Exoto presenteert de 1953 500 F2 in het geel...als je het mij vraagt ook een plaatje!

Ik zit er hard over te denken om de Exoto Ferrari 500F2 uit de collectie te halen. Wat een balle-kwaliteit ...The Red Dream schreef:Ik heb vandaag het Exoto F500 model mogen ontvangen. Helaas, het is bijna om van te janken. Het model is behoorlijk beschadigd bij me aangekomen. Her en der liggen de afgebroken onderdeeltjes los in de doos bij het model.
Dat dit weer net bij zo'n exclusief model moet overkomen. Gewoonweg kloten.
en hoe denk je dat die Exotootjes bij de modelwinkel terecht komen.....Wim83 schreef:Je mag zeggen wat je wilt van kwaliteit...
maar eens zo'n Exoto (of whatever merk) in mijn kast staat, kom ik er niet meer aan en zal er ook niets afbreken. Ze kunnen wel fragiel zijn, ok. Maarja, postpakketjes...
Ik ga eens informeren bij de lokale modelwinkel wat zijn ervaringen zijn.
Ja maar hij moet wel heel in je kast belanden...Wim83 schreef:Je mag zeggen wat je wilt van kwaliteit...
maar eens zo'n Exoto (of whatever merk) in mijn kast staat, kom ik er niet meer aan en zal er ook niets afbreken. Ze kunnen wel fragiel zijn, ok. Maarja, postpakketjes...
Ik ga eens informeren bij de lokale modelwinkel wat zijn ervaringen zijn.
dus toch een bouwpakket.... drupje lijm...a vd winkel schreef:Ik moet zeggen dat ik mijn exemplaar toch volkomen heel en degelijk uit de verpakking heb gehaald.![]()
Ik denk toch dat de container vanuit amerika gekke sprongen heeft gemaakt waardoor de zending met de bouwpakketten is ontstaan. Vaak kijken de importeurs cq detailisten niet in de doos zelf (zeker niet bij een dubbele doos zoals bij Motorbox/exoto) en sturen ze vaak ongezien door naar de klant.![]()
Het enige wat bij mij aan het model niet degelijk bleek was 1 van de bevestigingspunten van de motorkap waarvan 1 exemplaar los liet bij het openen (simpel met een drupje lijm vanuit de binnenkant te repareren).
![]()
Ik denk dan ook niet dat Exoto of TNT hierin een rol spelen eerder de transporteur tussen hen in.