Doornbos in de F1

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
wvniersen
Contacteer:

Doornbos in de F1

Bericht door wvniersen »

"Ik ben heel blij dat we Robert deze onverwachte kans kunnen geven. Hij heeft een indrukwekkend seizoen bij Arden International achter de rug in de F3000 en leverde goed weerwerk aan zijn dominante teamgenoot Liuzzi. Zijn zege in Spa was een fantastische prestatie omdat dit een circuit is waar enkel 'echte 'rijders goed presteren. Ik kijk er echt naar uit om hem in onze wagen te laten debuteren in de F1", aldus Eddie Jordan.

Doorbos zelf toonde zich natuurlijk heel gelukkig dat hij net de dag na zijn 23ste verjaardag zijn F1-debuut mag maken in Shanghai.

"Het F3000-seizoen is nog maar pas over en dat was al aan fantastisch seizoen voor me. Ik won een race in mijn eerste jaar en stond een aantal keer op het podium. Het is fantastisch om deze kans te krijgen van Jordan. Hoewel het plots gebeurd en ik op onbekende circuits moet rijden, ga ik deze kans met beide handen grijpen. Ik kijk echt uit naar mijn eerste kennismaking met de F1."

Doornbos wist overigens al enkele dagen dat hij mag rijden. Op 17 september ging hij al een zitje passen in de Jordan-fabriek.

bron F1racing
Afbeelding

Doornbos derde rijder Jordan
Robert Doornbos zal aanstaande vrijdag al zijn debuut in de Formule 1 maken. De "Formule 3000 rookie of the year" zal Timo Glock bij Jordan vervangen die op zijn beurt Giorgio Pantano vervangt als Jordan piloot. Dankzij de steun van Muermans Group en Burgfonds kan Doornbos de laatste drie Grand-Prix voor Jordan in actie komen.

De geboren Rotterdammer is momenteel al in China waar hij zich met de Formule 1 renstal van Jordan voorbereid op de Grand-Prix. Vorige week liet Doornbos al een stoeltje schuimen op de Jordan nabij Silverstone.

?Na een fantastisch seizoen in het FIA International Formule 3000 kampioenschap is dit werkelijk een prachtige verdere stap in mijn carrière", aldus de 22-jarige Robert Doornbos. "Hoewel het één en ander vrij snel tot stand kwam, ben ik er mentaal en fysiek helemaal klaar voor. Graag wil ik mijn sponsoren Muermans Group en Burgfonds dan ook uit de grond van mijn hart bedanken voor deze schitterende mogelijkheid die ik met beide handen aan zal grijpen"

Ook Eddie Jordan liet zich positief uit over de Jonge Nederlander.
?Ik ben erg blij dat we Robert deze onverwachte mogelijkheid kunnen bieden. Hij heeft dit seizoen een indrukwekkende vorm laten zien met Arden. Hij hield prima stand tegenover een dominerende teamgenoot. Winnen op Spa is een fantastische prestatie, omdat het een echt rijderscircuit is.?

bron F1news.nl

goed nieuws....voor Doornbos....
nu afwachten of Jordan volgend jaar nog rijd in de F1.....

Doornbos is third driver for remaining GPs
Jordan Ford announces that Robert Doornbos will be the team?s third driver and will drive the team?s third car (39) at the Grands Prix of China, Japan and Brazil 2004. Doornbos won the F3000 race in Spa this year and scored a further three podiums, finishing 3rd overall in the 2004 FIA International F3000 Championship for Arden International and adding the 2004 F3000 ?Rookie Of the Year? award to his list of achievements.

Eddie Jordan said, ?I?m very pleased that we have been able to offer this unexpected opportunity to Robert Doornbos. He has shown very impressive form this season with Arden International, holding his own against a dominant team-mate. Winning at Spa is a great achievement because it is a true ?drivers? track and we are looking forward to having Doornbos on board with Jordan for his F1 debut.?

Robert Doornbos said, ?The F3000 season only just ended in Monza and it?s been an amazing season for me ? in my first year in F3000 I won a race and got on the podium a few times. To get this chance with Jordan is fantastic and although it?s late in the day and at circuits I have never visited, I?m grabbing the opportunity with both hands and looking forward to my first F1 drive. I would like to thank my sponsors Muermans Group and Burgfonds for helping me to make this possible.?

