AANBIEDING! UNIEK! LAATSTE KANS!

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
Honda.f1
Berichten: 699
Lid geworden op: ma 25 dec 2006 14:52
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Honda.f1 »

Ik denk dat als iemand torenhoge bedragen gaat vragen voor een model dat ie het dan aan de straatstenen niet kwijtraakt, ja misschien aan iemand die echt al heel lang op zoek is naar een specifiek model en er elk bedrag voor wil neerleggen. ik bied zelf ook regelmatig een model aan op marktplaats (als ik het model niet mooi vind of niet meer in mijn collectie vind passen oid) omdat ik er dan liever iemand anders mee blij wil maken, daarom laat ik dan meestal de mensen een bod doen en als het mij dan bevalt dan gaat ie weg. en meestal koop ik daar dan weer een model voor terug die mij wel aanstaat. Ik weet zelf hoe verslavend modelauto's kunnen zijn en ik wil niet de aanstichter zijn van andermans geldproblemen omdat ik zo nodig 150 euro wil hebben voor een schumacher model met een aangepast vleugeltje of marlboro reclame
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Ebay

Bericht door Ferrari10flrb »

Honda.f1 schreef:Ik denk dat als iemand torenhoge bedragen gaat vragen voor een model dat ie het dan aan de straatstenen niet kwijtraakt, ja misschien aan iemand die echt al heel lang op zoek is naar een specifiek model en er elk bedrag voor wil neerleggen. ik bied zelf ook regelmatig een model aan op marktplaats (als ik het model niet mooi vind of niet meer in mijn collectie vind passen oid) omdat ik er dan liever iemand anders mee blij wil maken, daarom laat ik dan meestal de mensen een bod doen en als het mij dan bevalt dan gaat ie weg. en meestal koop ik daar dan weer een model voor terug die mij wel aanstaat. Ik weet zelf hoe verslavend modelauto's kunnen zijn en ik wil niet de aanstichter zijn van andermans geldproblemen omdat ik zo nodig 150 euro wil hebben voor een schumacher model met een aangepast vleugeltje of marlboro reclame
Mee eens. Ik hoef ook niet de hoofdprijs hebben voor modellen die ik kwijt wil. Mijns inziens moet je je niet mee laten slepen tijdens het bieden. En goed in je hoofd houden hoeveel je wi/kunt besteden.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Natuurlijk heeft de verzamelaar het zelf geheel in de hand. In het verleden legde ik ook zonder meer neer wat gevraagd werd en dat liep in de honderden voor een model.
Sinds ik weer ben gaan verzamelen heb ik mezelf een aantal beperkingen opgelegd en een absoluut limiet van EUR 100,00. Het is best moeilijk om die te handhaven, zeker als je een zeldzaam model tegenkomt en je bijna zeker weet dat dat een "once of a lifetime oppertunity" is.
Echter vind zulke hoge bedragen vragen omdat je een stikkertje erop geplakt hebt volkomen achtelijk en pure uitbuiting. Als verzamelaars zelf de prijs zo opdrijven met bieden, is het hun eigen probleem. 8)
Gebruikersavatar
autofreakie
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 02 nov 2005 16:08
Schaal: 1:43
Locatie: Meise , Belgi�
Contacteer:

Re: Ebay

Bericht door autofreakie »

Ferrari10flrb schreef:[..]

Wat voor een problemen heb je gehad?
Ik heb wat problemen gehad met een Engelsman, die beweerde dat hij het model had verzonden en een maand later het geld terugboekte. Een italiaan die het pakketje slecht verpakt had en een Duitser vond dat ik de PayPal fee moest betalen. Niet echt noemenswaardige problemen.
Ze beweerden telkens dat ik niet had betaald :eh: , maar ik had wel betaald , en plots vonden ze mijn geld. :? Ook al veel voor gehad dat iemand op Ebay een wagens verkoopt , dan wil je hem kopen , ze geven de nummers om te betalen enzo. Je betaalt , dan krijg je plots een mailtje dat ze het model niet hebben. :eh: Ik kan u zeggen , u geld ziet ge niet zo snel terug , hoor.
Renault, Drive The Change !
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

de passie van het verzamelen...

passie is natuurlijk een groot woord. Maar passioneel ben ik zeker wel. Sommige modellen moet ik gewoon hebben, dat heeft niets met passie te maken, maar het is een soort hebberigheid. De Williams FW14b is zo een model.. zodra ik hem zie, moet ik hem hebben... maar dat is echte hebberigheid, want zodra ik de prijs zie, en die is behoorlijk hoog, dan haak ik af. Iets wat ik bij een passioneel model nooit zal hebben, die moet ik gewoon hebben, koste wat het kost.

Maar passie vind ik meer liefde voor het onverwachte. Zo ben ik geen Ferrari fan, maar ik kreeg toch een gevoel van liefde voor de 575GTC van Kyosho. Misschien was het de matzwarte kleur, maar daar val ik normaal niet voor, misschien de mooie motorkap met zijn haaievinnen, maar ook dat zie ik op modellen waar ik normaal niet voor voel...

