1:24 Ferrari F430 [Finished 12 december]

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

smooth as a baby's butt :thump_up:
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Verschil is erg duidelijk, ook goed op de foto overgebracht. Maar wat is dat setje eigenlijk, gewoon een doekje of een polijstronddraaidingunit?
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Thegs
Contacteer:

Bericht door Thegs »

Afbeelding
Dat zit er in de set, 6 schuurpads varierend van p3200 tot p12000, 3 middeltjes, 2 poetsdoekjes en handschoentjes. Je bent net een dokter, maar het resultaat mag er wezen.
Je begint met de pads en schuurt net zo lang op de blanke lak, totdat deze geheel mat is. Je zorgt er dus voor dat alle ongeregeldheden uit de lak zijn zodat je heel glad begint. Het is een zenuwslopend proces, want je denk constant, waar ben ik toch aan begonnen (weg die al zo mooie lak). Daarna schuur je steeds in dezelfde riching (absoluut niet draaien) totdat je alle pads gehad hebt. Elke pad schuurt de krasjes van de vorige weg, net zo lang tot het weer begint te glimmen. Je humeur wordt ook weer aanzienlijk beter nadien je de pads gehad hebt :mrgreen: :thump_up: . Na de pads kan je de handschoenen aantrekken (schuren heb ik namelijk nat gedaan) en beginnen met middeltje 3 en 2. Dit zijn de heavy scratch en de light scratch remover. De maken het werk van de pads af. Als laatste behandel je het oppervlak met nummer 1, deze beschermt je lak als een was, maakt de klus af en zorgt dat het oppervlak antistatisch wordt, dus mindwer stof wordt aangetrokken :thump_up: . Al met al, voor het gehele body, een uurtje of 4 werk, maar het resultaat is om te :drool: . Misschien vanmiddag wel buitenfoto's :wink:

Gerwin
Afbeelding
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Dit belooft veel!

Volgens mij kan men uit dit topic heeeeeel veel leren! Chapeau!
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

ViperArry schreef:Dit belooft veel!

Volgens mij kan men uit dit topic heeeeeel veel leren! Chapeau!
geduld kan je niet leren.....

en als je geen geduld hebt en hééél voorzichtig te werk gaat bij dit proces... vergeet het dan maar... je schuurt door de lak heen en je kan overnieuw beginnen...

dus ... op z'n egeltjes....

en denk niet dat je een slecht gespoten model er even mee opknapt... want ook dan moet je zo gruwelijk voorzichtig zijn....

maar als het dan lukt...... oe.... zo mooi....
Thegs
Contacteer:

Bericht door Thegs »

Inderdaad, geduld is een belangrijke factor in deze hobby. Hij ontbreekt nog wel eens, maar dan moet je gewoon weglopen en later weer doorgaan. Wel heb ik goed nieuws, ik ben er 4 á 5 uurtjes mee bezig geweest, maar het is klaar. En ik moet zeggen, Novus maakt hun kreet waar, namelijk Polished to Perfection. En perfect is het (nouja, bij mij bijna dan, want het was de eerste keer). Je moet inderdaad goed opletten, want bij mij ging het op 2 kleine plekjes fout. Geen grote schade, gewoon bijstippen en verder. Maar zonder verdere praatjes, FOTO'S:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gerwin
Afbeelding
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

SUPER :worshippy:

echt super gedaan... het is inderdaad wel geduld hebben. Ik deed het vroeger om de spuitranden die ontstaan bij het masking weg te werken... maar ff te lang op dezeflde plek en je was zo weer een uurtje kwijt om het weer goed te maken....
JurrienK
Contacteer:

Bericht door JurrienK »

Dit ziet er echt prachtig uit! Zou willen dat mijn Testarossa Koenig ook zo werd :P
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
InsaneHero86

Bericht door InsaneHero86 »

Ziet er mooi uit! :worshippy: Zou willen dat ik er de tijd en het geduld voor had!
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Ziet er heel goed uit! Je hebt naar mijn mening een uitstekende kleur gekozen die supergoed bij zo'n mooie wagen past. De combinatie van die kleur en het beige interieur is 1 van mijn favoriete combo's voor een ferrari. De laklaag lijkt nagenoeg perfect aangebracht als ik het zo bekijk...moet zeggen dat ik er geen verstand van heb maar ik zie wel dat ik het mooi vind. :) Ga zo door! Succes.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
sgbuskens
Contacteer:

Bericht door sgbuskens »

