Ferrari Elite - Hotwheels elite

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Afbeelding
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Dit gaat toch wel erg de goede kant op voor zover ik kan zien :!:

Montezemolo :thump_up:
maikel

Bericht door maikel »

Sorry voor de Ferrari liefhebbers onder ons maar deze vindt ik dus echt spuuglelijk :hand: :sick: :oops: :roll:
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Lijkt wel of de velgen van metaal zijn. Dat zou :thump_up: zijn.
Lijkt wel of het een sealed body is. Dat zou :thump_down: zijn.
autofreakie
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

maikel schreef:Sorry voor de Ferrari liefhebbers onder ons maar deze vindt ik dus echt spuuglelijk :hand: :sick: :oops: :roll:
:eh: Je bent niet de enige die dat denkt ...
ME TO
Renault, Drive The Change !
Lassy

Bericht door Lassy »

maikel schreef:Sorry voor de Ferrari liefhebbers onder ons maar deze vindt ik dus echt spuuglelijk :hand: :sick: :oops: :roll:
Ach, smaken verschillen. Kan anders weinig mooiere modellen bedenken uit die jaren (40!).

Als model ziet dit er wel retestrak uit, zeker voor een hotwheels!
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

The Red Dream schreef:Lijkt wel of de velgen van metaal zijn. Dat zou :thump_up: zijn.
Lijkt wel of het een sealed body is. Dat zou :thump_down: zijn.
Lijkt me echt geen sealed model, je ziet zelfs een kleine opening bij de motorkap :thump_up:
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Ricardo schreef:[..]

Lijkt me echt geen sealed model, je ziet zelfs een kleine opening bij de motorkap :thump_up:
Zal wel niet een sealed model zijn, dat zou trouwens de allereerste keer zijn bij een HotWheels model op 1/18.
Afbeelding

Forza Ferrari
hermanwiegerman

Bericht door hermanwiegerman »

lijkt wel of mensen hier bewust zitten om alleen maar Elite modellen af te kunnen kraken.
Wat is dat nou? Model ziet er toch gewoon mooi uit voor zover je dat kunt bepalen vanaf een foto van je computertje? Of zijn de jongens die dit af zitten te kraken van die kluizenaars die nooit iets in een winkel kopen maar alleen maar vanaf een foto op internet bestellen?

Zelfs iemand die gaat speculeren dat het wellicht een sealed body is om maar af te kunnen geven.

Mijn idee: als Elite dan echt zo slecht is, koop je het toch niet? Gun in ieder geval de anderen die de modellen wel mooi vinden de lol.
Lassy

Bericht door Lassy »

hermanwiegerman schreef:lijkt wel of mensen hier bewust zitten om alleen maar Elite modellen af te kunnen kraken.
Wat is dat nou? Model ziet er toch gewoon mooi uit voor zover je dat kunt bepalen vanaf een foto van je computertje? Of zijn de jongens die dit af zitten te kraken van die kluizenaars die nooit iets in een winkel kopen maar alleen maar vanaf een foto op internet bestellen?

Zelfs iemand die gaat speculeren dat het wellicht een sealed body is om maar af te kunnen geven.

Mijn idee: als Elite dan echt zo slecht is, koop je het toch niet? Gun in ieder geval de anderen die de modellen wel mooi vinden de lol.
Probleem is echter dat er geen andere modelmakers zijn die misschien wel een beter product kunnen leveren vanwege de licenties. Mattel heeft zowat het alleenrecht om Ferrarimodellen te maken en hoeft dus niet zoveel op de concurrentie te letten, want die is er simpelweg niet.

Ik snap dus best dat mensen wat kritischer zijn geworden. Zelf ben ik dat namelijk ook. Veel eerdere modellen van Mattel waren doorontwikkelde producten van bestaande modellen, terwijl de prijs op het zelfde niveau lag als modellen van bijv. Kyosho.

Dit lijkt een model te zijn die wel vanaf de basis is ontwikkeld door Mattel of ze hebben dit uitbesteed aan bijv. Kyosho en daar mogen ze wat mij betreft best een prijskaartje aan hangen, zolang prijs/kwaliteitsverhouding maar redelijk blijft.
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

hermanwiegerman schreef:lOf zijn de jongens die dit af zitten te kraken van die kluizenaars die nooit iets in een winkel kopen maar alleen maar vanaf een foto op internet bestellen?

Ja, ik ben inderdaad iemand die veel via foto's op internet bestel en ik vraag mij eigenlijk af waarom je hierop kritiek geeft. Gaat je toch niets aan. Is toch ieder zijn eigen recht hoe iemand modelauto's koopt. Daarom dat dit forum ideaal is om info onderling uit te wisselen over modellen alvorens men eentje koopt via INTERNET.

Daarom mijn opmerking ook of het misschien een sealed body is. Ik ben nu eenmaal geen liefhebber van sealed modellen.

