Wat betekent High end??
Wat betekent High end??
Alhoewel ik reeds enige tijd diecast verzamel (AutoArt, Minichamps, Gmp,...) zie ik op dit forum de term "High end" verschijnen, en ik ken dit niet.
Wat is "High end", over welke modellen gaat dit en wat is het verschil?
Wat is "High end", over welke modellen gaat dit en wat is het verschil?
Voor mij is een model een high-end model als :
- het tappijt heeft
- een motor in verschillende kleuren is / verschillende onderdelen heeft.
- de detaillering hoog is
- opschriften en logo's niet zomaar gewone stickers zijn
Maar eigenlijk heb je nog een categorie buiten alles om en dat zijn de handgemaakte. Zijnde merken als CMC, Exoto ...
high-end
Merken : Kyosho, Minichamps, Autoart, HotWheels Elite en Super Elite ...
mid-end
Merken : Solido, Revell, HotWheels Foundation, Welly ...
low-end
Merken : Burago,
Bepaalde mensen/bedrijven zeggen dat enkel de handgemaakte "high end" zijn, maar daarover bestaat nogal wat verwarring. Ik zou deze eerder catalogeren onder "super-high-end / handgemaakt".
Maar ... je kan het niet altijd aan merken koppelen daar verschillende merken tegenwoordig ook verschillende lijnen hebben zoals vb. HotWheels Foundation <> Elite <> Super Elite.
Ook kunnen mid of high end modellen geupgraded worden/zijn. Door bedrijven of particulieren.
Hope this helps ...
- het tappijt heeft
- een motor in verschillende kleuren is / verschillende onderdelen heeft.
- de detaillering hoog is
- opschriften en logo's niet zomaar gewone stickers zijn
Maar eigenlijk heb je nog een categorie buiten alles om en dat zijn de handgemaakte. Zijnde merken als CMC, Exoto ...
high-end
Merken : Kyosho, Minichamps, Autoart, HotWheels Elite en Super Elite ...
mid-end
Merken : Solido, Revell, HotWheels Foundation, Welly ...
low-end
Merken : Burago,
Bepaalde mensen/bedrijven zeggen dat enkel de handgemaakte "high end" zijn, maar daarover bestaat nogal wat verwarring. Ik zou deze eerder catalogeren onder "super-high-end / handgemaakt".
Maar ... je kan het niet altijd aan merken koppelen daar verschillende merken tegenwoordig ook verschillende lijnen hebben zoals vb. HotWheels Foundation <> Elite <> Super Elite.
Ook kunnen mid of high end modellen geupgraded worden/zijn. Door bedrijven of particulieren.
Hope this helps ...
- Montezemolo
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
in welke context bedoel je dat.Steve schreef:Bedankt!
Nog een vraagje als het niet geeft, wat wil de term "licensed" zeggen en wanneer wordt deze gebruikt en wanneer niet?
Meest voor de hand ligt dat de modelfabrikant de rechten heeft om een model van bijvoorbeeld Ferrari te maken. Daar moet redelijk voor in de buidel getast worden.
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
Of met kyosho die Ferrari model produceert ook de licentie heeft gekocht van Hotwheels.
Mijn persoonlijk indeling voor 1:18 is echter wat anders;
High end
CMC, Exoto, BBR en Autoart Signature serie
middle class models
Autoart, Minichamps, Kyosho Hotwheels Elite en Super Elite
Low class
Revell, Norev, Maisto, Welly
En daarnaast is er nog " speelgoed" wat Hotwheels produceert in de Foundation klasse. Vergelijkbaar met Bburago.
High end
middle class models
Low class
En daarnaast is er nog " speelgoed" wat Hotwheels produceert in de Foundation klasse. Vergelijkbaar met Bburago.
Re: Wat betekent High end??
Ik hanteer zelf de volgende indeling,
High-end
Modellen die (hoewel hun geld vaak meer dan waard) veel te duur zijn voor mij, en ik dus ook niet aanschaf, of ik moet wel tegen een hele goede mp of e-bay deal aanlopen.
Mid-range
Modellen die ik verzamel, koop ik meestal tweede-hands, of de aanbiedingen via internetzaken.
Low-End
Modellen die ik vroeger nogal eens inpulsief kocht, en later doorverkocht voor 3/4 - 1/2 van de aankoopprijs.
Vanwege de gebrekkige detaillering en kwaliteit heb ik tegenwoordig nog maar een zeer beperkte interesse in deze modellen.
Maar om nog even serieus te worden, is de indeling niet meer op model dan op merk? Zo kan het in een extreem geval zijn dat een fabrieksmodel "beter" is dan een handgemaakte. Om dan toch dat fabrieksmodel lager te klasseren dan de handgemaakte lijkt mij in dat geval onzin.
High-end
Modellen die (hoewel hun geld vaak meer dan waard) veel te duur zijn voor mij, en ik dus ook niet aanschaf, of ik moet wel tegen een hele goede mp of e-bay deal aanlopen.
Mid-range
Modellen die ik verzamel, koop ik meestal tweede-hands, of de aanbiedingen via internetzaken.
Low-End
Modellen die ik vroeger nogal eens inpulsief kocht, en later doorverkocht voor 3/4 - 1/2 van de aankoopprijs.
Vanwege de gebrekkige detaillering en kwaliteit heb ik tegenwoordig nog maar een zeer beperkte interesse in deze modellen.
Maar om nog even serieus te worden, is de indeling niet meer op model dan op merk? Zo kan het in een extreem geval zijn dat een fabrieksmodel "beter" is dan een handgemaakte. Om dan toch dat fabrieksmodel lager te klasseren dan de handgemaakte lijkt mij in dat geval onzin.

#1:18 7 - #1:43 6 - #1:87 6
Re:
Begrijp ik nu goed dat je Welly een betere kwaliteit vindt dan Bburago?rsh_scuderia schreef:Of met kyosho die Ferrari model produceert ook de licentie heeft gekocht van Hotwheels.
High end
middle class models
Low class
Vini Vidi Vici
- Tom_Aston-Martin