Nieuwe 1:24 RedLine / Spark autosportmodellen

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

fish88 schreef:[..]

Nou dat is niet waar net zoals Schumi zei is 1:24 een geweldige maat niet te groot en niet te klein. Als er meer wagens in zouden worden gezet zou het de perfecte verzamelmaat zijn.
Heb jij al 1:24 NASCAR Monty's ?
Gebruikersavatar
Gerben Olsder
Berichten: 950
Lid geworden op: wo 09 feb 2005 21:27
Schaal: 1:43
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

fish88 schreef:[..]

Nou dat is niet waar net zoals Schumi zei is 1:24 een geweldige maat niet te groot en niet te klein. Als er meer wagens in zouden worden gezet zou het de perfecte verzamelmaat zijn.
Ja en das nou precies wat ik bedoel. Als je een beetje serieuze verzamelaar bent dan kom je hiermee dus helemaal niet uit de voeten.
Wat wordt er nou in 1:24 uitgebracht?
Als ik een 1:24 verzameling DDers zou willen hebben dan heb ik aan 1 vitrinekast voldoende voor de komende 10 jaar of meer.

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5184
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Gerben Olsder schreef:[..]

Ja en das nou precies wat ik bedoel. Als je een beetje serieuze verzamelaar bent dan kom je hiermee dus helemaal niet uit de voeten.
Wat wordt er nou in 1:24 uitgebracht?
Als ik een 1:24 verzameling DDers zou willen hebben dan heb ik aan 1 vitrinekast voldoende voor de komende 10 jaar of meer.

-Gerben-
Lang leve je portemonnee :mrgreen:

Maar in de VS is 1:24 razendpopulair en wordt er voldoende uitgebracht naar mijn idee daar
Afbeelding
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

motorhead schreef:[..]

Heb jij al 1:24 NASCAR Monty's ?
Onderweg :mrgreen: :angel:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Bericht door Bondracer »

Misschien zijn de Jada's niet iedereen zijn ding , maar in de VS is er een echte hype rond de 1/24 schaal , plus het feit dat m'n vanaf deze schaal in een makkelijkere positie is om "opening parts" te integreren zoals motorkappen , deuren enz . wat m'n bij 1/43 een beetje moet missen vind ik persoonlijk. Heb ook 1/43 modellen maar moet het dan telkens stellen zonder aanblik van het motorblok bv.
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Gerben Olsder schreef:[..]

1:24 ????
Wat is dat nou voor idioot gedoe....
Laat ze zich maar met 1:43 gaan bezig houden en desnoods 1:18
maar waarom nou weer mensen op kosten jagen met 1:24. Vreemd...

-Gerben-

Als de modellen technisch goed gedetailleerd zijn, dan is 1/24 best een goede schaal. Dat zal bij 1/43 nooit het geval zijn, omdat ze te klein zijn.
Gebruikersavatar
Gerben Olsder
Berichten: 950
Lid geworden op: wo 09 feb 2005 21:27
Schaal: 1:43
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Gerben Olsder »

The Red Dream schreef:[..]


Als de modellen technisch goed gedetailleerd zijn, dan is 1/24 best een goede schaal. Dat zal bij 1/43 nooit het geval zijn, omdat ze te klein zijn.
1:43 nooit gedetailleerd???
Kom maar eens kijken als je in de buurd bent.
uiteraard is dat niet bij alle modellen zo maar ik heb er een aantal die bij het belachelijke af gedetailleerd zijn. Echt.
Ik kom op beurzen regelmatig modellen tegen van 1:18 of what ever die ondanks hun maat er qua detaillering belachelijk uit zien en niet naast menig 1:43 model kunnen staan.
Of zoals het al vaak gezegt is: Het formaat is niet belangrijk, tis maar wat je er mee doet.. Het is natuurlijk een groot misverstand om te denken dat een model alleen maar mooi kan zijn als je de deurtjes open kan doen en als er een motorblokje in zit.

-Gerben-
1:43 Dutch Drivers
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Gerben Olsder schreef:[..]

1:43 nooit gedetailleerd???
Kom maar eens kijken als je in de buurd bent.
uiteraard is dat niet bij alle modellen zo maar ik heb er een aantal die bij het belachelijke af gedetailleerd zijn. Echt.
Ik kom op beurzen regelmatig modellen tegen van 1:18 of what ever die ondanks hun maat er qua detaillering belachelijk uit zien en niet naast menig 1:43 model kunnen staan.
Of zoals het al vaak gezegt is: Het formaat is niet belangrijk, tis maar wat je er mee doet.. Het is natuurlijk een groot misverstand om te denken dat een model alleen maar mooi kan zijn als je de deurtjes open kan doen en als er een motorblokje in zit.

