F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
boerke04

Bericht door boerke04 »

buttonfreak schreef:[..]

Ik denk dat ik hier niet duidelijk hoef te maken dat het Albers niet mweezat. De eerste run was hij sneller, toen werd ie naar binnen gehaald en zijn tweede en laatste run werd verpest door Davidson (geel, dus kan je geen snelste tijd maken; dan krijg je straf)
Aan mij hoef je idd niets duidelijk te maken, ik heb de kwalificatie zelf gezien en ik heb Albers zelf horen praten. Dan hoef ik jou waarschijnlijk niet duidelijk te maken dat er een :wink: in m'n post stond en dat ik reageerde op de twee voorgaande posts van Ferrari10flrb en Honda.f1. Albers zette in z'n laatste run wel z'n snelste tijd btw, hij stond eerst dik een seconde achter Sutil en bracht dat terug naar een halve seconde. Je mag rustig je tijd verbeteren onder een gele vlag, als je maar duidelijk kunt bewijzen dat je in het gedeelte waar de vlag hangt van je gas af bent gegaan.
Afbeelding
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

F1 2007

Bericht door Ferrari10flrb »

boerke04 schreef:[..]

Aan mij hoef je idd niets duidelijk te maken, ik heb de kwalificatie zelf gezien en ik heb Albers zelf horen praten. Dan hoef ik jou waarschijnlijk niet duidelijk te maken dat er een :wink: in m'n post stond en dat ik reageerde op de twee voorgaande posts van Ferrari10flrb en Honda.f1. Albers zette in z'n laatste run wel z'n snelste tijd btw, hij stond eerst dik een seconde achter Sutil en bracht dat terug naar een halve seconde. Je mag rustig je tijd verbeteren onder een gele vlag, als je maar duidelijk kunt bewijzen dat je in het gedeelte waar de vlag hangt van je gas af bent gegaan.
Er stond bij mij ook een :wink: wat betreft het spionage gebeuren.

Maar tijdens geel je tijd verbeteren en dan ook nog eens aantonen dat je tijdens je snelle ronde van het gas af gegaan bent lijkt me vrijwel onmogelijk

En volgens mij zat het Albers dit keer idd niet mee. Omdat hij maar 2 runs heeft kunnen doen. De 2e run was 0,5 sneller dan 1e. Of hij met een 3e run voor Sutil had kunnen kwalificeren betwijfel ik maar met een 3e run was het gat denk ik geen 0,5 geweest zoals nu wel het geval is. En Raikkonen maakte een foutje waar Hamilton een bijna perfecte rond reed. Dus dat wordt hopelijk morgen een spannende race.
boerke04

Bericht door boerke04 »

Maar tijdens geel je tijd verbeteren en dan ook nog eens aantonen dat je tijdens je snelle ronde van het gas af gegaan bent lijkt me vrijwel onmogelijk
Zoals vandaag is 't best mogelijk, Albers hoefde immers alleen in het laatste gedeelte van z'n gas af (of in ieder geval iets van z'n gas af). Bij een full course yellow is 't inderdaad een mission impossible om je tijd te verbeteren :mrgreen: .

Raikkonen ging inderdaad wel erg wijd in de laatste bocht, op zich wel mooi om te zien hoe hij tot 't uiterste ging :worshippy: . Hopelijk betekent het veel goeds voor een mooie GP morgen. Al probeer ik niet te enthousiast te zijn, dan kan de teleurstelling alleen maar meevallen als het weer een teleustellende GP wordt :mrgreen: :wink: .
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

http://www.autosport.com/news/report.php/id/60613

Leukste quote's van Nigel Stepney:
"There have been high-speed car chases," Stepney told the British Sunday newspapers. "We've been followed by more than one car, with Italian plates, and when we cornered one of them last Thursday evening the men in it refused to speak."

"I don't believe they were journalists. [Girlfriend] Ash has been stalked at the house. There was tracking gear on my car. Someone was going to get hurt. I had no option but to get out of Italy."
MaFIA. :lol:
"But do you think (chief designer) Nicolas Tombazis came to Ferrari from McLaren without something in his mind? The new Ferrari front end aero came from McLaren, because it was in his head."
En daarom was Ferrari weer ruim vooraan te vinden na 2 mindere jaren... Zonder Tombazis waren ze gewoon weer nergens want die nieuwe aero ontwikkelingen hadden ze zelf nooit kunnen bedenken dan wel via testwerk kunnen vinden. Weer moet het succes komen van het wegkopen van andere teams. :lol: Zou me niks verbazen als er ook info van RedBull komt, die hebben immers ook aardig wat personeel bij Mclaren gehaald en rijden ook met Ferrari motoren.

Alleen valt Kimi erg voor ze tegen, die had het midden jaren 90 truckje compleet moeten maken. 8) En nu het niet lukt gaan ze verder met politieke acties, in de ijdele hoop Mclaren uit het kampioenschap te wippen met valse beschuldigingen. Man man wat een losers, verlaat de F1 toch. Ga lekker lelijke scaglietti's bouwen. :lol: :roll:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Wat weer een afgunst en jaloezie van je.
buttonfreak
Contacteer:

Trouwens Hamilton maakte bijna een Albers! Hij reed te vroeg weg...
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Afgunst en jaloezie betekenen hetzelfde. Maar het is meer dat ik denk dat Ferrari gewoon niks meer te zoeken heeft in de F1 en de sport alleen maar meer schade aanrichten met dit gedrag dan goed doen.

