F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
rubberburner

Bericht door rubberburner »

Geweldig, hij heeft dit echt verdiend. En McLaren met lege handen. Raikkonen daar jaren geprobeerd wereldkampioen te worden. Gaat weg en wordt wereldkampioen bij Ferrari. Hulde :worshippy:
fish88
Schaal: 1:43

Bericht door fish88 »

Gefeliciteerd aan alle Kimi fans :thump_up: . Vond het natuurlijk niet leuk als Hamilton fan maar ja Kimi verdiend het wel na al die jaren :) .

Ach ja Hamilton heeft een geweldig jaar gehad, hij gunde kimi de titel waarschijnlijk nog even voordat hij ze allemaal pakt de komende jaren :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
basNL
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door basNL »

Het krijgt nog een staartje
BMW Sauber and Williams are under investigation

--------------------------------------------------------------------------------

BMW and Williams under investigation

autosport.com

By Jonathan Noble Sunday, October 21st 2007, 20:50 GMT

BMW Sauber and Williams are under investigation of the Brazilian Grand Prix race stewards, autosport.com has learned.

Representatives of both teams were summoned to the stewards' office after their cars failed post-race inspection at Brazil.

The problem is believed to be in the tempature of the fuel samples taken from the cars of Williams's Nico Rosberg and BMW Sauber's Robert Kubica and Nick Heidfeld.

The trio finished the race in fourth, fifth and sixth respectively.

More details to follow...
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden
rubberburner

Bericht door rubberburner »

Het zal eens niet waar zijn :evil: Als ze bestraft worden alleen de constructeurspunten die ze deze race behaald hebben afnemen. Kimi verdiend het om kampioen te zijn. Anders wordt Hamilton het.
fish88

Bericht door fish88 »

Wel toevallig dat precies de 3 wagens voor Hamilton onder onderzoek zijn. Ik ben een Hamilton fan maar dit als dit gebeurt dan zou F1 echt op het dieptepunt van geloofwaardigheid zijn...
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Dit soort onderzoeken maken de F1 niet geloofwaardiger.

Toegevoegd na 7 minuten:

Volgens mij was iedereen eigenlijk wel tevreden met Kimi als Wereldkampioen. Velen dachten Hamilton's kans komt wel. Mocht hij zo het kampioenschap winnen is voor mij eigenlijk de lol helemaal er af. Die is in de jaren al minder geworden. De affaires van dit jaar zorgden bij mij al voor een dieptepunt, laat ze het niet nog verder kapot maken.
F1-Racer
Contacteer:

Bericht door F1-Racer »

ok als dat moet gebeuren

dan zeg ik vaarwel tegen F1 :thump_down:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Volgens f1racing.nl heeft de FIA bevestigd dat de auto's illegaal waren; de temperatuur van de benzine was 4 graden te laag. Wanneer dit gemeten is, werd niet vermeld...
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Gefeli aan de Kimi fans :thump_up:

Hier het volledige verhaal van de benzine:
Volgens Autosport.com hebben de stewards van de Grand Prix van Brazilië, een onderzoek in gang gezet bij 2 teams te weten BMW en Williams.

Van beide teams zijn er mensen naar het kantoor van de stewards moeten komen, nadat hun coureurs een inspectie hebben gemist in Brazilië.

Het probleem schijnt te zitten in de benzinemonsters die zijn afgenomen bij beide teams, het gaat hier om de wagens van Rosberg van Williams en Heidfeld en Kubica van BMW.

Het trio eindigde respectievelijk op de 4de, 5de en 6de plaats tijdens de laatste GP.

Zou het dan toch nog zo zijn dat het kampioensschap achter de groene tafel wordt beslist?

UPDATE I

De FIA heeft bevestigd dat de benzine die BMW-Sauber en Williams-Toyota hebben gebruikt tijdens de GP van Brazilië, niet voldeed aan de reglementen die de FIA hiervoor hanteert.

