Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Circuitpark Zandvoort is er opnieuw in geslaagd een mooi evenement binnen de poorten te halen. Na de BP Ultimate Masters, DTM en A1 GP kan het publiek in 2007 tevens genieten van dikke toerwagens in de vorm van het FIA WTCC. Met het binnenhalen van een ronde voor het World Touring Car Championship, waarin Tom Coronel in 2006 succesvol uitkwam, heeft het uitdagende duincircuit in Zandvoort opnieuw een hoofdprijs in huis. “We vervangen de race van 6 mei die op Puebla in Mexico gepland stond, meldt Erik Weijers tegenover RaceXpress.com, "en we hebben een contract afgesloten met de organisator van het WTCC voor de komende drie jaar”, aldus Weijers namens Circuitpark Zandvoort.
Met deze nieuwe aanwinst doet CPZ opnieuw geweldig werk om de autosport te promoten. Hopelijk volgen in de slipstream de Nederlandse coureurs met successen, maar de echte winnaars zijn de "Oranje" racefans, die in 2007 echt verwend worden met grote evenementen.
Matt, doe je een beetje voorzichtig met je commentaar als je deze 1:43 aan je collectie hebt toegevoegd
(Anders heb je straks ook Mauro Sipsz achter je aan )
Olivier Tielemans neemt het komend seizoen voor het Italiaanse N.Technology-team met een Alfa Romeo 156 deel aan het FIA WK Toerwagens (WTCC). Dat maakte het team vandaag bekend. Tielemans wordt daarmee de teamgenoot van tweevoudig Brits toerwagenkampioen James Thompson, die overstapte vanuit het fabrieksteam van SEAT.
De 22-jarige Tielemans kwam vorig jaar drie races lang uit in de DTM en reed daarna in de Renault Mégane Eurocup. Eerder deed hij ervaring op in diverse eenzitterklasses. “Dit is het beste aanbod dat ik ooit gehad heb, dus ik ben bijzonder blij”, aldus Tielemans in een reactie. “N.Technology is een goed team en James Thompson een goede rijder, dus ik hoop van hen te leren.” “Mooi is bovendien dat de tweede race van het kampioenschap in Nederland plaatsvindt. Ik heb vaak op Zandvoort geracet en ik hoop dat ik het team kan helpen met mijn baankennis.”
Tielemans’ campagne in het WTCC begint volgende week in het Braziliaanse Curitiba. N.Technology-teambaas Mauro Sipsz verklaart: Met James Thompson hebben we een heel goede rijder in het team. Het was altijd mijn idee om een ervaren rijder voor hem als teamgenoot te vinden en die hebben we nu in de persoon van Olivier. Ik kijk ernaar uit om met beide de successtory van N.Technology voort te zetten
Ben wel benieuwd naar dit team N.Technology heeft met Basso en de Grande Punto het kampioenschap in de Rally S2000 weten binnen te halen
Dit team is gewoon een fabrieksteam, alleen ze zitten dit jaar in een overgangsjaar (net zoals ford in WRC 2005 met die paydrivers). De wagen is gewoon van vorig jaar omdat Alfa geen nieuw 159 wil inzetten. Tielemans is alleen aangenomen om zijn poen, want talent had hij niet bepaald...
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Misschien is het wel de wagen van vorig jaar, maar die heeft toch mooie dingen laten zien, en aangezien N.Tech een hoop ervaring heeft op kunnen doen, kunnen ze nu wel wat laten zien. Met Thompson, want in Tieltje gleoof ik ook niet zo.
Zeker een vette livery voor tom zijn auto, jammer genoeg was zijn auto vandaag nog niet bestickerd, was nog helmaal oranje, hopelijk morgen dat ie volledig aanschouwd kan worden.
Mooiste wagen van het veld dit jaar word naar mijn mening de Seat van Seat Sport italia met de zwarte auto met de castrol livery. heb hem vandaag eens goed bekeken, het is een echte beauty
Pos Driver Make Time
1. Jorg Muller BMW 320si 25:38.208
2. Andy Priaulx BMW 320si + 0.421
3. Augusto Farfus BMW 320si + 1.234
4. Gabriele Tarquini SEAT Leon + 8.876
5. Robert Huff Chevrolet Lacetti + 9.701
6. Tom Coronel SEAT Leon + 10.324
7. Alessandro Zanardi BMW 320si + 11.008
8. Yvan Muller SEAT Leon + 13.280
9. Jordi Gene SEAT Leon + 13.549
10. Pierre-Yves Corthals SEAT Leon + 23.751
11. Stefano D'Aste BMW 320si + 24.158