-Gerben-

Ik bedoel dan ook alleen de exclusievere merken zoals Exoto, CMC, GMP, Carousel 1, enz... en niet de Hotwheels, Maisto en Bburago's.

En de schaal 1/43 is het tot nu toe onmogelijk om ze zo technisch gedetailleerd te maken als de exclusievere 1/24 en 1/18 merken. Denk hierbij aan slangetjes, veertjes, antennetjes, spiegeltjes, gordeltjes met gespen, gestoffeerde en/of lederen interieur, houten stuurtje, dashboard tellertjes, embleempljes enz.. enz....
Het is een kwestie van smaak en ik heb ook 1/43 verzameld en in mate BBR, AB, MR Models, Minichamps, Gasoline enz.., maar ik ben bewust verder gaan met grotere schalen i.v.m. de natuurgetrouwe details.

En ik heb zeker geen kritiek op 1/43 omdat hierin ook enorm veel moois in te verkrijgen is, maar betreft technische details is het niet mogelijk om de exclusievere grotere schalen te evenaren.


Mijn eerdere reaktie was ook meer bedoeld op de kritiek van je betreft schaal 1/24 en ik wilde hiermee aangeven, dat 1/24 best een mooie schaal is om gedetailleerde modellen te kunnen maken wat bij 1/43 niet mogelijk is. Gaat technisch gewoon niet.
En waarom 1/24 ook niet, men heeft toch ook al de schalen 1/12 , 1/20 , 1/12 enz.. En het is ieder zijn eigen verantwoording hoe men zich in de kosten jaagt. Welke schaal het ook mag zijn.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

The Red Dream schreef: En ik heb zeker geen kritiek op 1/43 omdat hierin ook enorm veel moois in te verkrijgen is, maar betreft technische details is het niet mogelijk om de exclusievere grotere schalen te evenaren.


Mijn eerdere reaktie was ook meer bedoeld op de kritiek van je betreft schaal 1/24 en ik wilde hiermee aangeven, dat 1/24 best een mooie schaal is om gedetailleerde modellen te kunnen maken wat bij 1/43 niet mogelijk is. Gaat technisch gewoon niet.
Ik denk dat dit deels ook gewoon bij de fabrikant ligt, want het kan wel:

Afbeelding

Tuurlijk het zal allemaal niet helemaal 100% echt zijn, maar qua HPI vind ik dat ze hier toch echt een staaltje vakwerk hebben laten zien, want je ziet het er hier niet aan af dat dit 1:43 is
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Markopolo schreef:[..]

Ik denk dat dit deels ook gewoon bij de fabrikant ligt, want het kan wel:

Tuurlijk het zal allemaal niet helemaal 100% echt zijn, maar qua HPI vind ik dat ze hier toch echt een staaltje vakwerk hebben laten zien, want je ziet het er hier niet aan af dat dit 1:43 is

Zeker een prachtig staaltje vakwerk voor een 1/43 model en het is inderdaad afhankelijk van de fabrikant, maar wat ik bedoel (nogmaals) slangetjes, veertjes, bekabeling, antennetjes, spiegeltjes, gordeltjes met gespen, gestoffeerde en/of lederen interieur, houten stuurtje, dashboard tellertjes, embleempljes enz.. enz.... heb ik nog nooit tegenlijk bij 1/43 modellen gezien. Wel met mooie kleine details, maar bij lange niet zo uitgebreid als bij de grotere schalen. Dus wat ik bedoel kan niet bij schaal 1/43.
Ik heb in het verleden ook zulke 1/43 modellen verzameld zoals jouw voorbeeld, maar net de veel en veel uitgebreidere detaillering van de grotere schalen van exclusievere fabrikanten hebben mij overtuigd om grotere schalen verder te verzamelen. Maar dat is puur mijn persoonlijke keuze geweest, want zoals ik eerder al in een bericht te kennen gaf, is er in 1/43 ook heel veel moois te verzamelen. Voorbeeld is jouw collectie en nog van vele mede 1/43 verzamelaars op dit forum.
Maar wie weet, misschien dat ik in de toekomst nog eens 1/43 modellen erbij ga verzamelen. Want het blijft allemaal mooi, ook schaal 1/24 waar deze discussie over begon en waarmee we behoorlijk off-topic zijn gegaan. :wink:
Gesloten