F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Legodoos

Bericht door Legodoos »

Ik heb genoten van:
de inhaalactie van "Takusan",
de dubbel pirouette,
de herhaling van de crash van Kubica wetende dat hij OK is (in eerste instantie schrok ik er nogal van,
een stuiterende Hamilton na afloop van de GP, respect voor hem en de manier waarop hij de race heeft gereden,
het beteuterde koppie van Massa en de :thump_down: die hij deed vanuit de Pitbox naast zijn broertje,
Wurz, Heidfeld en Heiki,
een race met veel actie...

Ik heb niet genoten van:
reclameblokken onder de live GP, je kan dan wel doorkijken in zo'n klein l*llig schermpje, maar ik vind dat niet opschieten...
Wacht op mij, ik moet ook mee!
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

117ayrton schreef:[..]
volkomen met je eens :thump_up:
Ik niet. Alonso had deels ook eenvoudigweg pech, in Monaco had hij ook gewonnen zonder teamorders, maar dat wordt zo fijn onder de mat geveegd.

Raikkonnen werd wel zeker ingehaald (en wel in de pits), maar daarna maakte Alonso inderdaad een fout, omdat hij te geforceerd probeerde meer punten te halen. Da's niet goed, maar wel begrijpelijk. Ik vind dat een stuk beter dan door het rode licht rijden... just my 2 cents.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

F1 2007

Bericht door Ferrari10flrb »

Ondanks het geklungel van de Ferrari's :evil: toch erg genoten van de race. Gelukkig dat Kubica vrijwel niets heeft. Alhoewel zou wel eens willen weten hoe hij zich nu voelt :?: Vooral genoten van de inhaalaktie van Sato op Alonso.

Had een stille hoop dat Albers zijn kans eens zou grijpen het circuit van Montreal biedt daar goede mogelijkheden voor zeker gezien het wallbangen van een groot aantal coureurs en een rood stoplicht betekent ook in de F1 stoppen. Ben van mezelf een positievo en bij mij is het glas half vol. Maar ik begin me toch wel enigszins zorgen te maken over zijn prestaties cq ook te ergeren. De snelheid bij Spyker begint er langzaam wel te komen en geloof ook dat de technische staf goed werk doet. Sutil is wel snel alleen maakt nog wel teveel onnodige brokken.
buttonfreak
Contacteer:

Re: F1 2007

Ferrari10flrb schreef:Ondanks het geklungel van de Ferrari's :evil: toch erg genoten van de race. Gelukkig dat Kubica vrijwel niets heeft. Alhoewel zou wel eens willen weten hoe hij zich nu voelt :?: Vooral genoten van de inhaalaktie van Sato op Alonso.

Had een stille hoop dat Albers zijn kans eens zou grijpen het circuit van Montreal biedt daar goede mogelijkheden voor zeker gezien het wallbangen van een groot aantal coureurs en een rood stoplicht betekent ook in de F1 stoppen. Ben van mezelf een positievo en bij mij is het glas half vol. Maar ik begin me toch wel enigszins zorgen te maken over zijn prestaties cq ook te ergeren. De snelheid bij Spyker begint er langzaam wel te komen en geloof ook dat de technische staf goed werk doet. Sutil is wel snel alleen maakt nog wel teveel onnodige brokken.
Inderdaad, volgens mij komt de snelheid wel, en Canada had een goede kans moeten zijn voor Albers (Kovalainen startte als laatste en werd vierde, Wurz startte een paar plekken voor Kovi en werd derde), maar goed er zijn nog wat races te gaan. Hopelijk wordt de nieuwe wagen echt een verbetering.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Alonso said he thought Hamilton had been 'lucky' to not similarly fall foul of the safety car rules, which he said would have dropped the young Briton to eighth.

"He had the luck with the safety car and I did not, but this is normal. Because of it the race was a lottery and the spectators got to see a Williams on the podium."

