F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

buttonfreak schreef:[..]

Nee, maar wel voor t hebben van een wapen. Je zei niet waarvoor veroordeeld.
Censuur voor de vinder van een moordwapen die het meeneemt naar de politie....

Er zijn zoveel kanten aan een zaak dat je een insider moet zijn om tot een goed oordeel te komen. Als zelfs de Fia zegt dat Mclaren geen straf behoeft te krijgen dan moet er ook wel echt niks zijn om ze op te pakken... 8)
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

St. Paul schreef:[..]

Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! voor de vinder van een moordwapen die het meeneemt naar de politie....

Er zijn zoveel kanten aan een zaak dat je een insider moet zijn om tot een goed oordeel te komen. Als zelfs de Fia zegt dat Mclaren geen straf behoeft te krijgen dan moet er ook wel echt niks zijn om ze op te pakken... 8)
Ik denk dat dat de enige uitzondering is. Maar goed dan wordt je niet "gepakt".
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

och ze weten heus de FIA dat Mclaren ook niet van gisteren is, maar FIA zou de FIA NIET zijn als ze niet dachten aan geld en goede reclamen.

Dus ze willen hun F1 kampioenschap gewoon niet int gedrang brengen, denkt eens na wat de sponsors zouden doen van Fia ( circuits ) en dien van Mclaren doe zouden alst bewezen zou worden " en als ze het wilde echt door drijven " ferm in de shit geraken.

das just zelfste als je koffer met geld vind , wie gaat er dan niet dien koffer open doen en in zien :?: ik in ieder geval wel :lol:

DUS MCLAREN HEEFT DAT ook gedaan met de documente en hebben heus bruikbaren der uit gehaald en copie van gemaakt al wast maar voor de nieuwe wagen wat op komst was voor komend sezoen.

Stel me gewoon de vraag wast nu eens Ferrari geweest met Mclaren Documenten hoe wast dan af gelopen :?: dan wast dag en nacht op de tv zenders dat er gespioneerd was :thump_down:
boerke04

Bericht door boerke04 »

Stel me gewoon de vraag wast nu eens Ferrari geweest met Mclaren Documenten hoe wast dan af gelopen dan wast dag en nacht op de tv zenders dat er gespioneerd was
Denk dat 't dan bij wijze van spreken geeneens in 't nieuws was gekomen, je stelt dat de FIA in de problemen zou komen als ze McLaren zouden bestraffen. Ik denk dat ze veel grotere problemen zouden krijgen als ze Ferrari om zoiets zouden straffen, Ferrari is immers verreweg het populairste team (raar maar waar :wink: ) en de circuits zouden zo ongeveer uitgestorven zijn als al die figuren met hun rooie kleren thuis zouden blijven.
Afbeelding
St. Paul

Bericht door St. Paul »

http://www.autosport.com/news/report.php/id/61260

Nou daar gaat mijn opmerking over de bodemplaat. Dat was al aangekaart voor dat de papieren uitgewisseld werden.
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

OK Pitstop voorval gisteren bij Mclaren was wel leuk weer :lol:
eerst De Brit dien Alonso hinderd opzettelijk, en toen Alonso dien hem loer draait in de Pits , en dan Ron Dennis dien zijn koptelefoon tegen zijn Schermen zwiert, Ja Ja Nice Leuke Sfeer Daar in dat Team :twisted:

krijgen we nieuwe herhalling van Senna - Prost :dance:

als 2 vechten gaat de derde er me lopen = Ferrari :mrgreen:

Het worden Al vast Leuke race's Dat staat vast :angel:
Laatst gewijzigd door F1-Racer op zo 05 aug 2007 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Bron: http://www.autosport.com

Uit het officiele statement van de Stewards:
Alonso was asked why he waited for some 10 seconds before leaving the pits after being given the signal to leave. His response was that he was enquiring as to whether the correct set of tyres had been fitted to his car. When asked why this conversation did not take place during the 20 second period when his car sat stationary all work on it having been completed, it was stated that it was not possible to communicate by radio because of the countdown being given to him.

