F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Het is speculaas met de kraan open lijkt me :mrgreen:

Overal wordt er geroepen dat hij KAN vertrekken, maar dit woordje kan je in 2 verschillende contexten plaatsen ;)

Kan in de zin van als hij wil mag hij gaan ondanks zijn contract, maar het hoeft niet.

en kan in de zin van opdonderen.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Het nieuws staat in de krant, dus het is waar :?

Eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren. Als Alonso het kampioenschap naar zich toe trekt dan wordt hij vast niet weggestuurd bij McLaren. Als hij zich niet happy voelt bij zijn team dan stapt hij zelf op. Als hij een vermogen bij een ander team gaat verdienen dan wil hij weg.

Dat is wat ik de laatste 3 dagen lees. Maar dat zijn argumenten die je altijd kan gebruiken om onrust te beschrijven, te stoken of te veroorzaken.
Laatst gewijzigd door rsh_scuderia op wo 08 aug 2007 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Juustem, bovendien denk ik dat Eddie Jordan ook wel een punt heeft...

Hamilton kan zich niet veel meer van die akkefietjes zoals in Hongarije veroorloven, want dan zal het ook ten koste gaan van zijn positie binnen McLaren. Ook hij zou teveel risico's kunnen nemen met de verhoudingen binnen het team en zodoende de kans lopen de laan uitgestuurd te worden, hij is immers slim genoeg om te weten dat er minstens 9 andere teams zijn die hem zullen bellen. :wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

zou het niet leuk zijn moesten ze beiden buiten vlieggen :mrgreen:

al wast maar voor kimi :lol:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Jolly Club schreef:Volgens de Engelse krant 'The Times' heeft Ron Dennis zijn Spaanse rijdert met de markante wenkbrauw inmiddels medegedeeld dat hij eind 2007 zijn duurbetaalde biezen mag pakken...

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 211563.ece

Beetje voorbarig denk ik, maar de Engelse pers kiest natuurlijk nadrukkelijk voor Hamilton, de eerste serieuze Britse titel-kandidaat sinds 1992 !! :mrgreen:
Sinds 1996? Hill?

En aangezien Noord Ierland bij Groot Brittannië hoort, is Irvine Brits en dus was er nog veel later een serieuze titelkandidaat.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ach de rook is er, het vuurtje komt nog wel. JPM zei ik ook al van dat hij gekicked zou worden. En ik zeg het nu ook over Alonso. Weggegooid geld. Niet dat ik het zag aankomen want ik had verwacht dat Hamilton het echt niet zo goed zou doen. Maar Hamilton kan een pole pakken, ook zonder truckjes, en kan foutloze races rijden. Voldoende om een kampioenschap te pakken gezien de snelheid in de Mclaren.

Als je ziet hoeveel tijd, geld en moeite er in Hamilton zit en hij nu niet onder blijkt te doen en Alonso begint te zeuren om een 1e rijders rol... Daarnaast zal Alonso een stuk duurder zijn elke maand. Ik denk dat Hamilton er goed aan doet geen orders meer te negeren maar daar staat tegeover dat hij zeker wel een potje kan breken in het team. Brits gaat voor Brits.

En Alonso zie je bijna elke race wel (een) foutje(s) maken. Terwijl Hamilton zijn races met veel meer gemak lijkt te rijden.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
rsh_scuderia
Moderator

Ik moet toch in alle eerlijkheid zeggen dat ik Alonso op weinig foutjes kan betrappen als ik eerlijk ben.

Ik zie hem er zelden vanaf kegelen, andere rijders er af beuken of hem in de banden liggen. Of ik moet een heel andere raceklasse bekijken dan...
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Laatste race vloog hij nog even wijd en had het geluk dat daar een mooi stukje extra asfalt lag. In Canada had hij verder gekomen als de wagen wat hoger had gestaan omdat meneer meer aan het offroaden was dan F1'n. Ze hebben voor hem al onderdelen vervangen omdat hij minder goed kon opschieten met de oorspronkelijke Mclaren zoals die er stond.

Natuurlijk zal elke rijder een wagen naar zijn hand moeten zetten maar Alonso heeft wel degelijk zijn momenten die hij tot nu toe net onder controle wist te houden.
rsh_scuderia
Moderator

Als je zegt dat hij als een Liuzi rijdt of als een Massa in zijn beginjaren bij Sauber dan ben ik het met je eens.

Maar twee slippertjes waar je een beeeetje breed gaat kan je moeilijk als rijdersfouten aan zien, meer als slippertjes.

Ik snap wel dat je niet zo veel met Alonos op hebt, Saint. Maar dat is hetzelfde als zeggend dat Jos Verstappen eigenlijk wereldkampioen had moeten worden in de Minardi, want de andere waren sneller en das niet eerlijk :wink:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Liuzi presteerde toch beter als Speed?
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Mwah valt mee, ik heb op zich geen probleem met Alonso als hij maar niet bij Mclaren rijdt. Hij past niet in het team net als JPM destijds niet. Kijk naar het rijtje Häkkinen/Coulthard/Raikkonen en nu Hamilton. En dan heb ik het niet over prestaties/titels waar Jolly gelijk over begint als hij dit rijtje ziet... Maar puur qua persoonlijkheid. Alonso laat op de baan zien wat hij denkt.

In zijn 2 kampioensjaren, die ik nog verdedig als terecht na F1racerts opmerking, zag je hem die foutjes op een enkele keer na nauwelijks maken. Nu is het elke race wel zo een slippertje en zie je Hamilton op een enkel moment na dat eigenlijk nooit doen. Schumacher maakte in zijn laatste jaren ook veel meer van dat soort kleine slippertjes dan in zijn kampioensjaren. Dat is toch een teken dat ze niet op hun plek zitten. Schumacher miste het hebben van de snelste wagen van het veld, dat is bij Alonso niet het geval.

Ik denk dat het vrij duidelijk is dat Hamilton beter in zijn zitje zit dan Alonso. Hamilton wordt bij andere teams gevraagd, Alonso is het duidelijk dat hij zelf naar een andere situatie/team wil. En gezien dat Hamilton veel beter binnen Mclaren ligt/past denk ik dat het erg slim zou zijn Alonso te laten gaan. Zeker gezien de start van het seizoen. En als dat dan gebeurt dan zal ik daar absoluut geen traan om laten dat is zeker zo. Maar niet omdat ik blind voor Hamilton ga en anti Alonso ben. Ik denk echt dat Hamilton meer waarde voor het team heeft.
Laatst gewijzigd door St. Paul op zo 12 aug 2007 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

En dan heb ik het niet over prestaties/titels waar Jolly gelijk over begint als hij dit rijtje ziet... Maar puur qua persoonlijkheid.
:lol:

Of ik typ mijn posts beroerd, of je snapt me niet Saint!

Mijn vier favoriete coureurs aller tijden hebben samen precies één titel, en die is niet eens in een Ferrari behaald :!:

Tel maar op, Gilles Villeneuve, Nigel Mansell, Jan Alesi en Edmund Irvine... dat zijn (waren) mijn helden in de Formule 1!

Ik was eind 1995 tot op het bot beledigd dat mijn vriend Jan Alesi het veld moest ruimen voor de komst van Schumacher. Op de Nürburgring in 1995 zag ik echter wel met lede ogen hoe Schumacher een gat van een halve ronde op Alesi dichtreed in wisselende omstandigheden, om uiteindelijk de race te winnen. Toen had ik wel in de gaten dat 'ie het beste in staat zou kunnen zijn Ferrari weer vlot te trekken.

Dat 'ie dat gedaan heeft ben ik uiteindelijk blij om, en ik heb vanaf 1996 tijdens de MS-jaren bij Ferrari vreselijk stoere autosport gezien. Ben onder de indruk van zijn werklust, zijn doorzettingsvermogen en zijn vaardigheid een heel team naar zijn hand te zetten en vooral te motiveren! Schumacher heeft in al die jaren bij Ferrari NOOIT op het team lopen mekkeren, zoals een Alonso dat automatisch doet zodra het een keer niet lukt :? Zelfs toen in '96 de aandrijfassen door de pitsstraat vlogen, en de V10's in de parade-lap al ploften bleef Schumacher de ongeduldige Kai Ebel kalm vertellen dat het allemaal goed zou komen :thump_up:

Maar qua persoonlijkheid staat Herr Oberweltmeister zeker niet in mijn top 10 van favoriete rijderts ooit, ondanks dat 'ie geweaun de beste was!

8)

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:
Of ik typ mijn posts beroerd, of je snapt me niet Saint!
Nee maar ik denk die deur timmer ik vast dicht zodat eventuele sarcastische opmerkingen niet meer mogelijk zijn... :mrgreen: Als ik de naam van DC ergens vernoem open ik daarmee de schiettent meestal wel. :shifty:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

St. Paul schreef:Nu is het elke race wel zo een slippertje en zie je Hamilton op een enkel moment na dat eigenlijk nooit doen.
Er is dit seizoen één race geweest waarin de coureurskwaliteiten naar voren kwamen, en dat was op de Nurburgring. En daar won Alonso op prachtige wijze, en daar stapelde Hamilton fout op fout.

Want waarom staat Hamilton slechts maar zeven punten voor op Alonso?, als je nagaat dat Alonso in Bahrein met een beschadigde wagen rond reed, in Spanje door Massa in de grindbak werd gereden, in Canada benadeeld werd door de SC-regeltjes, in Frankrijk een versnellingsbakprobleem had, en in Hongarije een onterechte penalty kreeg.
Plaats reactie