En dat tegenvallen van Kimi laat ik maar even achterwege. :shifty:
buttonfreak
Contacteer:

Ach flikker ff op met "Feerari heeft niks te zoeken"... Kopieeren gebeurde al vee langer (waarom ging iedereen over op de hoge neus, midden jaren '90?, waarom Turbomotoren? Waarom vleugels? waarom grondeffect?)

Het gaat echter veel verder door bedrijfsgeheimen te verkopen omdat je het niet eens bent met de werkgever. Dat is gewoon verboden.

McLaren (en Honda) hebben gewoon het correcte gedaan en openheid gegeven. Iedereen gaat verder met zijn leven. Stepney moet zitten en waarschijnlijk die kerel van McLaren ook.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Mclaren wordt beschuldigd van spionage van Ferrari terwijl alles wat er daadwerkelijk gebeurd is is dat beide mannen contact op hebben opgenomen met Honda over een mogelijke switch van werkgever.... Dus Mclaren wordt vals beschuldigd want waarom zou Coughlan, als hij de gegevens al heeft, Mclaren bevoordelen met die info als hij toch naar Honda wil...

Gezeik begint weer bij Ferrari en is weer gericht op Mclaren terwijl die niks gedaan hebben...
buttonfreak
Contacteer:

Ferrari heeft vingertje gewezen naar Stepney. McLaren reageerde daar op. And rightly so.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Waarom zou Mclaren reageren op een interne kwestie van Ferrari. Mclaren is door Ferrari ook beschuldigd, zelfde manier waarop Ferrari in 2003 teams beschuldigde. Ook nu heeft Ferrari aangegeven dat ze aan het einde van het seizoen eventueel raceuitslagen willen laten aanpassen. Iets waar de dubbele titel in 2003 er toen geen aanleiding meer toe gaf. Mclaren's reactie daarop is dat na een intern onderzoek dan ook is gebleken is dat het niet het team is maar slechts 1 werknemer die betrokken is. Ferrari heeft gewoon een probleem want dit is al de 3de werknemer op rij die beschuldigd wordt van het (willen) vertrekken met gevoelige informatie.

Race was op zich wel aardig, Kimi begint het weer een beetje op zijn heupen te krijgen. Misschien dat hij zijn draai dan eindelijk heeft gevonden. Massa had er een strakke 1 2 van kunnen maken. Voor Mclaren een donker wolkje want Silverstone is toch het circuit waar ze meer komen en als het goed is zitten de update's er nu op. Die leveren dan toch minder op dan gehoopt. Hamilton op zich weinig fout gedaan maar toch 2 plaatsen verloren helaas. Had het wel eens willen zien als hij deze wist te pakken. Kubica weer een lekker resultaat. :thump_up:
boerke04

Bericht door boerke04 »

De race an sich was niet zo spannend als ik gehoopt had, maar een strakke overwinning voor Raikkonen :thump_up: . De titelstrijd wordt er alleen maar mooier door :D .
Afbeelding
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

F1 2007

Bericht door Ferrari10flrb »

FORZA FERRARI!!!!!!!!!!!!!!!!/FORZA KIMI!!!!!!!!!!!

Was normaal gesproken een strakke 1-2 geworden voor Ferrari.

Een duidelijk antwoord,op de woorden van Ron Dennis van vorig week dat de snelheid op Magny Cours van Ferrari en Kimi dus geen incident was .

(en ook op op de vele onzin over Ferrari van een anti Ferrari gefrustreerde op dit forum :lol: :wink:, "Ferrari heeft niets te zoeken in de Formule 1" is toch wel zo ongeveer ...................., wat ik op dit forum heb gelezen) overigens vind ik ook de Scagletti niet echt geslaagd, dat is dan wel weer een zinnige opmerking)

Verder hoop ik op een spannend seizoen met een mooie strijd tussen Ferrari en Mc laren waarbij de beslissing pas in de laatste bocht valt.
buttonfreak
Contacteer:

McLaren is niet in staat van beschuldiging gesteld. Onzin dus.

Mooie overwinning, Ferrari was duidelijk het snelste, Massa's stilvallen bij de start heeft zeer waarschijnlijk een beetje van de spanning weggenomen. Zo snel als de beide Ferrari's waren had dit wellict een 1-2 kunnen worden. Ondanks dat Hamilton ook de slang er uit probeerde te trekken heeft hij toch elke race op het podium geeindigd.
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Leuke race om te zien, weinig foutjes van de top 3.

Wel verbazingswekkend dat Hami al zo vroeg naar binnen moest, geeft wel aan waar ze de pole vandaan haalde, jammer dan hij de pole niet kon cashen...

Super gereden door Massa, of hij de start zelf verpreutste of dat de Ferrari er eigenhandig mee op hield maakt niet uit. Als een warm mes door de boter. En zo zien we het graag, favourieten die achteraan moeten starten..

Vreemd vond ik wel dat Hami de pace niet kon volgen in het laatste deel van de wedstijd. Leek erop dat hij niet echt meer in het stuur zat te bijten... Daar gaat de vergelijking met Senna dus al niet meer op, die zou geknokt hebben tot de streep...

Mooie race, goed voor het kampioenschap, dat nu halverwege nog helemaal open ligt, Ferrari en McLaren hebben allebei nog voldoende kans op de wereldtitel...
Plaats reactie