Biography

Date of birth: September 23rd, 1981
Place of birth: Rotterdam
Height: 1.82m
Weight: 74 kg
Marital status: Single
Residence: Viareggio, Italy
Languages: Dutch, English, Italian and German
Hobbies: Snowboarding and golf

2004 FIA International F3000 Championship (Arden)
3rd in Championship, 1st place at Spa, 3 further podiums
2003 European Formula 3 Championship (Team Ghinzani)
European Championship (7 podiums) Pole Position SPA F3 Masters,
2nd place Korea Grand Prix
2002 German Formula 3 Championship (Team Ghinzani)
4 podiums 6th place Macau Grand Prix
2001 British Scholarship Formula 3 (FGR Racing)
5th place in championship (2 wins, 2 pole positions and 9 podiums)
2nd place GP F3 support race at Silverstone
2000 Formula Ford Zetec Benelux (Speedlover)
5th place Benelux Championship 2nd place Belgian Championship
6 podiums,1 pole, 3 fastest laps
1999 Opel Lotus UK Winter Series (Team JR racing)
Championship runner-up with 4 poles, 4 wins, 4 fastest laps

bron jordanF1.com

groet Winno
Afbeelding
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Dit kwam wel als donderslag bij klare hemel. Doornbos verdient het natuurlijk wel, alleen maar te hopen dat Jordan hem een eerlijke kans geeft, ik vertrouw die EJ voor geen haar meer. Een mooie test op vrijdag, en een mooie testsessie bij BAR in de winter, kunnen misschien leiden tot een mooie toekomst in de F1. Ik kijk er alvast naar uit.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

bij BAR zit het er nog ff niet in volgens Richards...

Doornbos krijgt een leuk verjaardagscadeau iig van Jordan, hij wordt morgen 23
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

iig weer een reden om voor de TV te gaan zitten...
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Herman schreef:iig weer een reden om voor de TV te gaan zitten...

Dat valt wel mee, want de 3e rijder rijdt alleen de vrije trainingen van vrijdag en zaterdagochtend. Die worden niet uitgezonden ... (alhoewel, misschien door Canal +). Maar Olaf zal er ongetwijfeld aandacht aan besteden. :D
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Dit is geweldig nieuws voor de Nederlandse fans.
Hierbij wens ik Robert dan ook veel succes toe. :mrgreen:
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

model1op43 schreef:Die worden niet uitgezonden ... (alhoewel, misschien door Canal +). Maar Olaf zal er ongetwijfeld aandacht aan besteden. :D

Dat zal vast wel ergens op de Duitse betaaltelevisie uitgezonden worden, Canal Plus heeft geen F1 meer :mrgreen:

Ik vind het wel geinig dat deze jongen zo snel is doorgestoten, aardige gozer is het ook overigens ;) kwam weleens bij de Mickeys op Circuit Park Zandvoort.

Blitsend snelle carriere, hopelijk is ie niet zo snel over. En hij heeft een leuke manager ;)
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Jos

Bericht door Jos »

model1op43 schreef:de 3e rijder rijdt alleen de vrije trainingen van vrijdag en zaterdagochtend

incorrect, de derde rijder rijdt slechts op de vrijdag.
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Jos schreef:
model1op43 schreef:de 3e rijder rijdt alleen de vrije trainingen van vrijdag en zaterdagochtend

incorrect, de derde rijder rijdt slechts op de vrijdag.

Je hebt gelijk, 3e rijder is nog minder indrukwekkend dan ik dacht :mrgreen:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Voor diegene die n-TV kunnen nemen, die zenden het uit. Zo ook ORF, maar dan alleen de 2e vrije training. Ik ga in ieder geval kijken, supporteren voor Bas Leinders en Robert Doornbos. Hopelijk volgend jaar een heel weekend supporteren. Voor Ferrari supporteren is fijn, maar een coureur aanmoedigen geeft toch net iets meer van kick (als hij het goed doet).
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Dit komt echt wel op tv hoor, dit is hot news!!! Al zou het op vrijdag bij de voorbeschouwing komen of zaterdag voor de kwalificatie. Echt geweldig voor Robert. Een gast zonder kapsones en een ras racer. :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Frenk74
Contacteer:

Bericht door Frenk74 »

1 Ding is wel, als Doornbos het redt in de F1, dan zien we Jos niet meer instappen :doh: .

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik gun het Doornbos van harte :!:
Maar ik had graag gezien, dat Jos weer instapte :thump_up:

Er zit in ieder geval weer een Nederlander in een F1 bolide :dance:
Dat geeft de races toch wel weer iets extra's
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Tuurlijk had ik ook liever Jos gezien in de F1. Ik heb al velen horen zeggen dat als hun idool ermee is gestopt, ze nooit meer hetzelfde gevoel kregen bij een andere coureur. Wel nog favorieten of coureurs waarvan je toch net iets blijer bent als ze het goed doen, maar zoals bij die ene nummer 1 (in jouw ogen dan :) )...dat komt nooit meer terug... :( ik vrees dat ik ze gelijk moet geven :( .
supernova

Bericht door supernova »

Schumi28 schreef:Blitsend snelle carriere, hopelijk is ie niet zo snel over. En hij heeft een leuke manager ;)

Ik ken maar 1 andere coureur die zo'n soort manager heeft: Mark Webber (maar zijn manager is een stuk ouder en minder leuk dan die van Doornbos). Dusseh, binnenkort 'familie Doornbos' in de Formule 1? :wink: Snap je niet waar dit over gaat? Check your facts...
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

En voor de mensen die hun feiten niet kunnen checken :mrgreen:

Hier is de zus van Robert: Madelon

Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels heeft iemand anders de managertaak overgenomen, maar verzorgt zij nog de PR-en sponsor activiteiten
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Plaats reactie