F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Ben het met de Scuderia eens dat de huidige puntentelling in de F1 veranderd moet worden. Mijns inziens krijgt de winnaar te weinig. (los van het feit of dat nu een Ferrari of Mclaren is). Anderzijds zorgt de huidige puntentelling wel voor spanning.
Waarom dan veranderen, vind je de Formule te spannend momenteel ?? :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Puntentelling

Bericht door Ferrari10flrb »

Elk nadeel heb zijn voordeel is een bekende uitspraak van ene JC.

Ik vind dat de overwinnaar beter beloond moet worden. Maar het huidge systeem heeft ook zeker zijn voordelen.

Het huidige seizoen is tot op heden erg spannend alleen net als veel anderen F1 fans vind ik dat de strijd op de baan beter kan en ook langer in een race. RTL 7 heeft momenteel in de voorbeschouwing een terugblik, meestal naar de jaren '70 en als daar de gevechten ziet dan is het jammer dat je dat nu niet zo vaak meer ziet.
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D tja de gouden jaren van de formule 1 de jaren 70 er vielen wel om de haverklap doden maar spektakel was er zeker :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Jaren '70

Bericht door Ferrari10flrb »

117ayrton schreef::D tja de gouden jaren van de formule 1 de jaren 70 er vielen wel om de haverklap doden maar spektakel was er zeker :thump_up:
De doden destijds was wel een van vervelende aspecten. Bij RTL was onlangs een stuk van de GP van Oostenrijk te zien, ik gelooof in 1976 waarbij 5 wagens tot in de laatste ronde vochten om de overwinning. Geweldig om te zien.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

De liefhebbers van McLaren krijgen ze wel om de oren de laatste tijd...

Mooie dubbel in Monaco, dacht ne de tweede serie pitstops een statement van Hamilton te zien... Als een raket naar Alonso toerijden, en zich dan laten terugzakken. :eh:

Het meest innovatieve team ter wereld zou toch niet teruggegrepen hebben op de door hen zelf altijd zo verfoeide strategie van team-orders ???

Jawel hoor !! :lol:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/59243

Ron Dennis:
Team strategy is what you bring to bear to win a Grand Prix. Team orders is what you bring to bear to manipulate a Grand Prix.
:think:

Jammer dat Ferrari ze de ruimte gaf in Monaco om al vooraf de uitslag te bepalen, en Alonso nog schijnheilig roepen dat het de makkelijkste overwinning uit zijn carriere was :thump_down:

Mag ik jullie eerlijke meningen hierover graag !?! :mrgreen: :twisted:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5191
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

De mensen met de grootste mond tegen de teamorders die Ferrari toen uitvoerde, voeren ze nu zelf uit :naughty: :|
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yurinator
Berichten: 367
Lid geworden op: zo 25 jan 2004 11:56
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Was wel te zien aan het groen-gelach van pa Hamilton alsook aan de reactie van zoonlief na de race. Volgens mij had hij Alonso om de oren gereden, maar het was toen al duidelijk...teamorders. Nu ja, niks aan te doen en slim bekeken van ome Ron. En hij geeft het ruiterlijk toe, dus dat moet je hem ook toegeven...maar wel weer heel jammer voor de sport.
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5191
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

FIA (McLarenlezers lezen F(IA)errari :lol: :lol: ) onderzoekt teamorders McLaren

De glorieuze 1-2 van McLaren in Monaco krijgt een staartje. Ron Dennis gaf na de race openlijk toe dat het team besloot om de zege aan Alonso te laten. De strategie van Lewis Hamilton werd halverwege de race aangepast om de beide coureurs niet met elkaar te laten vechten. Dat is de FIA, en ook de Britse pers, behoorlijk in het verkeerde keelgat geschoten.

Een statement van de FIA vertelde: "De FIA heeft een onderzoek ingesteld naar het team van McLaren-Mercedes, aangaande de gebeurtenissen tijdens de Grand Prix van Monaco. Wellicht heeft het team tegen de International Sporting Code gehandeld. De situatie wordt bestudeerd, waarna een aankondiging zal volgen."

In Engeland is grote ophef ontstaan over de teamorders. De Britse pers schreeuwt moord en brand en beschuldigt Ron Dennis ervan Lewis Hamilton zijn eerste zege te hebben ontnomen. Ron Dennis zelf spreekt echter niet van teamorders, maar teamstrategie. "Teamstrategie helpt een team een race te winnen, teamorders zijn manipulatie. Ik heb niet het gevoel dat we iets verkeerd hebben gedaan, ik zal rustig slapen," verklaarde hij.