Regarding Hamilton's lead, Alonso reiterated his impression so far: "He is in the best position now and all the rest of us must recover, but I still see the title as being disputed by four drivers."
:lol: Nee dat meneer 4 keer bocht 1 mist heeft er niks mee te maken. Hamilton had gewoon geluk... :lol:

Alonso: McLaren favours Hamilton

Double Formula 1 champions Fernando Alonso has admitted he is not feeling that much at home at McLaren as he had hoped for. Hamilton has taken his maiden win in Formula One on Sunday and is now leading the F1 championship.
Click here

"From the first moment I arrived at McLaren I wasn't comfortable with everything," the Spaniard told Cadena Ser radio. "This is an English team, with an English team-mate. You know that all of the help goes his way. I have understood that from the first moment and I won't complaint about it."
Hoppaaaaaaaaaaaa. :lol: Sinterklaas gaat ook snel terug naar Spanje, hopen dat dat voor alle overbehaarde mannen uit Spanje geldt. Ron mag wel eens wat critischer worden in zijn personeelsbeleid. Teveel overbetaalde onderpresterende coureurs die het team tekort doen laatste jaren.

Dag Alonso! Afbeelding

Nieuwe tipping snel weer invullen trouwens!
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
F40F50ENZO
Schaal: 1:18

Bericht door F40F50ENZO »

Ben ik het mee eens St Paul, vier keer dezelfde bocht missen deed zelfs Andrea de Crash-daar-eens in het verleden niet... :mrgreen:

Dat alle aandacht van de monteurs naar de engelsman in zijn team gaat, daar geloof ik niet zo heel veel van.
Er zijn meestal 2 teams met monteurs en er is een gezonde concurrentie tussen die 2 monteursteams onderling.

Dat is hetzelfde als voor de race alvast een excuus de camera in blaten, voor het geval het niet zo lekker loopt in de race.
(als je mij de naam Verstappen in deze context heb horen zeggen, dat heb je dan goed geraden :mrgreen: ).
Je moet racen als je uitverkoren bent om in de F1 te mogen rijden en niet teveel zeuren.

Talenten als Hamilton zie je maar eens in de 5-6 jaar opstaan. Ik noem een Lauda, Prost, Senna, M.Schumacher e.d.
Die namen worden over 30 jaar nog met ontzag genoemd. :worshippy: :worshippy:
Ontzag moet je verdienen, talent heb je of je hebt het niet, that's it!
Eén keer wereldkampioen is nog geen garantie voor eeuwige roem! :snooty:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
buttonfreak
Contacteer:

F40F50ENZO schreef:Ben ik het mee eens St Paul, vier keer dezelfde bocht missen deed zelfs Andrea de Crash-daar-eens in het verleden niet... :mrgreen:

Dat alle aandacht van de monteurs naar de engelsman in zijn team gaat, daar geloof ik niet zo heel veel van.
Er zijn meestal 2 teams met monteurs en er is een gezonde concurrentie tussen die 2 monteursteams onderling.

Dat is hetzelfde als voor de race alvast een excuus de camera in blaten, voor het geval het niet zo lekker loopt in de race.
(als je mij de naam Verstappen in deze context heb horen zeggen, dat heb je dan goed geraden :mrgreen: ).
Je moet racen als je uitverkoren bent om in de F1 te mogen rijden en niet teveel zeuren.

Talenten als Hamilton zie je maar eens in de 5-6 jaar opstaan. Ik noem een Lauda, Prost, Senna, M.Schumacher e.d.
Die namen worden over 30 jaar nog met ontzag genoemd. :worshippy: :worshippy:
Ontzag moet je verdienen, talent heb je of je hebt het niet, that's it!
Eén keer wereldkampioen is nog geen garantie voor eeuwige roem! :snooty:
Mooi, Alonso is het al twee keer.

Toegevoegd na 1 minuten:
St. Paul schreef:
Alonso said he thought Hamilton had been 'lucky' to not similarly fall foul of the safety car rules, which he said would have dropped the young Briton to eighth.

"He had the luck with the safety car and I did not, but this is normal. Because of it the race was a lottery and the spectators got to see a Williams on the podium."

Regarding Hamilton's lead, Alonso reiterated his impression so far: "He is in the best position now and all the rest of us must recover, but I still see the title as being disputed by four drivers."
:lol: Nee dat meneer 4 keer bocht 1 mist heeft er niks mee te maken. Hamilton had gewoon geluk... :lol:

Alonso: McLaren favours Hamilton

Double Formula 1 champions Fernando Alonso has admitted he is not feeling that much at home at McLaren as he had hoped for. Hamilton has taken his maiden win in Formula One on Sunday and is now leading the F1 championship.
Click here

"From the first moment I arrived at McLaren I wasn't comfortable with everything," the Spaniard told Cadena Ser radio. "This is an English team, with an English team-mate. You know that all of the help goes his way. I have understood that from the first moment and I won't complaint about it."
Hoppaaaaaaaaaaaa. :lol: Sinterklaas gaat ook snel terug naar Spanje, hopen dat dat voor alle overbehaarde mannen uit Spanje geldt. Ron mag wel eens wat critischer worden in zijn personeelsbeleid. Teveel overbetaalde onderpresterende coureurs die het team tekort doen laatste jaren.

Dag Alonso! www.rares.org/images/Policies%20-%20waving%20icon.gif

Nieuwe tipping snel weer invullen trouwens!
Amai, wat Alonso zegt is dat als Hamilton dus niet te maken had met de safety car regel, anders had de Brit wellicht ook die fouten gemaakt.

Niet dat het me een reet kan roesten, ik vind Heidfeld het dit jaar veel beter doen.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Feit blijft dat Alonso weer dat teleurgestelde huiltoontje uit de kast haalt op het moment dat het even niet zo lekker gaat...

Vorig jaar begon 'ie immers ook dit soort dingen te roepen toen Schumacher halverwege het seizoen ineens aan zijn inhaaljacht begon en Alonso's voorsprong in het WK als sneeuw voor de zon verdween. Het lag ineens aan Renault dat hem niet meer zou steunen omdat 'ie weg ging en al dat soort kul.

De man zal gewoon nooit toegeven dat het aan hem zelf ligt.

8)

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
F40F50ENZO
Schaal: 1:18

Bericht door F40F50ENZO »

Dat bedoelde ik ook niet helemaal.
Ik doel meer op mannen als Damon Hill en Jacques Villeneuve die na hun kampioenschap geen deuk in een pakje boter gereden hebben. wellicht wordt Alonso ook nog legendarisch, ik kan ook geen toekomst voorspellen :shock:
Feit blijft dat Alonso weer dat teleurgestelde huiltoontje uit de kast haalt op het moment dat het even niet zo lekker gaat...
:yawn:

Ik ben het met Jolly eens, dat is ook mijn probleempje met Alonso.
Iedereen heeft hem 4 keer in dezelfde bocht in de fout zien gaan, dat is een wereldkampioen niet waardig. :wink:
Geef je fout ruiterlijk toe en zet je schouders eronder, wees een vent :doh:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
buttonfreak
Contacteer:

F40F50ENZO schreef:
Dat bedoelde ik ook niet helemaal.
Ik doel meer op mannen als Damon Hill en Jacques Villeneuve die na hun kampioenschap geen deuk in een pakje boter gereden hebben. wellicht wordt Alonso ook nog legendarisch, ik kan ook geen toekomst voorspellen :shock:
:yawn:

Ik ben het met Jolly eens, dat is ook mijn probleempje met Alonso.
Iedereen heeft hem 4 keer in dezelfde bocht in de fout zien gaan, dat is een wereldkampioen niet waardig. :wink:
Geef je fout ruiterlijk toe en zet je schouders eronder, wees een vent :doh:
Damon Hill reed in 1994 bijna naar een wereldkampioenschap toe. Ik vind dat je Damon daar te weinig aan doet. Villeneuve ben ik het wel mee eens. Villeneuve kwam, zoals Hamilton, in een gespreid kampioenschapsbedje. De auto waarin beide rijden is superieur.

Goed, ik ben geen Alonso-fan, de race in Montreal was pet, maar zulke races ken ik ook wel van anderen.

