F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
boerke04

Bericht door boerke04 »

En Verstappen kan natuurlijk erg op zijn bek gaan. Dus het is toch wel lef van hem.
Hier ben ik het niet mee eens, ik denk dat Jos juist de enige is die niet op zijn bek kan gaan. Zijn laatste F1 kilometers dateren immers uit 2003, dus al is ie langzamer dan de huidige twee GP coureurs dan is dat niet zo'n verrassing als dan wanneer hij sneller zou zijn dan die twee die bij wijze van spreken elke dag in een F1 bolide zitten. Jos heeft in mijn ogen dan ook niets te verliezen met deze test.

Maar eerst zien dan geloven, en als sjaaltje denkt dat ik door zijn aktie nu ineens wel trust producten ga kopen dan heeft ie 't mooi mis :wink: .
Afbeelding
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Jos

Bericht door Ferrari10flrb »

boerke04 schreef:
En Verstappen kan natuurlijk erg op zijn bek gaan. Dus het is toch wel lef van hem.
Hier ben ik het niet mee eens, ik denk dat Jos juist de enige is die niet op zijn bek kan gaan. Zijn laatste F1 kilometers dateren immers uit 2003, dus al is ie langzamer dan de huidige twee GP coureurs dan is dat niet zo'n verrassing als dan wanneer hij sneller zou zijn dan die twee die bij wijze van spreken elke dag in een F1 bolide zitten. Jos heeft in mijn ogen dan ook niets te verliezen met deze test.

Maar eerst zien dan geloven, en als sjaaltje denkt dat ik door zijn aktie nu ineens wel trust producten ga kopen dan heeft ie 't mooi mis :wink: .
Ja, zo kun je het idd ook bekijken. Voorop gesteld dat ik absoluut een fan ben van de F1 coureur Verstappen. Misschien zoekt Jos wel een soort van bevestiging dat hij echt te oud is geworden.

En ik ben ook van mening eerst zien dan geloven.
St. Paul

Re: Albers

Bericht door St. Paul »

Ferrari10flrb schreef:Als buitenstaander zul je nooit echt weten waarom men voor een bepaalde coureur kiest of juist niet. In de wereld van de f1 is niet altijd alles te verklaren.

Misschien heeft Albers wel een grote mond gehad tegen meneer Haug. Of te aardig tegen zijn dochter of vrouw geweest. Of Albers wilde gewoon racen ipv testen, wie weet Mercedes vind Nederland niet interessant genoeg. Of St Paul heeft een hekel aan Albers.
Niet tegen Albers als persoon. Ik ken hem namelijk niet persoonlijk. Wel tegenover de houding van het team en Albers. Zit gewoon weinig realisme in als je voor het seizoen gaat roepen een podium plaats te halen terwijl je team bestaat uit wat over het paard getilde mannetjes en met hun kop in de wolken zitten. De passie die Maarten de Bruin had en 9 jaar aan heeft gewerkt wordt verkracht voor een pleziertje van sukkels die denken dat de wereld van hun is en alles kan. Grappig hoe een man als Mike Gascoigne, iemand die wel wat weet van F1, dat slappe gel*l van die lui gelijk de kop indrukt met de opmerking dat ze weinig hoeven te verwachten en uiteindelijk ook keihard gelijk krijgt.

Ben nog steeds van mening dat het merk op het spel gezet wordt voor het pleziertje of melkkoe van een paar mensen die als het misgaat hun handen er snel van af trekken en anderen met de brokken laten zitten, niks passie. En als ik zou mogen kiezen dan heb ik liever een Nederlands automerk wat originele en uitzonderlijk ontworpen superwagens bouwt dan een Nederlands F1 team wat elk weekend het lachertje van het veld is. Maar het is goed voor de reclame? Kijk naar Lamborghini.... Bij Lamborghini zitten achter de schermen wel mensen met een passie en die weten dat je in hun markt geen gekke dingen moet doen, want 1 fout kan het einde van het merk zijn.
Ferrari10flrb schreef: En natuurlijk is Trust niet vergelijken met Mercedes en Spyker niet met Prodrive. Dat weet iedereen. Wederom een open deur.
Slaat nergens op. Het gaat mij helemaal niet om de vergelijking tussen Mercedes en Trust. Gaat mij er om dat Mercedes, 1 van de 6, pijlers in de F1 niet voor Albers kiest maar Paffet etc. En wat de reden daar van is.... Iig geen geld, dus blijft er weinig anders over dan kwaliteit als F1 rijder. Want Hamilton mag die vrouw van Haug voor alles uitmaken wat hij wil, neem dat maar aan. En Spyker vergelijk ik niet met Prodrive. Ik zeg alleen dat de kans dat Prodrive, gezien de contacten met Ron Dennis, gaat samenwerken met Mclaren veel groter is en ik liever via die weg de kansen in de F1 geprobeerd had dan met de combo Spyker/Trust.

