Bart goes Rally

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bart goes Rally

Bericht door Bart »

Het is een hele tijd stil geweest met het verzamelen.
Dat heeft een reden. Zie hieronder:


Al jaren droom ik ervan om deel te mogen nemen aan de autosport met in het bijzonder de rallysport.
Na diverse knopen te hebben doorgehakt, heb ik besloten om deel te gaan nemen aan de rallysport.


- Wat houdt de rallysport in?
Een rally is een snelheidswedstrijd die zich afspeelt op klassementsproeven. De deelnemers starten na elkaar met telkens een minuut tussenruimte. Voor de klassementsproeven kiest de organisatie trajecten die door hun verloop of ondergrond hoge eisen stellen aan de stuurmanskunst en het reactievermogen van de equipe. De trajecten zijn tijdens de rally voor alle andere verkeer afgesloten. Een rally duurt meestal enkele dagen. Naast rally's worden er ook rallysprints georganiseerd. Dit zijn eendaagse evenementen met maximaal twee verschillende klassementsproeven.

Deze worden een aantal keer gereden. De meeste sprints worden op zondag gehouden. Een equipe bestaat uit twee personen; de eerste bestuurder (rijder) en tweede bestuurder (navigator). De navigator geeft aan de rijder aanwijzingen over de te volgen route. Rallysport is een teamsport. Om snel maar toch veilig over de klassementsproeven te gaan, is een hechte band en groot vertrouwen tussen rijder en navigator noodzakelijk, tevens maakt de serviceploeg hier ook een groot deel van uit. Voor het actief beoefenen van de rallysport is een licentie vereist, voor zowel de 1e bestuurder (rijder) als de 2e bestuurder (navigator).


- Wat gaat Bart doen??
In 2008 zal ik het hele seizoen zelf gaan meemaken als navigator. Aan mijn linkerzijde zal mijn rijder Dennis Kampman gaan plaatsnemen.
We gaan meedoen aan het "Rallyclinic Dutch Open" en komen uit in de klasse "Volvo Original Cup Holland" met een Volvo 240.
Deze Volvo zal dit jaar volledig worden omgebouwd van straatauto naar rallywagen.


- De doelstelling
Volvo Sprintkampioen 2008 worden.


- Donadeurs gezocht!
Om met het beste materiaal aan de start te kunnen verschijnen, ben ik op zoek naar mensen die "donadeur" willen worden
Het is geen donateur maar echt donadeur. De bedoeling is dat iedereen die mij steunt een vak zal krijgen op het achterportier aan de navigator zijde met zijn/haar naam.
De mensen die mijn rijder steunen, krijgen dan uiteraard een plaats aan de rijderskant.


- Wat krijg je ervoor terug?
Je kunt voor een heel seizoen donadeur worden vanaf 25 euro.

Hiervoor staat jouw naam een jaar lang op de auto en op de website. Daarnaast wordt je na elke wedstrijd op de hoogte gebracht van alle in en outs.


- Hoe word ik donadeur?
Om donadeur te worden kun je eenvoudig surfen naar onze website, die tevens heel veel andere leuke informatie over ons en de auto bevat.

Meld je dus snel aan, en steun ons! Ook sponsoren zijn welkom.


Kijk voor meer informatie op:
http://www.rallyteam-k-b.nl


Hopelijk kunnen wij dan een winnende auto aan de start brengen. Aan ons zal het in ieder geval niet liggen.

Verzamelen zat wat moeilijker gaan, aangezien dit toch echt mijn voorkeur heeft.
rallygek
Berichten: 6
Lid geworden op: di 13 jun 2006 17:08

Bericht door rallygek »

ik zou als tip zeggen zet de achterste demper gewoon aan de carroserie vast want het rubber scheurt zoiezo af hebben wij ook gehad met de 240 tegewoordig een e30 m3
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

rallygek schreef:ik zou als tip zeggen zet de achterste demper gewoon aan de carroserie vast want het rubber scheurt zoiezo af hebben wij ook gehad met de 240 tegewoordig een e30 m3
We zullen de tip meenemen bij de opbouw.
Wat doen jullie??
Tim
Berichten: 1356
Lid geworden op: di 04 nov 2003 20:52
Locatie: Charlotte, NC

Bericht door Tim »

Leuk om weer iets van je te horen!
Veel succes alvast met de voorbereidingen, ik zal eens op je site gaan kijken. 8)
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D inderdaad Leuk om weer iets van je te horen!
:thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Bericht door F40F50ENZO »