Het is de combinatie van factoren die mij verraste aan een onverwacht mooi model. Een combinatie die bij een volgende Ferrari model van Kyosho misschien helemaal niet aanwezig is. En dat is nou passie, verliefdheid overvalt je, is niet merkgebonden en anderen hoeven het helemaal niet mooi te vinden...

eigenlijk net als de liefde tussen man en vrouw, voor anderen totaal onbegrijpelijk. En dat is wederzijdse liefde, een nog moeilijker begrip.

Want mijn modellen hoeven niet van mij te houden, als ik maar van hun houdt, ze vertroetel in vitrine's, beschijn met onschadelijke lichtstralen, bescherm tegen de vijandige omgeving zoals kinderhandje, UV licht en vrouwen met een voorjaarschoonmaakvirus....

Passie is liefde en liefde is passie, en als je echt passioneel bent over een model, dan zet je hem niet in een doos op zolder, denk je niet aan zaken als VFM, MIB of AANBIEDING, UNIEK MODEL, EXTREEM ZELDZAAM, want dat waren zaken die je al lang wist. Ze geven eigenlijk alleen maar aan hoe weinig verstand de verkoper er van heeft...

die verkoper mist dus de werkelijk passie.....en dat is best jammer voor hem, want hij heeft geen idee wat hij mist.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Aanbieding

Bericht door Ferrari10flrb »

autofreakie schreef:[..]

Ze beweerden telkens dat ik niet had betaald :eh: , maar ik had wel betaald , en plots vonden ze mijn geld. :? Ook al veel voor gehad dat iemand op Ebay een wagens verkoopt , dan wil je hem kopen , ze geven de nummers om te betalen enzo. Je betaalt , dan krijg je plots een mailtje dat ze het model niet hebben. :eh: Ik kan u zeggen , u geld ziet ge niet zo snel terug , hoor.
Dat is idd vervelend. Ik betaal meestal met Paypal en daar heb ik tot op heden nog geen problemen mee gehad. En het is een open deur om naar de feedback te bekijken en te beoordelen.

Toegevoegd na 42 seconden:
Curbstone Models schreef:de passie van het verzamelen...

passie is natuurlijk een groot woord. Maar passioneel ben ik zeker wel. Sommige modellen moet ik gewoon hebben, dat heeft niets met passie te maken, maar het is een soort hebberigheid. De Williams FW14b is zo een model.. zodra ik hem zie, moet ik hem hebben... maar dat is echte hebberigheid, want zodra ik de prijs zie, en die is behoorlijk hoog, dan haak ik af. Iets wat ik bij een passioneel model nooit zal hebben, die moet ik gewoon hebben, koste wat het kost.

Maar passie vind ik meer liefde voor het onverwachte. Zo ben ik geen Ferrari fan, maar ik kreeg toch een gevoel van liefde voor de 575GTC van Kyosho. Misschien was het de matzwarte kleur, maar daar val ik normaal niet voor, misschien de mooie motorkap met zijn haaievinnen, maar ook dat zie ik op modellen waar ik normaal niet voor voel...

Het is de combinatie van factoren die mij verraste aan een onverwacht mooi model. Een combinatie die bij een volgende Ferrari model van Kyosho misschien helemaal niet aanwezig is. En dat is nou passie, verliefdheid overvalt je, is niet merkgebonden en anderen hoeven het helemaal niet mooi te vinden...

eigenlijk net als de liefde tussen man en vrouw, voor anderen totaal onbegrijpelijk. En dat is wederzijdse liefde, een nog moeilijker begrip.

Want mijn modellen hoeven niet van mij te houden, als ik maar van hun houdt, ze vertroetel in vitrine's, beschijn met onschadelijke lichtstralen, bescherm tegen de vijandige omgeving zoals kinderhandje, UV licht en vrouwen met een voorjaarschoonmaakvirus....

Passie is liefde en liefde is passie, en als je echt passioneel bent over een model, dan zet je hem niet in een doos op zolder, denk je niet aan zaken als VFM, MIB of AANBIEDING, UNIEK MODEL, EXTREEM ZELDZAAM, want dat waren zaken die je al lang wist. Ze geven eigenlijk alleen maar aan hoe weinig verstand de verkoper er van heeft...

die verkoper mist dus de werkelijk passie.....en dat is best jammer voor hem, want hij heeft geen idee wat hij mist.
MOOI Verhaal :thump_up:
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Meerdere goede columns deze keer. :mrgreen:

Ik koop wel veel via interweb en Ebay, maar dat komt ook omdat ik nu eenmaal weinig te zoeken heb in de modelautowinkels hier.
En zoals eerder aangegeven, dat kan goed en fout gaan, maar het wachten op een lang gezocht model komt dicht bij het enthiousasme waarmee ik iets uit een winkel zou meeslepen.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Bericht door jonnoT »

Bij betaling via bank of cash kun je inderdaad gedag zwaaien naar je centen :cry:
Paypal is echter ook niet heilig. Bij schade wordt ook lang niet altijd het geld terugbetaald. Ik heb al een paar zaken gewonnen via Paypal, maar geen cent terug gehad :?
Gesloten