Le Mans 2005

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
droomautoos
Contacteer:

Le Mans 2005

Bericht door droomautoos »

Volgend jaar gaan we weer, dat staat al vast :D
We gaan en dezer dagen alvast kaarten reserveren, anders zijn we te laat voor goede tribune plaatsen.
Als er nog meer liefhebbers zijn die ook willen gaan en tribune plaatsen willen hebben laat het dan spoedig even weten, misschien kunnen we dan iets regelen.

Groetjes
Frank en kristel
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ik wil wel mee :!:

Wat gaat het kosten en wat kan je allemaal met die kaarten?
Kan je allen op de tribune of ook rond het circuit en in de paddock?
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Je kan met een tribune kaart ook lekker rond het circuit scharrelen en dat is ook geweldig. Ik ben ook van plan te gaan, maar 2005 is nog wat ver om nu al te plannen voor mij, maar het lijkt me leuk om jullie tegen te komen :dance:
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

Na het zien van de foto's van jullie Belgie avontuur ben ik ook enthousiast geworden om eens een keer Le Mans te bezoeken! Dus wie weet?

Schumi28 schreef:...
Wat gaat het kosten en wat kan je allemaal met die kaarten?
Kan je allen op de tribune of ook rond het circuit en in de paddock?

Inderdaad! :mrgreen:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Wij willen ook mee :!: :!:

Maar:

Zoals Paul al zei kwanta kosta?
Hoe lang gaan we?
Hebben we dan ook campingplaatsen?
Hoe gaan we erheen?
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik ga 100% zeker met een aantal maten van me.
Ik wissel tzt wel mobiele nummers uit met andere LM-gangers om herhalingen van dit jaar te voorkomen: Ik kwam er NA Le Mans achter dat Frank & Kristel ongeveer 100 meter verderop stonden op dezelfde camping :mrgreen:
Forumgangers zijn altijd welkom bij m'n tentje :angel:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Dit zijn de prijzen van dit jaar. Alleen de toegang tot het circuit, camping en vervoer komen hier nog bij. Als het goed is staan die ook op de site. Die heb ik alleen niet bij de hand want als ik ga vertrek ik op zaterdagochtend en ben ik zondag avond weer thuis.

RATES
A price : Full price
B price : Only for Automobile Club de l?Ouest members, up to 6 tickets per event. Your card must be shown.
C price : reduced price for group over 20 people.
D price : sold on the practice days (April -June) and on the Race days only.
Selling points : ? General Reception ?, Main Gate and ? Chemin aux B?ufs ?. NO BOOKING OR MAILING FOR THIS TICKET
Série D accessible only to:
Children : from 12 to16 years old. An identity card may be requested.
Student with an international Student I.D
Entrance free of charge : No tickets is requested for the following categories :
Children under 12 (with an adult)
Disabled person : free entrance confirming an 80 % disability.

ENTRANCE TICKET
General Enclosure : Entrance to the preliminary practice (April 25th), and from 07 to 13 June. Gives access to all the public enclosures and Mulsanne-Arnage Curves - Must be held with an additional ticket in the special areas.
Mulsanne-Arnage curves : Entrance to the preliminary practice (April 25th) and from 09 to 13 June only for Mulsanne and Arnage area.
Preliminary practice : Admission for April 25th only.
Practice : gives access to one practice session (09 or 10 June).
Pitwalk : Admission for the practice (April and June ) + the Race.
Included : General Enclosure, the paddock, the concurrent area, one numbered-Expo car park, 6 beverages (to be picked up in the ?Welcome garden?). Access to the pit lane during the May and June practice ( up to 1 hour before the start) and on the Race day (from 11h30 to 12h30) The organisation may change the contents of the ticket.
Attention : Pitwalk is forbidden to unaccompanied children under 18.

Code: Selecteer alles

GENERAL ENCLOSURE                 Série A Série B Série C Série D 
General Enclosure                  58 e     44 e      51 e     32 e
Practice June 09th or 10th         19 e     15 e      17 e 
Essais Préliminaires April 25th    20 e     17 e 
Pitwalk                           450 e 
Mulsanne-Arnage Curves             35 e     26 e

EXTRA TICKETS AREAS
does not include entrance ticket.
Welcome : garden bordering track, giving access to the Welcome Restaurant, not including the meal.
ABCD Car Parks : Tyres area and Teams? assistance.
Sponsors Lounges: Access to the sponsors lounges above the Pits (only for sponsors).

Code: Selecteer alles

OTHER EXTRA TICKETS not numbered            Price 
Welcome                                     19 e
Accès Loges Annonceurs / Niveaux 1-2-3      30 e
Accès Plateaux ABCD                         15 e

bron: http://www.lemans.org/univers_sport/24hauto/live/pages/infos_pratiques_billetterie_gb.html?evt=99&idlangue=2&boutic=800
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Harm-Jan
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Harm-Jan »

Wanneer is het eigenlijk :?: ??/??/2005 tot ??/??/2005
droomautoos
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

Onze planning is:

8) Begin volgende week tickets gaan reserveren.
:dance: Proberen om een beetje samen ernaar toe te rijden, met eigen auto's. Maar dat bv. iemand die alleen is bij een ander in de auto meekan.
:) Op dinsdag richting Le Mans rijden en op de camping aankomen
:) Woensdag en donderdag training kijken
:) Vrijdag parade en pitwalk doen (dat kan dan nog)
:D Zaterdag en zondag voorzien van extra kleding richting circuit en Jan toejuichen!!
:( Maandag naar huis en mijmeren over de afgelopen dagen.
:cry: Dinsdag waarschijnlijk weer werken en proberen te accepteren dat andere mensen niet zo enthousiast zijn over autosport dan jij.