Volgens artikel 6.5.5 van het technische reglement van de FIA, mag de benzine in de wagen niet meer dan 10 graden onder de buitentemperatuur liggen.

Bij Heidfeld was de temperatuur van de benzine bij de 1ste stop 13 graden onder de buitentemperatuur en bij de 2de stop 12 graden onder deze temperatuur.

Bij Kubica was het respectievelijk 14, 13 en 13 graden onder de buitentemperatuur tijdens zijn 3stops strategie.

Bij Rosberg waren de verschillen hetzelfde als bij Heidfeld, bij zijn teamgenoot Nakajima was het bij de 1ste stop 12 graden en bij zijn 2de stop zat hij wel binnen de 10 graden limiet.

Als BMW-Sauber en Williams-Toyota beiden gediskwalificeerd worden, dan is Lewis Hamilton als nog wereldkampioen 2007.

UPDATE II

Inmiddels is via persbureau Reuters bekend gemaakt dat BMW en Williams geen straf zullen ontvangen, waarmee de wereldtitel voor Kimi Räikkönen is zekergesteld.
Zou loelig voor Kimi geweest zijn, maar een paar maanden geleden hoorde ik vanuit veel wandelgangen geschreef "Regels zijn regels, dus straffen die hap" En nu hoor de die mensen roepen dat ze geen straf uit mogen delen. :eh: :lol:
Begrijp me goed ik vind het erg koel voor Kimi en niet meer dan normaal dat Ferrari de kampioen draagt, McLaren is gewoon gedisq. en dan nog met je rijder kampioen worden is misschien een heel erg vertekend beeld, maar wie A roept, moet ook B roepen :!:
F1 en zijn fans op zijn kortst :thump_up: *Zit al te kijken waarneer het nieuwe GT seizoen van start gaat* 8)
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

ik hoorde het gisteren inderdaad al op het nieuws.

Vind het zeer terecht dat ze de auto's niet vervolgen. Dit kunnen ze niet maken tegenover kimi Räikkönen. Maar ik weet niet zeker, ze moeten de statistieken dan tijdens de wedstrijd bekijken niet na de wedstrijd, dus na de race is er inprincipe niet veel meer te doen.

vind het gewoon terecht dat kimi Räikkönen WereldKampioen is geworden.

en ben het helemaal met markopolo eens.
maar wie A roept, moet ook B roepen
dit geldt dan voor de wedstrijd leiding die officieel de twee rijders moet diskwalificeren en voor het team mclaren dat uit de contructeurs titel is gegooid en eigenlijk ook punten heeft gesnoept met het behalen van punten met onderdelen die het ontwerp van ferrari inzich hebben.

greetz,

jerico
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ik zou het heel erg vinden als kimi nu nog de titel zou kwijt raken want hij verdiend hem meer dan hamilton die toch wel bewezen heeft zijn zenuwen niet helemaal onder kontrole.maar als het waar is dat de benzine niet konform was dan is er maar 1 ding te doen straffen ,want de geloofwaardigheid van de F.I.A. is al niet wat het zou moeten zijn .

Toegevoegd na 5 minuten:
dit geldt dan voor de wedstrijd leiding die officieel de twee rijders moet diskwalificeren en voor het team mclaren dat uit de contructeurs titel is gegooid en eigenlijk ook punten heeft gesnoept met het behalen van punten met onderdelen die het ontwerp van ferrari inzich hebben.
:naughty: sorry jerico maar daar ben ik helemaal niet mee eens er is geen enkel bewijs daar er maar iets van de ferrari in de McLAREN ZIT.Daar zijn ze ook niet voor gestraft trouwens
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