En goed, Schumacher hoorde je niet klagen, maar er waren wel andere kampioenen die ook klaagen als het wat minder ging.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:
De man zal gewoon nooit toegeven dat het aan hem zelf ligt.
Zoals DC die zei dat hij dit weekend maar snel wilde vergeten omdat ze, incl hemzelf, niet in staat waren geweest de balans in de wagen te vinden. 8)

Toen Alonso zijn eerste kampioenschap won lag dat allemaal aan hemzelf en had hij alles alleen gedaan. Dat er een meneer het verwende rotkind meer dan een jaar onderdak had gegeven en had geholpen was Alonso even vergeten. Net als het feit dat een rijder voor misschien wel 80% wordt gemaakt door het team! Als het minder gaat dan ligt het bij Alonso, maar ook bv een Albers, allemaal aan anderen.

Een echte kampioen zal ook zijn fouten toegeven. Alonso rijdt in de beste wagen van het veld en zou zoals Schumacher ook bijna elk seizoen tussen 2000 en 2004 deed foutloos naar 1e en 2de plekken moeten rijden in deze situatie. Maar Spanje was een vrij vage actie die hem plekken kostte en hier was het helemaal erg. En als je eerlijk bent heeft hij maar 1 echte concurrent nog. Want Ferrari zakt hard af.

Dat Hamilton het geluk heeft in de juiste wagen beland te zijn telt zeker mee, maar toegegeven staat de jongen buiten de baan onder enorme druk. Hij had koud 5 races gereden en de eerste geruchten dat Ferrari hem wil hebben waren er al. Misschien heeft hij idd nog veel geluk gehad en niet super veel hoeven laten zien. Maar dat hij in staat is om geconcentreerd zijn races te rijden op verschillende posities in het veld en ook nog in staat is enorm veel/ soms zelfs meer uit een auto die primair is afgesteld op Alonso te halen ten opzichte van die 2keer wereldkampioen Alonso.... Dat zegt toch al wel erg veel.

Niemand die deze start ooit had durven voorspellen. Ik dacht voor het seizoen nog dat de jongen te vroeg gebracht werd. :lol: Deze race twijfelde ik in de tipping of ik hem nu al voor Alonso zou zetten. Gelukkig zat ik er 2 keer dik naast. Want dat Mclaren het van Hamilton moet hebben de komende tijd begint nu wel duidelijk te worden. Alonso valt het team al af en maakt mss 2 jaar vol. Al hoop ik dat hij nog verder voor paal gezet wordt door Hamilton en na dit jaar lekker naar Spyker gaat ofzo. Daar komen ook 2 plaatsjes vrij. Sutil krijgt interesse van andere teams, Albers niet. :lol:
buttonfreak
Contacteer:

Ehh: Heerlijk negatief over de NL-ers in de F1. Toentertijd met Goding de Beaufort, Van Lennep, Lammers (berichten als "Lammers alweer te langzaam" en de smalende opmerkingen over de adeltitels van eerstgenoemden maar niet te spreken), pas later krijgt men waardering voor deze kerels.

Ik voorspel dat bij Albers hetzelfde gaat gebeuren. Op ITV komt Albers er bijvoorbeeld heel anders op. Olav Mol heeft wat tegen de man en heeft dat toentertijd ook overduidelijk laten merken toen Doornbos in de F1 was. Trouwens waarom is hij niet meer in de F1 actief? Is dat omdat Albers zoveel slechter was?

Het is waarschijnlijk de Nederlandse volksaard, dat eeuwige afgeven op anderen.

Wat vinden we trouwens van Heikko die van de laatste naar de 4e plek reed?
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Olaf Mol neem je niet serieus als je interesse hebt in F1. Mol had afgelopen race na een uur nog niet door dat Hamilton dankzij een pitstop achter Massa lag bij de eerste pacecar. Hij bleef maar roepen dat hij niet snapte waarom Hamilton zo plots van het gas af ging bij een gele vlag en die plek weggaaf. Dat kimi voor, tijdens en na de pacecar overal netjes achter Hamilton zat viel hem ook niet op. Anders had hij nog kunnen vermoeden dat Hamilton het toch goed deed. Dat inhalen onder geel niet mag en dat als Massa dat dan toch had gedaan een stop&go voor Massa had beteken.... Mol snapt het echt niet.