:dance:
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Harm-Jan schreef:Wanneer is het eigenlijk :?: ??/??/2005 tot ??/??/2005

De ACO schijnt bevestigd te hebben, ik hoorde het op MotorsTV tijdens de Le Mans Endurence Serie de samenvatting van Spa dat MotorsTv een primeur had. En die was dat de testdag op 5 juni is en de 24 uursrace 18/19 juni is dit in overleg met de Amerikanen.

Was iets met een tweede straatrace, maar daar moet ik nog even extra goed naar luisteren. Of wachten op het persbericht, maar zij zeiden dat het officieel bevestigd is
Afbeelding

Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Nu.nl schreef:Alain Prost maakt comebackUitgegeven: 8 december 2004 14:07

PARIJS - Voormalig formule-1-wereldkampioen Alain Prost maakt komend jaar een comeback als autocoureur. De Fransman gaat voor Audi deelnemen aan de 24 Uur van Le Mans.

Prost vormt een team met zijn landgenoten Stephane Sarrazin en Emmanuel Collard. De 24 Uur van Le Mans is in het weekeinde van 18-19 juni. Alain Prost wordt in februari 50.

'De professor' zegevierde in 51 Grands Prix en behaalde vier wereldtitels in de Formule 1. Na zijn actieve carrière leidde hij een aantal jaren een eigen formule-1-renstal.

Afbeelding

Planet Le Mans schreef:Oreca will run French Audi R8 -- Playstation will backup the team

Le Mans 24h Audi France confirmed that Oreca will run the French Audi equipe the next season. The announcement was made by Hugues de Chaunac, president of the Oreca group. De Chaunac was passionate to see the battle between the English and Japanese Audi's last summer but missed his own nation France in the top confrontation. He suggested the idea of a 'blue' Audi -blue is the traditional French racing color- to Doctor Wolfgang Ullrich, head of Audi Motorsport. After a visit in August the deal was re-examined and worked out in September.

The 'French' Audi will be driven by three French drivers, none of them yet confirmed. Interesting is the fact that the team will be backed by Henri Pescarolo's current main sponsor Playstation and so the first suggestions of the team's livery have already appeared in the French media (Jerome Mugnier's site). Some media report that it will be a two car operation but an official press release giving more details of the operation has not yet been send out.

Alvast weer een lekkere knaller op Le Mans, zowel wagen als coureur :mrgreen: :thump_up:
Afbeelding

model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Alain Prost will not participate in Le Mans 2005

Thursday, 09 December 2004
Le Mans 24h Alain Prost will not take part in the 2005 edition of the 24 Hours of Mans, as indicated by French newspaper L'Equipe in yesterday's edition. The quadruple Formula 1 champion rejected the rumours, while he confirmed that Oreca chief Hugues of Chaunac made him a proposal to depart behind the wheel of the French Audi R8.

Prost said he had other obligations, in particular the Andros Trophy with Toyota. He also once again pointed out the risk that drivers take participating Le Mans.

bron: http://www.planetlemans.com

Niet dus ... Wel de Playstation Oreca R8, maar zonder Prost ...
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Prost said he had other obligations, in particular the Andros Trophy with Toyota. He also once again pointed out the risk that drivers take participating Le Mans.

bron: http://www.planetlemans.com

Heeft die man last van dementie? Of dacht ie dat Forumle 1 geen risico's mee bracht, als ex teamgenoot van Senna zijnde.... :? Prost lijkt wel de enigste die helemaal niet meer rijdt, veel oud F1 coureurs stappen toch nog vaak ergens eens in.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Jan Lammers schreef:Racing for Holland schrijft zich met 2 Domes in voor Le Mans

Racing for Holland heeft zich met beide Domes ingeschreven voor een hernieuwde aanval op een van de zwaarste races ter wereld.
Beide auto's zullen in LMP1 specificatie aan de start verschijnen in een race die meer dan ooit om betrouwbaarheid zal draaien.

"Het is niet de meest ideale specificatie waarmee we racen maar we zijn niet slechter af dan de Audi's" aldus Jan Lammers over het rijden in LMP1 specificatie.
"In het verleden hebben we aangetoond dat we een auto hebben waarmee we na 24 uur nog competitief zijn en dit jaar zal alles om betrouwbaarheid draaien."

"Ik ben er zeker van dat, als de rijders meewerken, we weer heel ver kunnen komen in het westen van Frankrijk."

De 24 uur van Le Mans zal op 18 en 19 juni worden verreden.

Nu nog hopen dat die Fransen de twee auto's gelijk toelaten :doh:
Afbeelding

Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ah ja dat is goed nieuws. Jan had ergens gezegd dat zijn wagens aan vervanging toe waren, maar hij perst er nog een jaartje uit zo te zien. Le Mans zonder Jan is als een Dome zonder wielen.
Plaats reactie