Reference to the circuit map shows that at the time Alonso was told he would be held for 20 seconds there were but 4 cars on the circuit, his own and those of Fisichella, Hamilton and Raikkonen. All but Raikkonen entered the pits such that there can have been no necessity to keep Alonso in the pits for 20 seconds waiting for a convenient gap in traffic in which to leave.

The explanation given by Alonso as to why at the expiration of the 20 second period he remained in his pit stop position for a further 10 seconds is not accepted. The Stewards find that he unnecessarily impeded another driver, Hamilton, and as a result he will be penalised by a loss of 5 grid positions.

The explanation given by the team as to why they kept Alonso stationary for 20 seconds after completion of his tyre change and therefore delayed Hamilton's own pit stop is not accepted.

The actions of the team in the final minutes of Qualifying are considered prejudicial to the interests of the competition and to the interests of motor sport generally. The penalty to be applied is that such points (if any) in the 2007 Formula One Constructors Championship as accrue to the team as a result of their participation in the 2007 Hungarian Grand Prix wilt be withdrawn.

The team is reminded of its right of appeal.
:lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

merci voor de informatie :lol:

Giancarlo Fisichella is de tweede coureur die dit weekend gestraft wordt door de Hongaarse wedstrijdleiding.
Net als Fernando Alonso zal de Italiaan vijf plaatsen terug worden gezet op de startgrid.
Volgens de wedstrijdleiding heeft Fisichella Sakon Yamamoto opgehouden in diens vliegende rondje.
startplek 13
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Geen probleem met de straf. Eigen stomme fout. Alonso ontweek Ron Dennis. Daarmee gaf hij ook voldoende aan. Snap alleen niet waarom er nog op Hamilton gewezen wordt. Nog max 1,5 jaar en we zijn van Alonso af. :thump_up: Maar mag toch hopen dat hij volgend jaar al weer terug naar Renault gaat of met de sabatical voor zijn vertrek naar Ferrari. Al zal dat helaas voorlopig nog bij rook blijven ben ik bang.

Begint een aardig Prost/Senna jaartje te worden. :mrgreen: Hopelijk trekt Hamilton aan het langste eind. 8)
boerke04

Bericht door boerke04 »

krijgen we nieuwe herhalling van Senna - Prost
Bij McLaren is dit gelukkig mogelijk, daar laten ze tenminste niet contractueel vastleggen dat de tweede coureur het slaafje van de eerste coureur is :angel: . Ik weet niet of bepaalde mensen dit in verband gaan zien met andere teams en/ of coureurs, maar dat is mijn zorg niet :angel: .
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

boerke04 schreef:
krijgen we nieuwe herhalling van Senna - Prost
Bij McLaren is dit gelukkig mogelijk, daar laten ze tenminste niet contractueel vastleggen dat de tweede coureur het slaafje van de eerste coureur is :angel: . Ik weet niet of bepaalde mensen dit in verband gaan zien met andere teams en/ of coureurs, maar dat is mijn zorg niet :angel: .
:worshippy: :worshippy:

*kuch* Een kampioenschap kunstmatig in spanning houden. *kuch*

Meer wil ik er niet over zeggen :|
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ron dennis gaat weer moeilijke tijden tegemoet dat is zeker ,senna en prost heten nu hamilton en alonso ik hoop echt dat lewis het haald want die spanjaard begint seriues op mijn f...... zenuwen te werken .als er een derde toch nog mocht winnen dan liever kimi dan massa .
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

:wink:
Ron Dennis neemt het op voor Fernando Alonso, en verklaart dat Hamilton zelf schuld is aan de hele gang van zaken in het derde deel van de kwalificatie. "Lewis negeerde teamorders, en is zo zelf de aanleiding geweest voor de hele toestand in de pitstraat."

