Welke modelauto

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Welke modelauto

Bericht door buttonfreak »

Ik heb ooit eens de vraag gekregen "welke modelauto kan ik het beste verzamelen".

Ik heb toen gezegd dat je moet kijken wat je zelf wilt. Hoe groot wil je de auto (welke schaal)?, zoek je een bepaald merk? of zoek je een bepaalde tak van (motor)sport? wil je iets uitbeelden (diorama)?

Is dat wellicht een idee voor een kennisbank item?
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Weet niet hoor, dit lijkt me vrij overbodig....
Als je een echte verzamelaar bent dan rol je hier naar mijn mening vanzelf in. Als je de vraag stelt van welk merk kan ik bijvoorbeeld het beste de Lambo Murcielago in 1:18 kopen das nog een redelijke vraag maar als je aan andere mensen moet vragen wat je zou moeten gaan verzamelen dan ben je geen echte gepassioneerde verzamelaar en kun je maar beter bij voorbaat ophouden :doh: just my opinion maar volgens mij zijn alle diehard verzamelaars hier er ook niet gekomen door andere mensen hun verzamelstrategie te laten bepalen....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

welke modelauto

Bericht door Ferrari10flrb »

Is denk ik vooral een gevoelskwestie wat je wil verzamelen, je bent liefhebber van auto's en vaak ook autosport en in de eerste plaats lijkt het me dan dat je kiest voor het merk of merken waar je het meeste wat mee hebt. Of het is iets van uit je jeugd zoals bij mij toen ik als klein jochie van 6 het ongeluk zag van Niki Lauda in 1976 op de Nurburgring. Je moest toch wel heel sterk zijn en een goede auto wil je dat overleven. Dacht ik destijds dus ik werd toen F1, Niki Lauda en ferrari fan:wink: Vervolgens kreeg ik begin jaren 80 een abonnement op Autovisie met als welkomst geschenk een Ferrari 250 GTO van Bburago. En de rest is geschiedenis...........
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Autofan »

Ik heb juist weer weinig/niks met de F1 en ik spaar gewoon wat ik mooi vind. Voorlopig beperk ik me daarbij tot dikke sportwagens, waar nu nog Amerikanen ontbreken. Het is dat ik even pauze moet nemen, maar heb al wat op het oog. ;) Volg gewoon je gevoel, de rest komt vanzelf!
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Welke Modelauto

Bericht door Ferrari10flrb »

Autofan schreef:Ik heb juist weer weinig/niks met de F1 en ik spaar gewoon wat ik mooi vind. Voorlopig beperk ik me daarbij tot dikke sportwagens, waar nu nog Amerikanen ontbreken. Het is dat ik even pauze moet nemen, maar heb al wat op het oog. ;) Volg gewoon je gevoel, de rest komt vanzelf!
Ben begonnen met F1 Bburago's maar momenteel ligt mijn voorkeur meer bij de Sportscars en GT's. Voor wat betreft de F1 modellen in 1/43 is deze "liefde" door Howheels/Mattel wel wat verpest. :(
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5160
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Bracer schreef:Weet niet hoor, dit lijkt me vrij overbodig....
Als je een echte verzamelaar bent dan rol je hier naar mijn mening vanzelf in. Als je de vraag stelt van welk merk kan ik bijvoorbeeld het beste de Lambo Murcielago in 1:18 kopen das nog een redelijke vraag maar als je aan andere mensen moet vragen wat je zou moeten gaan verzamelen dan ben je geen echte gepassioneerde verzamelaar en kun je maar beter bij voorbaat ophouden :doh: just my opinion maar volgens mij zijn alle diehard verzamelaars hier er ook niet gekomen door andere mensen hun verzamelstrategie te laten bepalen....
Maar daar gaat het juist om. Er zullen vast mensen zijn die er over denken om het te verzamelen...
Als je nog niet begonnen bent en je denkt er over dan vraag je advies, is toch logisch?
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Bericht door St. Paul »

Laatst kwam er een vraag van iemand die zich op oude opels wilde richten en wilde weten of 1:18 of 1:43 beter was en welke merken etc. Ik denk dat dat best relevante vragen zijn voor iemand die er net in rolt idd. Alleen vraag ik me af hoe je dit in de kennisbank wil verwerken aangezien de materie nog al uitgebreid is. Want de volgende spaart geen Opel maar Porsche etc etc. Ik denk dat de meeste vragen nog al gerelateerd aan de persoonlijke situatie zijn.

Iemand die trouwens aan mij vraagt of hij een porsche of een aston moet kopen is aan het verkeerde adres net als vragen of je een model moet kopen omdat het nu in de aanbieding is.

Maar wel goed punt. Want de kennisbank zit denk ik veeeeeeeel meer in dan er nu uitgehaald wordt. Ik weet niet hoe de mods er over denken maar op zich wil ik eventueel best wel wat tijd er aan besteden om dit uit te breiden. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5186
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Mensen die er tijd in willen steken om het uit te breiden zijn altijd welkom :mrgreen: :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie