Siku Trucks

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Henri schreef:En weer eentje erbij! Ik heb nooit geweten dat deze dus ook in ANWB uitvoering te koop is geweest, ik kende alleen de ADAC variant!

www.home.zonnet.nl/fam-kroeze/Pics/anwb.jpg

:dance:

Had me wat gevraagd. Als je wilt weten wat er op SIKU gebied is: Er is een echte SIKU bijbel! Naast dat heb je Dr Ed Force zijn boek, waarin o.a. Best-box, Lion, Tekno en SIKU staan.

Jammer van die k*t sticker bovenop de cabine.

Toegevoegd na 1 minuten:

Peter Parker schreef:Als je het nummer hebt, kan ik de data van uitgave wel achterhalen Henri. Heel mooi en zeldzaam!

Toegevoegd na 55 seconden:

Gevonden 1973-1974

Heel zeldzaam: (als er al zoiets is dan is het) gewoon zeldzaam...

Ik heb dat niet eens nodig. Er is een SIKU "bijbel", waarin je dat zo kan nazoeken. Jij kent deze site ook wel denk ik Peter: http://www.sikumodels.com. Die hebben dat boek ook te koop. Een 30 euro ofzo? In ieder geval zwaar de moeite waard!
Henri
Contacteer:

Bericht door Henri »

Thanks guys! Ik ben niet op zoek naar zulke dingen, maar mijn vaste buurman op in Houten heeft af en toe wat leuks bij zich van Siku, en deze keer was het deze ANWB wagen.

Enne, die prijs heb ik niet betaald hoor! Euro 25,- was mijn prijs. De sticker... jaaa, lekker handig op 't dak op de witte transfer. Stukje keukendoek erop, nat maken, even laten weken en dan heeeeel voorzichtig proberen eraf te peuteren...
Follow me at AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Ik heb even zitten neuzen in mijn doos met oude speelgoedauto's en kwam nog een mooie Siku truck tegen: een witte Mack met dichte trailer met Bart Smit reclame erop. Is nog compleet, behalve 1 deurtje van de trailer (is een pinnetje van af, maar is er nog wel bij). Is dat nog interessant/zeldzaam?
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
buttonfreak
Contacteer:

Nou inderdaad, dat heb ik wel zo begrepen. Jammer dat die niet helemaal top is. Maar houden die auto!
Henri
Contacteer:

Bericht door Henri »

Weer een nieuwe aanwinst, een Mercedes Benz takeldoos. Zwaar favoriet in mijn jeugd, maar helaas nooit gehad. Gisteren is ie binnengekomen na een aankoop via Marktplaza voor een zeer nette prijs (Euro 25,-)
Absolute mint conditie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Schitterend model weer. Een zeker een knappe prijs :thump_up: Vind zelf de brandweerversie ook erg smakelijk :drool:
Henri
Contacteer:

Bericht door Henri »

Yep, brandweer is ook zeer mooi. Maar ik heb niet zo veel met brandweer voertuigen.

Er komt nog een Hanomag Henschel aan met container oplegger ... :worshippy:

Ook nog binnengehad, een MB bus ambulance, Magirus Deutz autotransporter, MB tankwagen en Volvo tankwagen. Foto's volgen.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik heb dit model chipped helaas, maar ik zie nu ook dat er nog een beugel achter hoort. Zo leer je nog eens wat.
Henri
Contacteer:

Bericht door Henri »

En nog een stelletje oude Siku's! Is reeds gepost op een Engelstalig forum, dus excuses voor 't Engels. maar dat kunnen jullie toch ook wel lezen he?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The truck needs a restoration, it has a saggy front suspension and the red paint is way ugly. The trailer is pretty nice

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Super truck, imho. Lot's of play value again... I adore the TIR label on the rear of the container!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
The MB Ambulance, with brancard. ALL (!!) doors open

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tankers are always nice! The Volvo is the best combination with this tank trailer, in the Netherlands this size of tank trailer normally doesn't have a tandem wheeled truck, so the Volvo is most realistic in my eyes
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Schitterde modellen weer. Heb hier ook ergens de MB ambulance nog liggen. Wel een wat nieuwere versie. De vrachtwagens zien er ook gaaf uit :worshippy:
EmielMPower

Bericht door EmielMPower »

Ik ben van een iets jongere generatie.. hehe

bijdeze mijn bijdrage van mijn modellen.... zit wel beetje veel stof op :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ja dat bevalt mij wel, het zware Siku werk.
buttonfreak
Contacteer:

Mij ook!
maikel
Schaal: 1:18

Bericht door maikel »

Het blijft leuk om te zien dat siku, ik heb zelf op zolder ook nog twee dozen vol staan :mrgreen:
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
InjectTheVenom
Banned

Bericht door InjectTheVenom »

Ik heb vandaag een klein doosje vol trucks/busjes kado gekregen van een tante die op een Mercedes kantoor in Utrecht gewerkt heeft. Zitten een paar hele unieke en volgens mij ook zeldzame tussen, die ambulance busjes die ik daarnet voorbij heb zien komen zitten er ook 2 van bij met enkele detailverschillen. Dan heb ik er nog een paar van mijn eigen jeugd, onder andere een Mercedes autotransporter en enkele anderen die in niet zo'n goeie staat meer verkeren (de transporter is nog wel top, rood met gele kleur).
Zal ze zo wel even in mijn topic erbij zetten dan mogen de residente SIKU experts me vertellen of het een goudmijntje is te ja of te nee :mrgreen:
Plaats reactie