Ik zou zeggen: benader Volvofiel als Donadeur. :mrgreen:
Als die niet betaalt dan weet ik het niet :wall:
Hij koopt je hele deur op :whistle:

In ieder geval succes met je voorbereidingen.
Qua donadeurschap heb ik, helaas voor jou, niks met rally, maar ik bewonder je plan en doelstelling wel :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
rallygek
Berichten: 6
Lid geworden op: di 13 jun 2006 17:08

Bericht door rallygek »

wij doen ook rally alleen wij rijden in yr16 geen cup.
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Bericht door Kyoshofan »

AAH wa geven ze rallys tegenwoordig mooi namen zeg :thump_up: :mrgreen:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
rallygek
Berichten: 6
Lid geworden op: di 13 jun 2006 17:08

Bericht door rallygek »

nee dat is de klasse waar je in rijd de voch is c..
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

rallygek schreef:nee dat is de klasse waar je in rijd de voch is c..
Wij rijden binnen de VOCH in klasse C2.

Heb een lange tijd niks gedaan met de modelbouw. Ook niet zo gek natuurlijk als jee een rallywagen aan het opbouwen bent.
Hiervoor kunnen sommigen al hun wensen op miniatuurgebied in vervulling laten gaan.
De bouw verloopt lekker. We krijgen namelijk veel steun van een ander team uit de buurt. http://www.volvo740rallyteam.nl/
Morgen weer een wedstrijd in Hardenberg, dus als iemand zin heeft in een leuke dag, komen zou ik zeggen. Kijk voor meer info op:
http://www.vechtdalrally.nl/
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Rallyteam K-B newsupdate

Het heeft even geduurd, maar de auto begint vormen aan te nemen. Hierbij de laatste nieuwe ontwikkelingen.

Kijk voor meer info op: http://www.rallyteam-k-b.nl


Woensdag 8 augustus
Het motorblok is eruit. Het was nog een beste klus om het hele blok uit de Volvo te verwijderen, maar het is gelukt. De motorruimte zal worden ontvet, geschuurd en worden wit gespoten.

Zaterdag 4 augustus
We zijn begonnen met het schuren van de rolkooi en de binnenkant van de auto. Na het schuren zal alles in de grondverf worden gezet, om het vervolgens te voorzien van een mooi wit kleurtje. De kleur wit zorgt ervoor, dat alles mooi overzichtelijk blijft. Lekkages of andere problemen zijn op deze manier eerder zichtbaar.

Zaterdag 14 juli
Zaterdag 14 juli is de 240 weer opgehaald uit Nieuwendijk, hij is nu een stukje zwaarder en steviger door de ingebouwde rolkooi. De auto staat nu achter slot en grendel gestald bij een hal van bouwbedrijf Bakker. Waarvoor natuurlijk dank aan Henk. Dit is wel noodzakelijk omdat de auto voorlopig niet meer rijdt want de opbouw vergt veel werk en tijd en het moet natuurlijk wel zorgvuldig gebeuren.

Donderdag 5 juli
De velgen voor onder de Volvo zijn klaar!
Dennis had 4 setjes velgen voor de Volvo via internet gekocht. 2 setjes van 14 inch, en 2 setjes van 15 inch. Helaas waren deze niet meer in al te beste staat. Christiaan van Gelder van “Straalbedrijf van Gelder” heeft voor ons deze velgen gestraald en gepoedercoat. De velgen zien er strak uit, oordeel zelf.
Christiaan bedankt, ze zien er super uit!

Zaterdag 30 juni
Vandaag is de grote dag. Er stond een reis op het programma van +/-150KM, om de auto naar Biesheuvel Autosport te brengen. De mannen zullen voor ons een rolkooi in de auto lassen.
Bij deze willen wij Henk Bakker van het gelijknamige bouwbedrijf bedanken voor het beschikbaar stellen van een van de bedrijfsvoertuigen. Hierdoor was het voor ons mogelijk om de tocht te kunnen ondernemen.

Vrijdag 29 juni
Het is zover, de laatste handelingen zijn verricht aan de auto om hem te kunnen voorzien van een rolkooi. Het was nog een hele klus, om het dashboard met de daarbij behorende bekabeling te verwijderen. Gelukkig kregen wij hulp van Jan-Willem.
De auto is verder schoon gemaakt, en klaar gemaakt voor transport naar Nieuwendijk!
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Bericht door F40F50ENZO »

Je hebt nog een hoop te doen Bart, veel succes :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Plaats reactie