Ondanks het feit dat de Lolly-pop man het sein voor vertrek had gegeven, bleef Alonso o zijn plek staan. "Alonso wordt door zijn engineer begeleid, en wat de lolly-pop man ook doet in de kwalificatie, de engineer geeft het sein voor vertrek. En als je dan denkt dat het opzet was, dat moet je dan zelf maar weten."

"Ze reden niet in de volgorde zoals we voor de kwalificatie hadden aangegeven. Lewis had rustiger moeten rijden en Fernando voorbij moeten laten gaan, maar in plaats daarvan trok hij direct bij de start van het derde deel een gat en ging gewoon door. We bepalen vooraf wie wanneer en hoe de baan op gaat, maar Lewis stond voor Fernando in de pitstraat. We dachten nog van oké, we wisselen dan wel in de eerste ronde de posities, maar dat gebeurde niet."

"Vanaf dat moment liep alles anders dan gepland en zorgde voor enige wrevel aan de pitmuur. De auto's waren niet op het circuit waar ze zouden moeten zijn, en dat mondde dus uit in pitstops die anders liepen dan gepland. Dit is nu eenmaal het gevaar wanneer je twee zulke gelijkwaardige coureurs in je team hebt die beide willen winnen. We proberen er de balans in te houden, maar dat ging vandaag dus mis, en dat is de hele waarheid."
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Mooi drame wat zich afspeelde.
Hoewel drama?

De waarheid zal wellicht nooit boven tafel komen. Maar beter dit soort acties met strijd binnen 1 team dan een raceteam waar je je teamgenoot alleen door stalorders kan/mag inhalen.

Ik hoop dan ook op mooie actie tijdens de GP in Turkije. Ik hoop dat de twee dan eens op de baan met elkaar het gevacht aangaan en niet alleen in de kwalificatie :thump_up:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Snap alleen niet waarom er nog op Hamilton gewezen wordt.
Inmiddels weten we ook hoe dat zit, zie de quote van Markopolo...

Grappig dat de eigenlijke aanstichter van de hele puinzooi zijn alom geplaagde teamgenoot een straf en een kudresultaat aansmeert, en zijn team (dat al zo boos op hem was) met lege handen achterlaat, terwijl meneer zelf met de volle winst en een groeiende voorsprong in het WK huiswaarts keert.

Het hele voorval heeft wat mij betreft wel een keerzijde:

Als de races op zondag al naar de ratsmodee zijn doordat de strategie voor de kwalificatie niet naar behoren wordt uitgevoerd, dan kun je toch wel stellen dat de F1 een probleem heeft!

Alle relletjes ten spijt, moet ik wederom concluderen dat het een 'wedstrijd' van lik-mijn-vestje was. Als de kampioenswagen en de vice-kampioenswagen al niet meer in staat zijn om Toyota's en Super-Aguri's in te halen op een langzaam circuit... :think:

Dat McLaren dit jaar met de titel aan de haal gaat lijkt me duidelijk, en uitgaande van hun versie van de waarheid dat ze niet naar de Ferrari-tekeningen hebben gekeken, lijkt het me met de huidige verhoudingen ook terecht.

Ferrari kan op sommige circuits aanhaken, maar niet overal, en al zeker niet meer dan dat... En als ze dan ook nog in de kwali vergeten peut bij te gooien :nuts:

Hamilton bewijst in staat te zijn als een wereldkampioen te kunnen denken en daarvoor zijn teamgeest terzijde te schuiven. De controverse die dat als gevolg heeft doet mij aan typische Schumacher-situaties denken, al heeft Lewis natuurlijk de kleur van zijn overall mee :wink:

Het wordt echter nu wel langzamerhand eens tijd voor een echte heldenrit van meneer, want meer dan 'easy' start-finish zege's heb ik ook hem nog niet zien halen... in elk geval zeker geen zwaar bevochten zege's, en op het moment dat de condities wat moelijker werden (Nürburgring) lag meneer in de eerste ronde tussen de Liuzzi's, Speeds en de Sutil's in de zandbak te krabbelen.... :think:

8)

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Plaats reactie