Maar Albers had geen keus, Mercedes heeft genoeg mensen waar ze meer in geloven. Verstappen zal dat niet bevestigen in Spa, maar ik zal niet ontkennen dat ik me suf lach als hij er onder weet te duiken. :lol:
In zijn derde Formule 1-race in Bahrein schrijft Hamilton geschiedenis door in zijn eerste drie races als Formule 1-coureur telkens op het podium te finishen. Hij is de eerste debutant in de geschiedenis van de Formule 1 die dit weet te presteren. Zondag 13 mei 2007 eindigt hij weer op het podium tijdens de Gp van Spanje op het circuit van Catalunya op de 2e plaats achter winaar Felipe Massa met de Ferrari, teamgenoot Alonso eindigt als 3e. Door de 2e plaats tijdens de GP van Spanje neemt hij voor het eerst in het seizoen 2007 de leiding in het kampioenschap. Hij breekt hiermee het record van de jongste WK-leider uit de geschiedenis. Het vorige record stond op naam van Bruce McLaren, stichter van Hamiltons huidige team.
Grappig feitje. Wist zelf niet eens dat Bruce dat record nog had. :)
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1 2007.

Dacht al waar blijft St Paul met zijn reaktie :?: :wink:

Maarre ik wil bijdeze voorstellen de discussie te staken. Omdat het een eindeloze discussie gaat worden. St Paul heeft zijn mening die hij gezien het fanatisme in zijn woorden nooit zal veranderen en ik heb mijn mening in dezen, die ik ook niet zal veranderen. En er zullen genoeg medeforumleden zijn die ook wel weer wat anders van mening zijn.

Dus laten we e.e.a. niet te serieus nemen en ook vooral niet persoonlijk opvatten. :lol: :wink:
Laatst gewijzigd door Ferrari10flrb op za 19 mei 2007 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
boerke04

Bericht door boerke04 »

Gascoyne tempert verwachtingen Spyker
(18/5/2007) De technisch directeur van het Nederlandse Spyker F1 team, Mike Gascoyne, tempert de hoopvolle verwachtingen voor de nieuwe (B-versie) auto die zijn opwachting maakt tijdens de Grand Prix van Turkije. Volgens Gascoyne is de nieuwe auto 'een stap voorwaarts' maar zullen de prestaties van de nieuwe bolide onvoldoende zijn om aansluiting te krijgen met de rest van het veld. Dat is een streep door de rekening voor onder anderen eerste coureur Christijan Albers die meende nog dit jaar met de nieuwe specificatie in een competatieve auto te kunnen racen. Nu blijkt volgens Gascoyne dat de B-versie hooguit bijdraagt aan de aërodynamische ontwikkeling voor 2008.

Na het eerdere nieuws deze week waarin bekend werd dat CEO Victor Muller het Spyker F1 team verlaat is dit opnieuw een tegenvaller voor het team. Maar het een houdt wel verband met het ander. De langzame ontwikkeling van Spyker is volgens Gascoyne te wijten een het gebrek aan investeringen. Met een nieuw managementteam, met Michiel Mol tijdelijk aan het roer, hoopt Spyker een inhaalslag te kunnen maken, maar dat is volgens Gascoyne te laat om in het seizoen 2007 nog een rol van betekenis te kunnen spelen. "We doen het er voorlopig maar even mee en we concentreren ons verder maar op 2008", aldus de technisch directeur.
Seizoen 2007 is net 4 GP's oud en nu gaan ze zich al richten op 2008...

Was eigenlijk ook wel logisch dat je van de nieuwe wagen geen wonderen mocht verwachten.
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Iedereen zijn zeepbakjes weer paraat:
President van Ferrari Luca di Montezemelo heeft hard uitgehaald naar het huidige puntensysteem van de Formule 1. Volgens de directeur van de scuderia hoort Felipe Massa, en niet Lewis Hamilton, het kampioenschap te leiden met zijn twee gewonnen wedstrijden.