Bij elite modellen vind ik het moeilijk om vooraf te kunnen bepalen of het model naar mijn smaak is of niet. Ik heb enkele in mijn verzameling waar ik zeer tevreden over ben, maar er zijn ook Elite modellen die er bij mij niet in komen omdat ze niet aan mijn verwachtingen voldoen betreft details en afwerking. Nogmaals, een kwestie van smaak uiteraard.
En ik gun iedereen van harte de lol die de Elite modellen wel mooi vinden, die ik minder vind. Ik vraag mij eigenlijk af hoe je nu op deze onnozele opmerking komt, dat ik dat niemand gun.

.
autofreakie
Contacteer:

Bericht door autofreakie »

hermanwiegerman schreef:lijkt wel of mensen hier bewust zitten om alleen maar Elite modellen af te kunnen kraken.

We kraken ze niet af. Mogen we een model niet lelijk vinden ? Als iedereen dezelfde smaak zou hebben , zou het hier maar een saai boeltje zijn hoor. :eh: Owja , ik bestel ook wel modellen op mijn pc maar er gaat niets boven lekker neuzen in een shop.

Trouwens , met deze opmerking maak je je hier niet populair hoor ...
Jammer ...
Renault, Drive The Change !
St. Paul

Bericht door St. Paul »

autofreakie schreef:[..]
Trouwens , met deze opmerking maak je je hier niet populair hoor ...
Jammer ...
Mwah, ergens heeft hij wel een puntje. Als je ziet hoeveel er van verkocht wordt dan bevalt het heel veel mensen blijbaar wel. En idd zijn er regelmatig mensen die op basis van een vaak nog veel slechtere foto dan bovenstaand al wel hun definitieve oordeel al klaar hebben.

Maar ik denk dat Hotwheels gezien de prijs/kwaliteit verhouding deze discussies ook wel zelf in de hand werkt. De optie BBR van 250 euries ofzo is ook niet echt een optie voor de gemiddelde verzamelaar. En als je een "danke Schumacher" binnenkrijgt en bedenkt dat je voor 10tallen euro's minder een Kyosho 575 GT kunt kopen.... Sjah, hier zouden wel wat krachttermen het model begroeten ben ik bang.

Maar ja verder is er geen keus en net als de kopers van de 1:1 varen veel verzamelaars op basis van de "liefde" voor het merk. En liefde maakt nu eenmaal blind. Dat is iets wat Hotwheels wel begrepen heeft en zal moeten uitbuiten want die licenties verdien je niet zo maar terug.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
boerke04

Bericht door boerke04 »

St. Paul schreef:Mwah, ergens heeft hij wel een puntje. Als je ziet hoeveel er van verkocht wordt dan bevalt het heel veel mensen blijbaar wel.
Je hebt als Ferrariverzamelaar nu eenmaal weinig andere alternatieven :wink: .

Zeker zullen de Elitemodellen bij veel mensen in de smaak vallen, maar bij anderen niet. Ik zou het dan ook belachelijk vinden als deze mensen hun mening niet mogen verkondigen, dan kunnen we beter de naam http://www.hotwheelselitepropagandaforum.nl in gebruik gaan nemen.

Ik heb zelf de F40, Enzo, FXX en de GTO in het echt gezien en van deze vier modellen vind ik alleen de F40 zijn geld waard. Echter heb ik inmiddels FOTO'S gezien van de aankomende Kyosho versie van de F40, en ik moet toch echt zeggen dat die er aan de hand van FOTO'S beter uitziet dan de Elite versie, terwijl ze qua prijs niet overdreven veel van elkaar zullen verschillen.

Dit is wat me dan ook tegenstaat aan Hotwheels, ze maken modellen in de prijscategoroe AA/Kyosho, maar slechts een aantal van die modellen zijn in mijn ogen dat geld ook waard. En dan maken ze nog super Elite's in de prijscategorie Exoto/BBR maar dat vind ik persoonlijk al helemaal van de gekke.

Maar dit is allemaal slechts mijn mening en ik gun iedereen zijn plezier :thump_up: .
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

boerke04 schreef:[..]

Je hebt als Ferrariverzamelaar nu eenmaal weinig andere alternatieven :wink: .

Guiloy heeft het rode prototype van de Mclaren F1 gemaakt en zou met raceversies van de Mclaren (oa. de Jacadi) komen. Ik zou juist die Jacadiversie graag willen hebben maar ik vind dat Guiloy te veel steken laat liggen dus koop ik hem niet ondanks dat ik geen andere keus heb. :wink: En dan hebben die Guiloys nog enigsinds de prijs naar de kwaliteit staan. Als ze de prijs van AA, Kyosho etc zouden hanteren zou ik lachend de winkel uit lopen. Zat anders mooi te koop op deze aardbol. 8)
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie