F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Jolly Club schreef: Ferrari kan op sommige circuits aanhaken, maar niet overal, en al zeker niet meer dan dat...
die raikkonen was sneller dat Hami... maar inhalen kan die Fin gewoon niet....

Geef mij Hakkinen maar weer terug... :worshippy:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Hamster, pardon, Hamilton zou een stuurprobleem hebben, zo heet het.

Toegevoegd na 1 uren 8 minuten:
St. Paul schreef:Geen probleem met de straf. Eigen stomme fout. Alonso ontweek Ron Dennis. Daarmee gaf hij ook voldoende aan. Snap alleen niet waarom er nog op Hamilton gewezen wordt. Nog max 1,5 jaar en we zijn van Alonso af. :thump_up: Maar mag toch hopen dat hij volgend jaar al weer terug naar Renault gaat of met de sabatical voor zijn vertrek naar Ferrari. Al zal dat helaas voorlopig nog bij rook blijven ben ik bang.

Begint een aardig Prost/Senna jaartje te worden. :mrgreen: Hopelijk trekt Hamilton aan het langste eind. 8)
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/0 ... hongarije/

Ah, dus Dennis smeet de koptelefoon weg omwege iets wat Hamster, pardon, Hamilton zei...
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

buttonfreak schreef:Hamster, pardon, Hamilton zou een stuurprobleem hebben, zo heet het.

Toegevoegd na 1 uren 8 minuten:

[..]

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2007/0 ... hongarije/

Ah, dus Dennis smeet de koptelefoon weg omwege iets wat Hamster, pardon, Hamilton zei...
eehhhh, 2x grapje in 1 topic, terwijl hamster heel iemand anders is :?
Volgens de Italiaanse krant Tuttosport heeft Scuderia Ferrari interesse in de Brit Lewis Hamilton momenteel rijder van het Vodafone McLaren-Mercedes F1 team. De sportkrant schrijft dat de Italianen bereid zijn om $35 miljoen op tafel voor de ‘rookie’ te leggen van het in Woking gehuisveste team.

Ferrari zou juist nu haar slag willen slaan, nu er problemen zijn tussen Hamilton, zijn werkgever en McLaren teamgenoot Fernando Alonso. Hamilton zou een waardige opvolger kunnen worden van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher, de Braziliaan Felipe Massa zou overigens het veld moeten ruimen voor de jonge Engelsman.

De krant schrijft het volgende: “Raïkkönen en Massa zijn geen waardige opvolgers van Schumacher”. Lewis Hamilton daarintegen heeft volgens de sportkrant inmiddels wel al laten zien wel over het nodige talent te beschikken. “Hamilton is talentvol, snel, vastberaden, succesvol en gretig”. Met een jonge coureur als Lewis zou het tijdperk Schumacher afgesloten worden en een nieuw tijperk gestart kunnen worden bij de Italiaanse renstal. “Met Hamilton in de gelederen worden de randzaken naar de achtergrond verdrongen en de sportieve prestaties weer in de schijnwerpers gezet”, besloot de krant.
Daar sta je dan als Massa (dacht dat ie 1ste rijders was bij het team) :lol:
Maar ik denk niet dat McLaren Hamilton zo snel zal laten gaan, daar zit een heel gekneed verleden achter, en nu hebben ze em eindelijk waar ze hem hebben willen.

Dus ben benieuwd wat hier dan wel niet uitlkomt:
Als we Spaanse krant Marca moeten geloven was Fernando Alonso na de Grand Prix van Hongarije woedend op zijn Britse teamgenoot Lewis Hamilton. Alonso werd bestraft vanwege een incident met Lewis Hamilton tijdens de kwalificatiesessies en verloor hierdoor zijn pole-position aan dezelfde Hamilton.

Het team en de regerend wereldkampioen hadden al aangegeven dat Hamilton schuldig was aan het zogenaamde pitstraat incident. Hamilton zou namelijk directe orders van het team genegeerd hebben tijdens de kwalificatie. Maar de stewards zagen dat anders, Alonso werd vijf plaatsen teruggezet en Hamilton vertrok vanaf pole-position. Volgens de collega’s van Totalf1.com is het zelfs zo erg dat Alonso nu een heus ultimatum heeft gesteld aan de leiding van McLaren. “Het team moet nu een beslissing nemen, of ik vertrek bij bij het team of Hamilton gaat weg”, aldus een furieuze Alonso.

Gisteren in Hongarije verklaarde tweevoudig wereldkampioen Alonso niet zeker te weten of hij zijn drie-jarig contract uit zal dienen bij McLaren. Hij antwoordde schouderophalend: “Ik weet het echt niet”. Verder staat in het betreffende artikel dat de vader en de manager van Fernando Alonso een ontmoeting, direct na afloop van de Grand Prix op de Hongaroring, hadden met Flavio Briatore. Verhalen over een eventuele terugkeer van de Spanjaard naar het ING Renault F1 team gaan al langer de ronde. Maar na alle problemen van afgelopen weekeinde heeft het er alle schijn van dat de Spanjaard een terugkeer naar Renault niet uitsluit.
Ik hoef niet eens tot 8 uur te wachten, want we hebben de hele dag door een zeep :lol:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Fantastisch nieuws, alleen ging dit nieuws al rond voor deze GP. 8) Maar wat mij betreft, dag Alonso. Afbeelding

Maar hoop toch zeker dat Hamilton blijft. Ferrari kent Mclaren nu plots weer wel zeker.... Misschien kan Jos Verstappen de laatste races voor Alonso doen dit jaar? :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Pfff, wat een huilebalk is het toch, zit nu bij een team waar die races mee kan winnen, dan wil je toch niet terug naar Renault zoals ze nu presteren!?
Zoveel gezeur en drama altijd bij die gast! Echt een calimero! :thump_down:
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1 2007

Bericht door Ferrari10flrb »

Lijkt wel weer één grote soap te worden. En gezien de "vakantie" dus weer genoeg schrijfstof voor heren journalisten.

Als ik Ron Dennis was dan zou ik adios zeggen tegen Alonso, ga maar weer lekker naar Renault en voor Hamilton kiezen en hem van zijn lang zal ze leven niet naar Ferrari laten vertrekken.

Ik heb op zich niet snel een hekel aan iemand die ik niet persoonlijk ken maar het gedrag Alonso werkt toch wel als een rode lap.

Wat mij ook erg verbaasde was de houding van Albers in de uitzending van RTL GP (weer genoten van de terugblik, de Tyrrel 6 wieler!).
Wel knap dat hij daar gaat zitten.
Maar je wordt er uitgegooid terwijl je sponsors naar men zegt € 8 mln hebben moeten betalen, f1 droom cq carriere zo goed als zeker naar de bliksem, een matig getalenteerde japanner neemt je plek over en je gaat daar op tv begrip voor zitten tonen. "we hebben een goed gesprek" pffffffff daar zakt mijn broek wel van af.
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

De avond voor de uitzending was de heer CA BV nog aan het stappen, misschien een drankje te veel gedaan en daardoor geen goed verhaal hebbende.... :mrgreen:

Het hele McLaren gedoe is wel een relletje gecreerd door de media. Waar gaat het nu eigenlijk over :?:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Markopolo schreef:[..]
2x grapje
Ja hamster is iemand anders, althans waar je op doelt. Maar Hamilton is net zo klein als die persoon...

Toegevoegd na 1 minuten:
rsh_scuderia schreef:De avond voor de uitzending was de heer CA BV nog aan het stappen, misschien een drankje te veel gedaan en daardoor geen goed verhaal hebbende.... :mrgreen:

Het hele McLaren gedoe is wel een relletje gecreerd door de media. Waar gaat het nu eigenlijk over :?:
Hoe kan een BV stappen?

Ik had trouwens ook "begrip" getoond, want als Albers terug wil in de F1 zijn er niet veel teams die hem zouden nemen... Gezien het desastreuze weekend met Yamamoto gaat iemand wellicht toch een licht op. En belt met Villeneuve (geintje)
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

nu ja zie blijf het zeggen dien spanjaard heeft 2 tittels onverdient behaald, vorig jaar door pech van ferrari en jaar er voor door een stijfkop van een montoya dien niet echt voor kimi wilde racen "team work".
nu krijgt Alonso pas echt tegenstand en zie hem zit al met de poeppers :lol:

nu ja laat hem gaan naar renault weer, Fissichella vervangen daar dat dien op pensioen kan gaan, en Albers die mss eens best naar Norbert Haug belt daar hij DTm verleden had bij Mercedes zou wel eens iets in kunnen zitten.

maar alleen al om het niet klagen zou ik zeggen kimi raikkonen mag gerust kampioen worden " en das niet omdat dien nu bij ferrari is" want heb dien toen hem bij sauber kwam al gevolgd en met al zijn pech bij Mclarenist stil aan tijd dat hem eindelijk eens wereld kampioen mag worden.
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