Di Montezemelo gaf het volgende aan in de Italiaanse sportkrant La Gazetta dello Sport: "Wij zouden bovenaan moeten staan in het algemeen klassement, een serieus kampioenschap zou het aantal overwinningen op een eerlijkere manier belonen". De huidige leider van de koningsklasse, de Brit Lewis Hamilton, heeft nog geen enkele race gewonnen, maar is wel de meest constante rijder van het veld. Massa won zowel in Bahrein als in Spanje, maar kende een mindere start van het Formule 1 seizoen.

Het puntensysteem in de Formule 1 werd eind 2002 gewijzigd in haar huidige vorm. De puntenverdeling wat we tegenwoordig kennen, geeft de winnaar van een Grand Prix lang niet zoveel voordeel als het het 'oude' systeem. Onder de oude puntentelling kreeg een tweede plaats slechts zes punten in plaats van de huidige acht. Met dat systeem zou Massa nu het kampioenschap leiden, met een punt voorsprong op Lewis Hamilton. Nu staat de Braziliaan slechts op een derde positie, achter de beide McLaren-Mercedes rijders Hamilton en Alonso.
het gaat ze weer eens niet voor de wind :lol:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Markopolo schreef:Iedereen zijn zeepbakjes weer paraat:
President van Ferrari Luca di Montezemelo heeft hard uitgehaald naar het huidige puntensysteem van de Formule 1. Volgens de directeur van de scuderia hoort Felipe Massa, en niet Lewis Hamilton, het kampioenschap te leiden met zijn twee gewonnen wedstrijden.

Di Montezemelo gaf het volgende aan in de Italiaanse sportkrant La Gazetta dello Sport: "Wij zouden bovenaan moeten staan in het algemeen klassement, een serieus kampioenschap zou het aantal overwinningen op een eerlijkere manier belonen". De huidige leider van de koningsklasse, de Brit Lewis Hamilton, heeft nog geen enkele race gewonnen, maar is wel de meest constante rijder van het veld. Massa won zowel in Bahrein als in Spanje, maar kende een mindere start van het Formule 1 seizoen.

Het puntensysteem in de Formule 1 werd eind 2002 gewijzigd in haar huidige vorm. De puntenverdeling wat we tegenwoordig kennen, geeft de winnaar van een Grand Prix lang niet zoveel voordeel als het het 'oude' systeem. Onder de oude puntentelling kreeg een tweede plaats slechts zes punten in plaats van de huidige acht. Met dat systeem zou Massa nu het kampioenschap leiden, met een punt voorsprong op Lewis Hamilton. Nu staat de Braziliaan slechts op een derde positie, achter de beide McLaren-Mercedes rijders Hamilton en Alonso.
het gaat ze weer eens niet voor de wind :lol:
:mrgreen: inderdaad heeft lang geduurd vind ik maar het is weer zover ,dat ze al jaren de FIA chanteren daar zwijgen ze wel over .mijnheer Luca di Montezemelo :thump_down: :thump_down:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Toen Schumi de meute aanvoerde op basis van dit systeem werd er niet geklaagd. Mooie zet van Ferrari :mrgreen:

Ik hoop dat Hamilton het WK wint zonder ook maar 1 overwinning :thump_up:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Ferrari heeft dit onderwerp in het verleden al eerder aangekaart en ik vind dat ze groot gelijk hebben :!:

Gaat me niet om Ferrari, maar om het principe. Eén van de zaken waar autosport de laatste jaren minder en minder aantrekkelijk door wordt, namelijk het laffe rijden, wordt veroorzaakt door het geringe verschil tussen waardering voor eerste en tweede posities.

Immers, waarom dat beetje meer risico nemen voor een overwinning, als de schade voor een tweede plaats maar twee puntjes bedraagt. Ook in WRC zie je momenteel dat het verschil na een DNF bijna niet meer weg te poetsen is. Kun je beter tweede blijven rijden en zorgen dat je de streep haalt.

Helaas maakt dat de strijd om wereldtitels niet spannender :(
Ik hoop dat Hamilton het WK wint zonder ook maar 1 overwinning
Los van het feit dat het ontegenzeggelijk knap is om als debutant in alle gereden races op het podium te eindigen, heb ik van deze nu al bijzonder opgehemelde meneer nog opmerkelijk weinig onvergetelijke autosport gezien dit jaar. 8)

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

rsh_scuderia schreef:Toen Schumi de meute aanvoerde op basis van dit systeem werd er niet geklaagd. Mooie zet van Ferrari :mrgreen:

Ik hoop dat Hamilton het WK wint zonder ook maar 1 overwinning :thump_up:
in het verleden werd keke rosberg wereldkampioen met 1 overwinning dus het zou nu ook weer kunnen waarom niet ,trouwens dat gezaag van ferrari begint mij weer serieus :angry_finger: :angry_finger:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

in het verleden werd keke rosberg wereldkampioen met 1 overwinning dus het zou nu ook weer kunnen waarom niet
Klopt, in 1982 :D

Villeneuve reed zich eerst te pletter en daarna probeerde Pironi in de regen te bumperkleven op Hockenheim :mrgreen:

Onder normale omstandigheden zou Rosberg die titel dus nooit gepakt hebben!