Heel mooi gedaan, perfecte kleur voor een perfecte auto :worshippy:
Afbeelding
Neem ook eens een kijkje op http://www.modelauto-ombouwforum.com
Thegs
Contacteer:

Bericht door Thegs »

Nou, het heeft dan even geduurd, want de bouw was inmiddels al bezig vanaf april :shock: . Maar, vandaag heb ik de F430 Modena dan officieel in de vitrine geparkeerd. Natuurlijk niet voordat ik foto's heb gemaakt, al zijn dit niet de beste. Hij gaat dus zeker nog een keer mee naar buiten samen met zijn topless broertje (hopelijk donderdag of dit weekend). Ik heb onzettend veel geleerd van dit model, ik krijg de technieken steeds beter onder de knie :) . Ik heb nieuwe dingen uitgeprobeerd, zoals polijsten met de Novus set en het aanbrengen van gordel uit de Brouwersshop. Ik zal even een opsomming maken van de gebruikte onderdelen en benodigdheden naast de standaard kit:
Kleur body: Dupli Color 20-0720
Kleur interieur en motor: Tamiya Acrylic
Kleur wielen: Alclad II Polished Aluminium
Polijsten: Novus Polijstset
Bekleding: Interieurvlokken
Aankleding: Gordelset
Embleem: E-Jan Ferrari Emblem (Model Factory Hiro)
Logo's: Crazy Modeler Ferrari Metal Transfers
Ondanks dat ik veel geleerd heb, kun je aan zo'n model ook mooi zien wat ik nog te leren heb. Dit is dan ook een opsomming van wat ik zo zie:
- Voorzichtiger van een gelakt body omgaan
- Clearparts lijmen
- Raamrubbers afplakken en schilderen
- Oefenen op detailsschilderen met de kwast
- Kleine onderdelen als spiegels later monteren (ze zitten er nu voor de 5e keer op)
Als jullie nog iets op te merken hebben, laat dat dan a.u.b. weten. Dan leer ik weer iets bij voor het volgende model. En dan nu, de niet al te beste foto's.
Het interieur, zoals te zien de stoelen in semi-gloss, de rest is mat:
Afbeelding
Afbeelding
Overall vieuw, goed te zien dat de Revell kit hier en daar een steekje laat vallen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het motorcompartiment, goed gedetailleerd, jammer dat de motorkap niet helemaal netjes sluit:
Afbeelding
Afbeelding
De details, de mooie afwerking van Aclad II op de wielen en de geweldige Metal Transfers:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoals vermeld laat Revell een paar steekjes vallen bij deze kit. De motorkap sluit niet echt netjes na het aanbrengen van het gaas in de grille, met een beetje aanpassingswerk moet dat te verhelpen zijn. Daarnaast is de rijhoogte aan de voorkant absoluut niet goed. Als laatste is de pasvorm van de clearparts niet al te best. Voor de rest valt het voor een Revell kit 100% mee.
Laat eens weten wat jullie er van vinden en wat er beter kan. Later nog buitenfoto's, natuurlijk ook een paar samen met de Spider.

Gerwin
Afbeelding
Erikderaaf

Bericht door Erikderaaf »

Zo dat ziet er prachtig uit, gerwin! Die lak is echt :shock: :thump_up: .

mag ik een paar puntjes van kritiek geven?
enige wat mij zo opvalt is dat het ferrari paardje achterop de grill een beetje te ver naar achter is gekanteld...
Het interieur ziet er prachtig uit, vooral de details die je noemt, het vlokken en de stoelen met andere glans. Helemaal conform de ferrarikleuren is het niet... maar toch erg mooi!

geeft revell trouwens iets aan in de beschrijving over de kleur van de lampen? het knipperlicht bij de koplampen is bij het echte model oranje, en de op de achterkant hebben de binnenste lampen een wit achteruitrijlicht en de buitenste een oranje knipperlicht.
zie daarvoor
Hier
en
hier

Al met al respect! is echt een heel mooi model geworden!
ben benieuwd naar je komende creaties! :thump_up:
Een hele hoop Ferrari's 1:18 en een bescheiden berg Hotwheels...
yorky-aston martin

Bericht door yorky-aston martin »

echt super gemaakt hoor, BBR :P ?
mooi gedailleerd model !! :thump_up:
autofreakie
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

:thump_up: Echt prachtig gemaakt ! :wink: Hoe doe je dat met die vlokken van het interieur ??
Renault, Drive The Change !
Plaats reactie