Albers legt het gewoon af tegen Sutil. Sutil komt al in beeld bij andere teams, Albers praat niet met andere teams gezien zijn statistieken. Ik ben niet negatief maar realistisch. Albers heeft het niet, dan kun je wijs gaan doen maar wie houdt je voor de gek. Doornbos liet gewoon merken dat hij het naar zijn zin had en een leuke tijd in de F1. Dat dat niks is geworden... tsja ik had hem hoger ingeschat als Albers, zeker omdat hij bij RedBull zat en die toch 4 rijdens elke race hebben waarvan ik er 2 niet lang in de F1 meer zie rondrijden. En laten we eerlijk zijn, Albers en Spyker doen alsof ze serieus punten gaan pakken, zelfs een podium werd geroepen voor het seizoen.... Wie houdt je dan voor de gek?

Albers moet net als Doornbos blij zijn dat hij aan de F1 heeft mogen ruiken. Laat hem dat maar uitstralen. Daar kan ik respect voor hebben. Doen alsof hij het ergens naar toe gaat in de F1 niet. Verstappens begin jaren waren de beste maar toen reageerde hij ook als Albers, die beginjaren vind ik hem nog steeds een knuppel. De laatste jaren was Verstappen veel minder succesvol maar wel realistisch en geef een veel duidelijker en opener beeld van de F1, de problemen etc. Daar heeft hij bij mij zeker veel respect gewonnen.

Albers jankt gelijk over alles wat kapot is. Nou hij vloog de bocht uit en eerder al tegen de muur. Dat zijn eigen fouten die die schade veroorzaken. Laat hem dat eerst eens hard zeggen. Misschien wint ie dan wel een fan op den duur. :wink:
boerke04

Bericht door boerke04 »

Ik doel meer op mannen als Damon Hill

Moet ik me toch met de discussie gaan bemoeien :mrgreen: .

DON'T oeps WITH DAMON HILL!!!

Dat Damon na z'n wereldtitel geen grootse prestaties meer heeft behaald lijkt me ook logisch als je naar de teams kijkt waar hij toen voor gereden heeft. Hoewel ik een tweede plaats met een Arrows (zekere overwinning als de wagen 't gehouden had) en de eerste overwinning ooit voor Jordan toch eigenlijk ook wel grootse prestaties vind :worshippy: .

En zoals eerder ook al gemeld is, Damon was in 1994 ook al bijna kampioen geworden. Helaas mocht het niet zo zijn doordat schumacher een van z'n befaamde akties uithaalde :evil: :thump_down: .
Afbeelding
Regenkaiser

Bericht door Regenkaiser »

Hamilton had het geluk dat hij net voor alle incidenten een pitstop had gemaakt
- hij was de verdiende winnaar, omdat hij het hele weekend de snelste was -
maar als hij zijn pitstop later had gemaakt, hadden we waarschijnlijk een andere winnaar gehad.
Opvallend was dat door de nieuwe regels iedereen (een beetje) in de war was, want dat Massa door rood rijdt is stom :( , dat kan echter ook gezegd worden van Fisichella. Ook Alonso en Rosberg gingen in de fout en dat zijn (behalve misschien de laatstgenoemde) allemaal ervaren rijders die al de nodige dingen hebben meegemaakt.
Dit had Hamilton ook kunnen overkomen, omdat achteraf bleek dat het helemaal geen fout was.
Norbert Haug (baas Mercedes) zei op RTL+ dat ze Alonso hadden binnengehaald - ondanks dat ze wisten dat het niet mocht - omdat de benzine op was. Beter een straf dan uitvallen zonder benzine. Dit had dus ook Hamilton kunnen gebeuren en dan had hij niet gewonnen.
Al met al een zeer enerverende race - gelukkig leeft Kubica nog :mrgreen: - en op naar the USA
Plaats reactie