Ik gun Hamilton een titel met iets meer glans !! :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Jolly Club schreef:
in het verleden werd keke rosberg wereldkampioen met 1 overwinning dus het zou nu ook weer kunnen waarom niet
Klopt :D Villeneuve reed zich eerst te pletter en daarna probeerde Pironi in de regen te bumperkleven op Hockenheim :mrgreen: Onder normale omstandigheden zou Rosberg die titel niet gepakt hebben! Ik gun Hamilton een titel met iets meer glans !! :thump_up:
wel die glans kan nog komen ,en dat je nu voor die kerel bent of niet ,niemand deed het hem voor zelfs schumacher of senna of andere goden niet daarom al :worshippy: :worshippy: voor hamilton
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:Eén van de zaken waar autosport de laatste jaren minder en minder aantrekkelijk door wordt, namelijk het laffe rijden, wordt veroorzaakt door het geringe verschil tussen waardering voor eerste en tweede posities.

Immers, waarom dat beetje meer risico nemen voor een overwinning, als de schade voor een tweede plaats maar twee puntjes bedraagt. Ook in WRC zie je momenteel dat het verschil na een DNF bijna niet meer weg te poetsen is. Kun je beter tweede blijven rijden en zorgen dat je de streep haalt.
Uitgevonden door juist de meest succesvolle Ferraririjder ooit. En sinds Kimi bij Ferrari rijdt komt er gewoon niks meer uit. Misschien is het zelfs wel Ferraribeleid om 2de te rijden en te wachten op de pitstop. Alleen is dit jaar de Mclaren bijna even snel.

Kijk je naar puur racen heeft Hamilton idd nog weinig laten zien. Maar het is wel bijzonder dat hij nu al in staat is de wagen elke keer heel aan de streep te krijgen. Ik ken rijders die dat na 5 jaar F1 niet lukte. En ik ken rijders die zo 5 titels scoorde... Maar ja we gaan naar V6 op biofuel en nacht races dus wie weet wordt het ooit echt spannend. :|
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Hamilton heeft tijdens zijn races best leuke dingen laten zien. Maleisie heeft hij toch als een zeer sterke rot gereden. Binnenbochtje twee Ferrari's pakken, Massa dwingen om veel te laat te remmen; die jongen komt er wel :thump_up:

Verlede jaar in de GP2 heeft hij ook zeer sterke races gereden. Zowel inhaalraces als races waar het echt om plaats 1 of 2 ging, maar dan gewoonweg auto er naast, later remmen, zwaaien en dan er langs.
Meer actie tijdens 1 race in Turkije van hem gezien in de GP2 van Kimi tijdens zijn gehele loopbaan.

De puntentelling is inderdaad onzin, maar er over klagen als het voor je spreekt en niet als het tegen je is.
Nummer 1 moet 20 punten krijgen, nummer 2 15, nummer 3 12, 4 krijgt 10 en dan steeds stapjes van 1 punt naar beneden. Zorgt er ook voor dat mensen op de baan blijven rijden en na een reparaties als nog aan de race deelnemen.
Ferrari10flrb
Contacteer:

Puntentelling

Ben het met de Scuderia eens dat de huidige puntentelling in de F1 veranderd moet worden. Mijns inziens krijgt de winnaar te weinig. (los van het feit of dat nu een Ferrari of Mclaren is). Anderzijds zorgt de huidige puntentelling wel voor spanning.

En de overige plannen van Mr Mosley vind ik helemaal niets. De f1 moet wel de koningsklasse blijven en dat lukt zeker niet met een 2,2 V6 oid. Vind Mr Mosley met zijn proefbalonnen een groot gevaar voor de F1.

De powerboost is wel een aardig idee maar wel kunstmatig, beter is om weer gewoon op sliks te gaan rijden en de circuits breder te maken zodat er makkelijker ingehaald kan worden.
Plaats reactie