Norev 1:18

Welke zien jullie het liefst in je verzameling?

Peiling eindigde op vr 08 apr 2005 15:40

Citroen C3 MTK(Tuning18) tuning
3
4%
Peugeot 206 Esquisse Auto Impact
9
12%
Peugeot 206RC
15
19%
Renault Modus
6
8%
Volks wagen Golf 5 GTI
45
58%
 
Totaal aantal stemmen: 78

Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

De Revell was de 'slant nose' turbo... en niet de pure en mooie 930 Turbo

Een van de grooitste missers van porsche ooit :) Wel speciaal, uniek en zeldzaam maar een Porsche met klaplichten is not-done :p
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Ik heb de LP640 in mijn handen gehad... Bij de modelautospeciaalzaak was hij er al.. De ruitjes zijn gewoon doorzichtig en het interieur ziet er bloedmooi uit! Allen vind ik de velgen een beetje tegenvallen, lelijke kleur! Maar die kun je altijd nog zelf wat donkerder maken! Voor de rest vond ik het model er zeer goed uitzien! :D
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Bericht door Autofan »

Tom_Aston-Martin schreef:Ik heb de LP640 in mijn handen gehad... Bij de modelautospeciaalzaak was hij er al.. De ruitjes zijn gewoon doorzichtig en het interieur ziet er bloedmooi uit! Allen vind ik de velgen een beetje tegenvallen, lelijke kleur! Maar die kun je altijd nog zelf wat donkerder maken! Voor de rest vond ik het model er zeer goed uitzien! :D
Dat beloofd een nieuwe aanwinst dan. 8) Nu nog de juiste kleur, want dat grijs wordt em niet. :roll:
Gebruikersavatar
De_Modelautogarage
Berichten: 1804
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 19:21
Schaal: 1:18
Locatie: Den Haag.
Contacteer:

Bericht door De_Modelautogarage »

Nieuw Norev model is al op ebay te krijgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De_Modelautogarage
1:43 -> 56
Tekno -> 7
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Bericht door Tom_Aston-Martin »

ziet er goed uit!! die moet hier ok komen! :D Ik vind ook de kleur van de LP640 niet mooi, maar bij de winkel wisten ze mij te vertellen dat de komende tijd het model niet in een andere kleur komt! :?
Gebruikersavatar
jochen
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:22
Schaal: 1:18

Bericht door jochen »

jammer van het kleur :doh: de auto zelf wel, maar ik wacht tot de AA versie :)
Gebruikersavatar
elcamino
Berichten: 658
Lid geworden op: do 15 jul 2004 16:36
Schaal: 1:18

Bericht door elcamino »

vind de gts zo groot
Is dat zo in het echt ook ?
Gebruikersavatar
jochen
Berichten: 1499
Lid geworden op: za 06 jan 2007 16:22
Schaal: 1:18

Bericht door jochen »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

elcamino schreef:vind de gts zo groot
Is dat zo in het echt ook ?
De GTS is een gewoon Cayenne-model eigelijk, dus afmetingen zullen wel zo goed als hetzelfde zijn tegenover de andere Cayenne's.
De GTS is gewoon standaard verlaagd en heeft rond de 400 pk dus staat boven de Cayenne S qua prestaties.

Dan over de 930 Turbo 3.0 L van 1977. Ik heb die dit wiekend gekocht, foto's heb ik nog niet gemaakt, maar ziet er wel beter uit dan op de hierboven geplaatste foto's.
Dan die van Revell is idd de Slant Nose en heeft wel bijna geen gelijkenissen meer met deze 930 Turbo van Norev.
De Revell is trouwens ook een cabrio of soft top versie, heeft een andere spoiler, de andere voorlichten, luchtinlaten op de wielkassen, is ook maar vanaf begin de jaren '80 gemaakt. Andere (zwaardere) motor..
Kortom een andere Porsche.

Ik had wat schrik dat er te veel spatie zou zijn tussen de wielkast en de banden, maar dat is dus niet het geval.
De banden, zijn mss iets te hoog, maar vroeger was dat ook gewoon zo, dus dat kan wel een vertekend beeld tegenover de 911 modellen die we nu gewend zijn das 19 inch en vroeger 17 inch.
De remmen zijn wel slecht afgewerkt, maar zijn ook niet zo zichtbaar door de fuch-velgen, interieur valt ook mee. Het is en blijft een Norev..
Alleszins vroeger had je voor 40 Euro wel een UT-Models en aan die kwaliteit kan Norev wel zeker niet.

Wat ook spijtig is dat dit model in het rood is, onlangs is de 911 Carrera coupe en cabrio van 1983 ook nog maar in het rood uitgekomen..
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Aan de andere kant heb je met die drie modellen, een slantnose en een Burago Speedster in dezelfde kleur een prachtig rijtje van alle 911s uit de jaren '80...
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Ja maar rood is nu niet echt het kleurtje dat ik wil op een Porsche :P
Ik had de '89 Speedster in het rood en heb een zwarte in de plaats gekocht..
Als ik zo eens begin te tellen heb ik 23 Porsches in het rood.
Liever eens een witte of gele dan of het klassieke zwart of zilver..
AutoArt zou enkele 928, 944 en oudere 911 modellen uitbrengen, hopelijk respecteren ze de populaire kleuren uit die tijd en zit er eens een witte en bruine tussen..
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Rood is ook niet mijn favoriete kleur, maar zo'n in kleur bijelkaar passend groepje vind ik dan wel weer erg strak.
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Rood is toch gewoon de kleur van deze GTS?? Ik vind het wel logisch dat hij deze kleur heeft gekregen...
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

Tom_Aston-Martin schreef:Rood is toch gewoon de kleur van deze GTS?? Ik vind het wel logisch dat hij deze kleur heeft gekregen...
Ja dat de Cayenne GTS in dit rood uitkomt is idd vrij normaal, dat kleur is nieuw voor dit model..
Maar we hadden het over de 930 Turbo '77 , die is ook uitgekomen in het rood, net zoals de 911 Carrera Coupe en Cabrio van Minichamps.
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Timo911 schreef:[..]

Ja dat de Cayenne GTS in dit rood uitkomt is idd vrij normaal, dat kleur is nieuw voor dit model..
Maar we hadden het over de 930 Turbo '77 , die is ook uitgekomen in het rood, net zoals de 911 Carrera Coupe en Cabrio van Minichamps.
sorry!! niet goed gelezen :oops:
Gesloten