Het DTM topic 2004

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Dit bewijst maar weer dat er geen teamorders zijn :thump_up: tuurlijk hoop ik dan Albje kampioen wordt, maar om nu Paffett ineens Albers er zomaar er langs te laten gaan wordt waarschijnlijk net zo min gewaardeerd als de Oostenrijkse GP van de F1.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Je weet maar nooit wat de doelstelling van Mercedes is of alleen het rijderskampioenschap of het merkenkampioenschap of allebei.

Ik denk dat ze in elk geval het merkenkampioenschap willen winnen, waar ze nu zeker hard mee bezig zijn.

Maar ik neem aan dat ze zeker het rijderskampioenschap willen winnen omdat dat meer aanzien heeft en dat zorgt voor een grotere autoverkoop :mrgreen:

Maar het is zeker een rare tactiek :?
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
droomautoos
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

Geen teamorders AUB :naughty: :naughty:
Gewoon lekker laten racen en aan het einde van het seizoen zien we wel wie er kampioen wordt. Als het dan Ekstrom wordt dan so be it :!:
Maar team orders zijn waardeloos voor de sport
:thump_down:
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

AutoSport.nl schreef:DTM: Beroep Mercedes tegen diskwalificatie Paffett afgewezen

De Duitse autosportbond DMSB heeft het beroep afgewezen dat Mercedes-Benz aantekende tegen de diskwalificatie van Gary Paffett op de Lausitzring. De Engelsman kwam op zes juni als eerste over de finish tijdens de DTM-race op de Eurospeedway Lausitz. Achteraf bleek de verplichte anderhalve liter benzine niet meer aanwezig in Paffetts AMG-Mercedes. Bovendien verliet de rijder zijn wagen al voordat hij in het parc fermé was aangekomen.

Met de beslissing van de beroepscommissie is Mattias Ekström dus definitief winnaar van de vierde race van het seizoen, Christijan Albers pakt de tweede plaats. Beide rijders bezetten in omgekeerde volgorde de eerste twee plaatsen in het kampioenschap, waarin Paffett nu derde staat.
Overigens zou Mercedes-Benz in een uiterst geval nog naar het internationaal sporttribunaal van het IOC in Lausanne kunnen stappen. De verwachting is echter dat de fabrikant de beslissing van de beroepscommissie zal respecteren.
Afbeelding

Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

En terecht. Het is de schuld van Mercedes.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Opel is goed bezig :mrgreen: (nou ja, eigenlijk Playboy ;))

Klik hier voor boven de 16!
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

:think: Mooie Opel Ass-cona Polo :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Jolly Club schreef::think: Mooie Opel Ass-cona Polo :thump_up:

Das een Opel Astra Cup e ;) (nou ja, bijna dan :mrgreen:)

Lees ook dat Paffett nog protest aan kon tekenen vanwege zijn disc. maar dit niet gedaan heeft, maar:

Racesport.net schreef:De jonge Mercedes-coureur kan echter geen begrip opbrengen voor de beslissing dat de rest van het veld in de uitslag van de race op de Lausitzring een plaats opsluit, waardoor Ekström de volle tien punten kreeg. Dit gebeurt volgens het reglement alleen als er een kampioenschapsvoordeel behaald is met de overtreding. De onderzoekscommissie van de DMSB die het eerste beroep behandelde heeft vastgesteld dat hier geen sprake van was. Mocht het aan het eind van het seizoen nog spannend worden tussen de heren Ekström, Albers en Paffett, kan dit verhaal nog een staartje krijgen.

Zou mij benieuwen, heeft MB toch nog iets achter de hand.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Lijkt me sterk hoor, waarom was de wagen illegaal bevonden en heeft het team er geen voordeel mee gehad :roll:

Geen voordeel, waarom is het dan niet legaal bevonden :roll:

Zo kun je de hele auto van Albers wel tot een F1 ombouwen, hij is niet legaal, maar ach jongens we hadden er geen voordeel van :roll:
Afbeelding

St. Paul

Bericht door St. Paul »

droomautoos schreef:Maar team orders zijn waardeloos voor de sport
:thump_down:

Duitsers nemen dat niet zo nou.... Ken er nog wel 1 die er niet vies van is. :D
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Tis voorbij :( Ekstöm is de nieuwe DTM kampioen, jammer maar helaas voor Albers. Hij was te gretig vandaag en dat resulteerde in een 0 punten positie :( Al ben ik het niet eens met de officials over zijn drive trou, Abt deed de deur veel te laat dicht, en Tomczyk verloor zijn Audi door het gevecht met Albje, maar wie is er weer de dupe ervan, precies. Albers zei al dat er vreemde spelletje gespeeld werden, en dat lijkt er nu ook weer op. :thump_down:

Vind het overgins wel :thump_up: voor Ekström, hij heeft het echt verdient, want ook vandaag was hij snaller dan Albers.
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Mooi podium, wederom Kristensen, hopelijk is die er volgend jaar ook nog bij want die doet het echt hoe langer hoe beter. Mooi kampioenschap voor Ekstrom ook. Die heeft een constant seizoen achter de rug en verdient het natuurlijk wel. Ik had liever Pfaffet het zien nemen, want hij verdient het toch net ietsje meer, toch meer races gewonnen dit jaar.

Ik heb het idee dat Albers een beetje verloren aan het geraken is bij Mercedes. Vond dat hij vandaag toch een paar kapitale fouten heeft gemaakt, terugkijkend op Zandvoort was in mijn ogen die drive-through toch wel verdient. DTM is deurkrukken gevechten en hier en daar wat tikjes geven, maar alles met te is teveel...natuurlijk gemakkelijk gezegd naast de baan, geef ik toe.
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Nou deze kunnen we snel vergeten. Helaas geen titel (had ik ook niet verwacht), maar op Hockenheim hoop ik toch wel dat hij zijn 2e plek in het kampioenschap terug kan pakken.

Ben bang dat Albers voor 2005 minder kans maakt op een stoeltje bij HWA, na wat er dit seizoen allemaal rond hem gebeurd is. :(
Squid

Bericht door Squid »

jammer, jammer, jammer. ik had Albers zo graag zien winnen maar het mag er maar niet van komen en nog erger is dat hij nu ook zijn 2e plek kwijt is aan Paffet, ik hoop dat hij die terug pakt want hij verdient het wel.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ach ja soms zit het mee soms zit het tegen.

Volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen

Christijan schreef:"Het seizoen is nu definitief voorbij. Het is ontzettend balen dat ik hier geen punten heb kunnen scoren, waardoor ik het kampioenschap aan Mattias Ekström heb moeten laten. Ondanks een matige start heb ik mezelf gedurende het begin van de race goed proberen op te werken maar kwam telkens in aanraking met een Audi-rijder. De drive-through-penalty en de schade aan mijn auto deden mij vandaag de das om. Ik ben dit gehele weekend de strijd aangegaan met Audi en helaas niet beloond met een overwinning. Ik wil hierbij Mattias Ekström en het team Audi Sport Team Abt feliciteren met hun overwinning. Het was een zwaar maar mooi gevecht die we het hele seizoen met Audi hebben geleverd en hopelijk kunnen wij namens Mercedes-Benz volgend jaar weer de titel binnenhalen."
Afbeelding

Plaats reactie