Snap alleen niet waarom er nog op Hamilton gewezen wordt.
Inmiddels weten we ook hoe dat zit, zie de quote van Markopolo...
Grappig dat de eigenlijke aanstichter van de hele puinzooi zijn alom geplaagde teamgenoot een straf en een kudresultaat aansmeert, en zijn team (dat al zo boos op hem was) met lege handen achterlaat, terwijl meneer zelf met de volle winst en een groeiende voorsprong in het WK huiswaarts keert.
Het hele voorval heeft wat mij betreft wel een keerzijde:
Als de races op zondag al naar de ratsmodee zijn doordat de strategie voor de kwalificatie niet naar behoren wordt uitgevoerd, dan kun je toch wel stellen dat de F1 een probleem heeft!
Alle relletjes ten spijt, moet ik wederom concluderen dat het een 'wedstrijd' van lik-mijn-vestje was. Als de kampioenswagen en de vice-kampioenswagen al niet meer in staat zijn om Toyota's en Super-Aguri's in te halen op een langzaam circuit...
Dat McLaren dit jaar met de titel aan de haal gaat lijkt me duidelijk, en uitgaande van hun versie van de waarheid dat ze niet naar de Ferrari-tekeningen hebben gekeken, lijkt het me met de huidige verhoudingen ook terecht.
Ferrari kan op sommige circuits aanhaken, maar niet overal, en al zeker niet meer dan dat... En als ze dan ook nog in de kwali vergeten peut bij te gooien
Hamilton bewijst in staat te zijn als een wereldkampioen te kunnen denken en daarvoor zijn teamgeest terzijde te schuiven. De controverse die dat als gevolg heeft doet mij aan typische Schumacher-situaties denken, al heeft Lewis natuurlijk de kleur van zijn overall mee
Het wordt echter nu wel langzamerhand eens tijd voor een echte heldenrit van meneer, want meer dan 'easy' start-finish zege's heb ik ook hem nog niet zien halen... in elk geval zeker geen zwaar bevochten zege's, en op het moment dat de condities wat moelijker werden (Nürburgring) lag meneer in de eerste ronde tussen de Liuzzi's, Speeds en de Sutil's in de zandbak te krabbelen....