F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
St. Paul

Re: F1 2007

Bericht door St. Paul »

Ferrari10flrb schreef: En dat de FIA/Eccllestone teams voor Ferrari laten betalen is ook grote onzin. Het is aan de FIA om Ferrari kort te houden.
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2005/0 ... _ferrari_/

Ik ga echt niet verder zoeken dan dit. De hele discussie er over liep ergens in 2003 en 2004 en site's houden dat simpelweg niet allemaal meer online. Stoddart heeft niet direct zelf getekend maar wist dat dit speelde toen hij de F1 in kwam. Dus wat dat betreft moest hij niet zeuren. Maar hij heeft wel gelijk als hij zegt dat het nergens op slaat.
De Minardi-teambaas vindt het belachelijk dat Ferrari en Toyota een miljard dollar per jaar uitgeven, terwijl zijn team het met 36 miljoen moet doen.
Kortom slaat nergens op om Ferrari te moeten betalen. Ferrari is gered en Lotus hebben ze gewoon laten gaan. Identieke situaties, puur politieke keuze. Wat zeer jammer is omdat Lotus zeer veel heeft bijgedragen aan de F1 zoals Jonnot ook aangeeft. Maar goed kom maar met het volgende excuus, feit is dat zonder Fia en andere teams Ferrari nat was geweest en over een jaar of 8 Mclaren ook de laatste statistiek, langste tijd in de F1, van Ferrari had overgenomen.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Die link is voor mij voldoende. Ik geef mijn ongelijk op het gebied van geld betalen.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: F1 2007

Bericht door Ferrari10flrb »

St. Paul schreef:[..]

Kortom slaat nergens op om Ferrari te moeten betalen. Ferrari is gered en Lotus hebben ze gewoon laten gaan. Identieke situaties, puur politieke keuze. Wat zeer jammer is omdat Lotus zeer veel heeft bijgedragen aan de F1 zoals Jonnot ook aangeeft. Maar goed kom maar met het volgende excuus, feit is dat zonder Fia en andere teams Ferrari nat was geweest en over een jaar of 8 Mclaren ook de laatste statistiek, langste tijd in de F1, van Ferrari had overgenomen.
Ik ken je mening over Ferrari en de FIA inmiddels wel.

Maar St Paul je moet wel goed lezen. Ik ontken namelijk niet dat de andere teams moeten betalen voor Ferrari dat is mij echt wel bekend. Ik vind dat juist bijzonder belachelijk, Ferrari heeft budget genoeg en feitelijk dat geld ook niet eens nodig. Het is van de gekke dat de FIA en Ecclestone dit bedenken en hieraan toegeven. En tuurlijk vind het ik ook jammer dat Lotus er niet meer is. Maar als er geen grote autofabrikant als partner meer is dan is de F1 voor 9 van de 10 privateers gedoemd te mislukken. Misschien dat Williams de enige uitzondering is hoop ik
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Die zin was dubbel op te vatten, ook omdat Buttonfreak in de post erop vroeg om een bron vroeg. :mrgreen:
buttonfreak
Contacteer:

St. Paul schreef:Die zin was dubbel op te vatten, ook omdat Buttonfreak in de post erop vroeg om een bron vroeg. :mrgreen:
Waarvoor dank!
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1 2007

Ok, dat is dan duidelijk. Ik deel de mening van St Paul wat betreft de FIA.
Ik vind het ook jammer dat de privateers in de F1 aan het verdwijnen zijn. Mc laren mag van mij gezien de prestaties ook de historische status krijgen. (wat dat dan ook mag betekenen)

Over Ferrari zullen we het nooit eens worden. Maar goed dat geeft ook niet je kunt nu eenmaal niet allemaal dezelfde mening hebben. En dat is maar goed ook.
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Zo.... en dan nu een punt?

Er zullen altijd discussies tussen teams blijven.

Ik ben eigenlijk nooit fan van Ferrari geweest omdat Schumacher daar altijd reed.
T team dat toen om hem heen werkte heeft prestaties neergezet die super waren, maar ook voor menig discussie gezorgd (ik ga het niet aanslingeren hiermee).

Juist door die prestaties ben ik meer van de Mclarens geweest.
Maar waardeer ik ook de ontwikkeling van de andere teams.
Alleen lijken die steeds verder weg te liggen.
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1 2007

ViperArry schreef:Zo.... en dan nu een punt?

Er zullen altijd discussies tussen teams blijven.

Ik ben eigenlijk nooit fan van Ferrari geweest omdat Schumacher daar altijd reed.
T team dat toen om hem heen werkte heeft prestaties neergezet die super waren, maar ook voor menig discussie gezorgd (ik ga het niet aanslingeren hiermee).

Juist door die prestaties ben ik meer van de Mclarens geweest.
Maar waardeer ik ook de ontwikkeling van de andere teams.
Alleen lijken die steeds verder weg te liggen.
Wat mij betreft wel hoor. En ik ben het overigens grotendeels met je eens. :wink:
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Kleine toelichting misschien....

Ik had een paar dagen dit topic niet meer gelezen, en heb toen de hele discussie ineens gelezen....

Vandaar de punt......
:wink:

Er werd trouwens best net gediscusieerd.... :thump_up:
buttonfreak
Contacteer:

Nu.nl schreef:Volgens Albers ontstond er verwarring toen zowel hij als zijn Spyker-collega Adrian Sutil gelijktijdig de pits in kwamen rijden. "Het was gigantisch chaotisch, een zooitje. Het is natuurlijk een stomme fout van mij. Zwaar balen, maar het belangrijkste is dat iedereen ok is", zei hij voor de camera van RTL 7.
Also hij zegt dat het zijn fout is.
Ferrari10flrb
Contacteer:

F12007

:dance: :dance: :dance:

Dat werd weer eens tijd. Ook goed voor het wk.

Het is alleen niet helemaal meer te volgen. Eerst de dominante van Mc laren en nu Ferrari weer sneller. Zou wel bizar zijn als het aan een kapotte windtunnel zou liggen. Niet handig om van één windtunnel afhankelijk te zijn
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

Mooie dubbel voor Ferrari! :worshippy:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Sodeju, waar Ferrari die snelheid nou plots vandaan haalt. Wel goed voor het kampioenschap iig. Ben benieuwd wat Mclarens antwoord in Silverstone gaat worden met hun upgrade. Hoop niet dat het zoveelste aansluiten voor Alonso gaat betekenen dat de samenwerking qua ontwikkeling in gevaar komt. :?

Heb de race verder niet gezien maar van wat ik net lees krijg ik het vermoeden dat Albers er ook niet onderuit kan schuld te bekennen. :lol:
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1

Was een leuke race muv 1e 3 plaatsen. Mooie strijd tussen Alonso en Heidfeld.

Tja en dan Spyker en Albers cs. Bij mij is het glas altijd halfvol en gun
iedereen tijd en voordeel van de twijfel tot het tegendeel is bewezen. Maar begin nu toch wel een beetje mijn twijfels te krijgen voor wat betreft het functioneren van Albers onder druk. Hopelijk gebeurt er de 2e helft van het seizoen nog h.e.a.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Het was geen gezicht die benzine slang achter Albers zijn wagen, oh nee, daar gaat ie. Hij gaf toe dat ie fout zat, had de lollipop man niet goed gezien. Camera beelden waren overduidelijk. Het leek even goed te gaan, hij moest zijn team maat killen zei hij, nou dat had ie beter niet kunnen zeggen, want hij kilde zichzelf.
Plaats reactie