F1-Racer schreef:nu ja zie blijf het zeggen dien spanjaard heeft 2 tittels onverdient behaald, vorig jaar door pech van ferrari en jaar er voor door een stijfkop van een montoya dien niet echt voor kimi wilde racen "team work".
nu krijgt Alonso pas echt tegenstand en zie hem zit al met de poeppers :lol:

nu ja laat hem gaan naar renault weer, Fissichella vervangen daar dat dien op pensioen kan gaan, en Albers die mss eens best naar Norbert Haug belt daar hij DTm verleden had bij Mercedes zou wel eens iets in kunnen zitten.

Albers heeft volgens mr Haug niet geluisterd naar hem en daar houdt mr Haug niet zo van.

maar alleen al om het niet klagen zou ik zeggen kimi raikkonen mag gerust kampioen worden " en das niet omdat dien nu bij ferrari is" want heb dien toen hem bij sauber kwam al gevolgd en met al zijn pech bij Mclarenist stil aan tijd dat hem eindelijk eens wereld kampioen mag worden.
Verder ben ik het overigens helemaal met je eens! En ik hoop ook echt dat Alonso en Hamilton hun strijd nu eens een keer wielbangend op de baan uitvechten. Gelukkig biedt het circuit in Istanbul daar wel de ruimte voor.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Zeker zijn eerste titel was verdient. Of je hem mag of niet. Dat Ferrari en Mclaren geen serieus antwoord konden geven omdat de wagens de eindstreep niet haalde kun je Alonso/Renault moeilijk aanrekenen. Dat is wellicht het belangrijkste deel van de sport. Zonder de betrouwbaarheid en snelheid van de Ferrari was Schumacher ook nooit zo ver gekomen. Kijk naar zijn laatste jaren. Toen kwam het veel meer aan op de rijder omdat de wagen lang niet de beste wagen van het veld meer was en dankzij die druk kreeg je dingen als spinnen onder geel en stuk rijden op achterliggers. Dingen die MS in de jaren er voor nooit overkwam.

Ik mag Alonso echt niet en hoop dat hij snel naar Ferrari verkast, maar om de titels onverdient te noemen.... Mclaren, met de elke 2 a 3 races ploffende bak ellende achterin, Ferrari en de andere teams lieten het gewoon liggen.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
boerke04

Bericht door boerke04 »

Het wordt echter nu wel langzamerhand eens tijd voor een echte heldenrit van meneer, want meer dan 'easy' start-finish zege's heb ik ook hem nog niet zien halen...
Tja, je kunt 't 'm slechts kwalijk gaan nemen dat ie regelmatig de pole pakt :wink: . Oftewel de heldenrit maakt ie al op de zaterdag zodat ie op zondag even "easy" z'n start-finish zege kan behalen... :wink: .
nu ja zie blijf het zeggen dien spanjaard heeft 2 tittels onverdient behaald, vorig jaar door pech van ferrari en jaar er voor door een stijfkop van een montoya dien niet echt voor kimi wilde racen "team work".
nu krijgt Alonso pas echt tegenstand en zie hem zit al met de poeppers
Hmm, Kimi blies zowat om de race z'n motor op dus al zou Montoya voor 'm racen dan had 't nog weinig effect...En om de titel van vorig jaar nu aan pech van Ferrari toe te schrijven...Volgens mij vind je die 2 titels gewoon onterecht omdat ze ten koste van schumacher/ ferrari gingen :?: .
Afbeelding
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

St. Paul schreef: Ik mag Alonso echt niet en hoop dat hij snel naar Ferrari verkast
Neeeeee alsjeblieft niet! Ik mag hem ook niet namelijk :?

Goed dat ie ontslagen is.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

vivado ferrari collection schreef:[..]

Neeeeee alsjeblieft niet! Ik mag hem ook niet namelijk :?

Goed dat ie ontslagen is.
Wie is er ontslagen?
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Volgens de Engelse krant 'The Times' heeft Ron Dennis zijn Spaanse rijdert met de markante wenkbrauw inmiddels medegedeeld dat hij eind 2007 zijn duurbetaalde biezen mag pakken...

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 211563.ece

Beetje voorbarig denk ik, maar de Engelse pers kiest natuurlijk nadrukkelijk voor Hamilton, de eerste serieuze Britse titel-kandidaat sinds 1992 !! :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Plaats reactie