Lammers. “We hebben onze langdurige relatie met Dome versterkt en moeten ook in staat zijn om daarop verder te bouwen en nog competitiever te worden”.

In 2007 runt Racing for Holland de nieuwe Dome S101.5 LMP1 fabrieksauto op Le Mans en in de LMS. De auto wordt aangedreven door de nieuwste specificatie Judd GV5 S2 V10 motor, met meer dan 650 pk en rijdt op Michelin banden.

De rijders line-up voor dit seizoen is een mix van ervaring en (jong)talent, met drie coureurs die allemaal in diverse prestigeuze raceklassen hebben gereden en minimaal één keer hebben meegedaan op Le Mans.

David Hart (49) heeft ruime ervaring met GT auto’s, met diverse podiumplekken en overwinningen in het FIA GT kampioenschap en het Belcar kampioenschap, waar hij alle races won in 2004, samen met Mike Hezemans in de Viper. David won ook de Belcar titel in 2005. Hart won de 24 uur van Zolder in 2005 en 2006, met de Corvette C5R en heeft ook twee keer meegedaan aan Le Mans, in 2000 en 2003 in de LM GT1 klasse. In 2005 reedt hij met de G-Force LMP2 Courage in de Le Mans Series, waar hij een vierde plaats behaalde op de Nürburgring.

David Hart; “Vorig jaar heb ik al met Jeroen gereden en door zijn mogelijkheid om voor A1 Team Nederland te rijden hebben we helaas moeten stoppen met samen rijden. Om nu weer samen te rijden met hem in de Dome en met Jan te rijden is een grote eer voor me. Ik ben extreem gemotiveerd om mijn uiterste best te doen en goed werk te leveren in de auto. Ik kan bijna niet verwoorden hoezeer ik er naar uitkijk om te beginnen met rijden”.

Jeroen Bleekemolen (25) is de huidige A1 Team Nederland coureur in A1GP, World Cup of Motorsport. Dit seizoen heeft hij al succes geboekt met een overwinning, pole position en top vijf finishes en natuurlijk een onvergetelijke race tijdens de seizoensopener van A1GP op Zandvoort. Ondanks zijn relatief jonge leeftijd kan Bleekemolen schermen met veel internationale race ervaring, hij nam deel aan het FIA GT kampioenschap (jongste racewinnaar ooit), de DTM, het Duitse Formule 3 kampioenschap, de Le Mans Series en de 24 uur van Le Mans in 2006.

Jeroen Bleekemolen; “Om een auto als de Dome te rijden op Le Mans is voor mij een droom die uitkomt. Le Mans is een van de mooiste circuits ter wereld en om een kans te krijgen in deze auto daar te racen is fantastisch. Ik denk dat het nu ook het juiste moment is om met een prototype op Le Mans te rijden, met fabrieksteams van Audi, Peugeot en Honda. Porsche komt ook weer terug. Er zijn zoveel fabrikanten die inschrijven voor Le Mans. Dat is waar Jan ook heen wil met het team, dat is waar ik heen wil als coureur, samenwerken met een grote fabrikant. Ik denk dat we het heel goed kunnen gaan doen. We hebben veel ondersteuning van Dome. Vorige week heb ik een kleine indruk gekregen van wat ze allemaan aan het doen zijn. We hebben ook de goede banden, Michelins, die ook wel verschil maken. We moeten in staat zijn om goed voor de dag te komen met de Dome.. Hopelijk moeten de fabrieksteams flink rekening met ons gaan houden”.

Zoals altijd wordt het team geleid door voormalig F1 coureur en Le Mans winnaar Jan Lammers. Na zijn F1 carriere, die een pauze van 10 jaar bevatte, heeft Lammers zich bewezen als een van de meest succesvolle Sportscar coureur in de geschiedenis, met winst op Le Mans in 1988 met Jaguar. Hij heeft tevens het Amerikaanse, Japanse en wereldkampioenschap Sportscar gewonnen. In 2001 richtte hij Racing for Holland op, met een sensationeel debuut op Le Mans met de Dome S101, waarmee hij zich als vierde kwalificeerde midden tussen de grote fabrieksteams van Audi en Bentley. In 2002 en 2003 won hij het FIA World Sportscar kampioenschap, met in het laatste jaar de coureurs, team en constructeurs titel.

Jan Lammers; “Het hele jaar rond zie ik mezelf door een van de bochten op Le Mans gaan, de Porsche Curves, Indianapolis, de Esses. Ik kan het gewoon niet helpen, dat is puur het effect dat Le Mans op mij heeft. Ik ben heel erg trots en voel me bevoorrecht dat ik daar nog mag en kan rijden en de passie nog bezit. Het zit in mijn genen en ik denk dat ik daarvoor mijn ouders moet bedanken. Met David aan boord weten we dat we nooit een saai moment zullen hebben! Jeroen heeft al met veel succes samen met hem gereden. Ik zie het altijd als onze verantwoordelijkheid om het beste uit onze coureurs te halen, inclusief mijzelf, en ik kijk er naar uit om daar weer aan te gaan werken”.

Het Racing for Holland seizoen begint op 25 en 26 maart met de officiele Le Mans Series test op Paul Ricard. De openingsrace van de LMS is op 15 april, op het Italiaanse circuit van Monza Daarvoor zal het team nog een aantal testdagen hebben.
Plaats reactie