Het is niet de eerste keer dat McLaren controverse zaait met interne beslissingen over wie de race mag winnen. Bij de GP van Australië in 1998 werd Mika Hakkinen overduidelijk voorgelaten door David Coulthard, toen de Fin problemen had met de pitstops. Ironisch genoeg zal Ferrari het meest profiteren van een eventuele straf voor McLaren. Het was immers de actie tussen Rubens Barrichello en Michael Schumacher in Oostenrijk 2002, die hebben gezorgd voor de huidige regels. Barrichello liet Schumacher toen op de finishlijn passeren, nadat de Braziliaan de race had gedomineerd. Sindsdien zijn teamorders verboden.
Afwachten maar weer :?
Afbeelding
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Bericht door schumifan »

Volgens mij zit die olav mol ook niet meer alleen in zijn commentaarhokje.

Ik hoorde op een gegeven moment, iemand "23e ronde" roepen, op zijn vraag van wanneer ik geloof hamilton zijn 1e stop was toen hij het aan het opzoeken was.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Tsja, ten eerste, hoe wil je nhalen in Monaco? En ten tweede, dat hypocriete gelul moet ook maar over zijn. Als je toegeeft orders te hebben gegeven moet je ook een grote mijnheer zijn en je verlies dragen.

Aan de andere kant heeft Ferrari nooit een straf gekregen voor de A1-Ring. Dus al je nu ingrijpt, ook met terugwerkend kracht aub :mrgreen: :thump_up:

Race niet gezien trouwens, dus wellicht moeilijk te oordelen.... :angel:
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 2262
Lid geworden op: do 02 feb 2006 17:13
Schaal: 1:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Wouter »

Monaco 2007 is zóó slaapwekkend :yawn:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Mooi, als dit uitdraait tot een echte straf voor de Macies, dan is Monaco 2007 de laatste race geweest waar ik voor thuis gebleven ben :thump_up: :thump_down:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

:lol:

Straffen hoeft voor mij niet, dat zou gezien het verleden niet fair zijn.
Heb bovendien persoonlijk ook niks tegen op teamorders.

Maar ik ben vooral benieuwd wat McLaren-aanhangers van de gedachtengang van Ron Dennis en de zijnen vinden, het was tenslotte toch altijd het team van twee gelijken :?: :think:

En toegegeven, het gedraai van Dennis over de exacte definitie van een teamorder en/of teamstrategie is natuurlijk gewoon politiek geneuzel.

Het is en was altijd janken als 'de Roden' iets dergelijks uitvogelden, maar ondertussen heeft 'ie gewoon dikke lagen boter op zijn arrogante hoofd! :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Jolly Club schreef:Maar ik ben vooral benieuwd wat McLaren-aanhangers van de gedachtengang van Ron Dennis en de zijnen vinden, het was tenslotte toch altijd het team van twee gelijken :?: :think:
Dat de pers van een mug een mammoet kan maken wisten we al, en wat is de gedachtegang van Dennis precies geweest, tjsa dan zou je een onafhankelijk perburo moeten vragen, als die nog bestaan :think:

Maar als Ron Dennis tegen zijn rijders gezegd heeft in de +/- laatste 15 a 20 ronde's "Laat het hier bij" dan begrijp ik zijn standpunt wel, Monaco is krap en misschien had hij het spreekwoord wel in zijn achtehoofd, Waar 2 vechten om een been, gaat de 3de ermee heen, en wilde hij gewoon dat zijn wagies de finish zouden halen ipv, van een aan snot gereden Massa :twisted: die dan voorbij 2 gecrashde Mac's rijdt.
En ja de ene noemt die strategie, de andere orders, maar naar mijn idee zijn dit wel hele andere orders dan dat je vol op je rem gaat staan ;)
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5162
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: Puntentelling

Bericht door buttonfreak »

Ferrari10flrb schreef:Elk nadeel heb zijn voordeel is een bekende uitspraak van ene JC.
Julius Ceasar? Jacques Cousteau? John Cleese? Jackie Chan? Zoveel beroemde JC's ;-) (Ik was het niet, dus die kan je wegstrepen).

Goed, de F1 spannend maken volgens een andere JC, in dit geval Jeremy Clarkson. Laten we iedere rijder $25.000 salaris geven en $1.000.000 per inhaalmanouvre. Wedden dat men dan wel kan inhalen? Aldus voornoemde JC.
Plaats reactie