dat vertellen ze, zodat het publiek rustig blijft. Dat is en blijft mijn mening. En dan kijk en denk ik uit werktuigbouwkundig oog. Natuurlijk zal er op het eerste gezicht niets van het ontwerp in de ferrari zitten, dat zou natuurlijk echt D0m zijn. Maar ze kunnen wel de ontwerpen getest hebben en gedacht hebben,"oh dat is wel beter zo". en dan rekening met hen eigen ontwerpen houden. Het is heel hard, maar zo werkt het in de echte wereld(geleerd van mijn leraar bedrijfseconomie, die de top heeft bereikt en dat is een hele hoge top). Beter gejat dan brak. Het klinkt misschien heel hard, maar zo werkt het wel. De formule 1 is een hele grote geldkassa, er lopen niet voor niets zelf foto modellen over de grid, te zot voor worden. Er zijn zoveel dingen gezegd en gedaan om de formule 1 weer in het nieuws te zetten en om het spannend te houden er zijn zoveel dingen die wij niet weten, omdat dat dan te kostte zal gaan van de sport(en dan hoofdzakelijk ook geld).

Het is dan ook maar een mening en het kan heel goed zijn dat je gelijk hebt, iedereen mag zijn eigen mening hebben. Maar toch blijf ik het de geweldigste topsport blijven om naar te kijken. Het gebrul het spektakel en al het moois wat eromheen gebeurd. Ze hebben zelfs een comite die tijdens de wedstrijd vergaderd over bepaalde zaken tijdens de race, prachtig. Het is gewoon een mening van mezelf en vat dit trouwens helemaal niet negeatief op tegenover jou en de formule 1 sport. Ik hou wel van al het onverwachtse.

En ik vind het trouwens ook heel raar dat Hamilton Clutchsafemode problemen kreeg. :?:
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D Groten deels ben ik het met je eens ,we hebben een prachtig 2007 gehad ondanks alles er rond en ik ben zeer blij voor kimi heel zeker want hij is mijn idool nu,maar de willekeur waarmee de F.I.A te werk gaat is al jaren iets waar ik mij aan :twisted: :angry_finger: :angry_finger: .en inderdaad heeft iedere zijn menig maar goed ook trouwens :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1 2007

Bericht door Ferrari10flrb »

Het "probleem" wat betreft de brandstof van Williams en BMW is simpel op te lossen door de FIA:

Straf de teams en niet de rijders, zo blijft de uitslag in stand en dus ook de wk eindstand. Zo wordt het feit waar de teams schuldig aan zijn wel bestraft. Iedereen tevreden.

Overigens vond ik het een geweldig seizoen. De F1 is wat mij betreft ook nog steeds de koningsklasse. Alhoewel ik ook vind dat de FIA zwalkt en de technische en aerodynamica hulpmiddelen beperkt moeten worden. En de meeste circuits moet verbreed worden zodat er makkelijker ingehaald kan worden.
Legodoos

Bericht door Legodoos »

Wat mij betreft een wereldkampioen die het verdient, gezien het seizoen, maar ook in 't algemeen. Leuk voor Kimi dat hij de wind eens mee heeft.

Hamilton komt er wel. Lijkt me een aardige gozer met genoeg gevoel voor realiteit om met beide benen op de grond te blijven. Volgend jaar ofzo... Was ook bijna te gek geweest voor een rookie om het WK te pakken.

En ergens vind ik het wel terecht dat niet een McLaren coureur de titel heeft. De coureurs zijn niet gestraft voor het spionagegedoe, want zij konden er niets aan doen. Maar het is niet 100% uit te sluiten dat ze er van hebben geprofiteerd. (Al zou men ook kunnen betogen dat de onrust die op het gedoe volgde voor een tenietgaan van een voordeel heeft gezorgd)...

Anyway ik ben wel tevreden. Voor het overige vond ik het ook een leuk seizoen. Er gebeurde nog eens wat. Kubica vliegt! Hoop fikkies, hoop regen, Albers en de slang, en mooie gevechten tussen de kemphanen...
Doe mij nog zo'n seizoen!
Wacht op mij, ik moet ook mee!
Plaats reactie