@ chummy dj: dat is uiteraard ook een Fiat; ik heb niet anders. Voor het eerst geproduceerd in 1950.
Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Ik twijfel niet; niënte Fiat.
@ chummy dj: dat is uiteraard ook een Fiat; ik heb niet anders. Voor het eerst geproduceerd in 1950.
Rock & Roll!!!
thx veicolo,wist niet dat het een fiat was..nooit gezien bij mijn weten...
op dat gebied is het in de Belgise boekenwinkels een zeer trieste bedoeling...wat betreft auto met tijd schrift 
hierbij nog een fotoke van een 2pk raid van polystil..
zeldzaam model..

hierbij nog een fotoke van een 2pk raid van polystil..
zeldzaam model..

Hee, die zwarte Fiat heb ik ook, en ik heb ook de chromen strip ingekleurd...
Moeilijk hè?!
Er zijn trouwens nog meer varianten (Brumm) van te krijgen o.a. met een bicolore (tweekleurig) koetswerk en een taxi.
Norev heeft de 1400 A uitgebracht, volgens mij ook in verschillende kleuren waaronder in ieder geval beige en zwart.
Er zijn trouwens nog meer varianten (Brumm) van te krijgen o.a. met een bicolore (tweekleurig) koetswerk en een taxi.
Norev heeft de 1400 A uitgebracht, volgens mij ook in verschillende kleuren waaronder in ieder geval beige en zwart.
Rock & Roll!!!
Da's al een ouwe chummy dj, Die Polistil. Of is het een heruitgave.
Toen ik nog een klein jochie van 6 was, had een vriend van ons die al. (meer dan 30 jaar geleden) in 1:24
Toen ik nog een klein jochie van 6 was, had een vriend van ons die al. (meer dan 30 jaar geleden) in 1:24
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
V480-S60
is een zeer oude,heb ze zelf ooit gekregen van mn ouders,en er ook mee gespeeld als kleine jongen..
1/24,ik blijf hem tof vinden...
heb ze nog int beige,en groen,als je goed zie,zie je een stukje eraf op de foto,naast de 2cv raid

is een zeer oude,heb ze zelf ooit gekregen van mn ouders,en er ook mee gespeeld als kleine jongen..
1/24,ik blijf hem tof vinden...
heb ze nog int beige,en groen,als je goed zie,zie je een stukje eraf op de foto,naast de 2cv raid

- straatauto
- Contacteer:
Grappige eend Chummy! Wat is dat bij de achterruiten...... kippeboutjes?chummy dj schreef: hierbij nog een fotoke van een 2pk raid van polystil..
zeldzaam model..
Vandaag twee Minichamps modellen die Veicolo ongetwijfeld goed kent:
Fiat X 1/9 1972-1978 Minichamps
Fiat 850 Spider 1968 Minichamps

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Erg fraai! De X1/9 1300 was altijd de elegantste, de 1500 kreeg die dikke bumpers.
2 mooie sport modellen van fiat...indertijd een sport wagen die voor ieders beurs was,zekers die X1/9
straatauto,ik denk dat die
kippenboutjes
een soort water kruiken waren... 
straatauto,ik denk dat die
Straatauto, je raad alweer goed!
Ik heb ze beide alleen van een andere fabrikant. De 850 spider is van Pilen en m'n X1/9 is van Solido. Zal ze bij gezondheid eens posten.
Trouwens, wat zijn die Minichamps modellen uitermate fraai! Wel prijzig, maar mooi!
Trouwens, wat zijn die Minichamps modellen uitermate fraai! Wel prijzig, maar mooi!
Rock & Roll!!!
X1/9 van Solido heb ik ook, in de een of andere vage groene kleur.
- straatauto
- Contacteer:
Vandaag twee Simca's.
Ik kan me de tijd nog herinneren dat Simca dacht van z'n slechte image verlost te worden door terug te grijpen naar zijn oude naam Talbot, waarmee ze ooit in de autosport grote sucessen geboekt hadden.
Het mocht natuurlijk niet baten; iedereen wist dat het "gewoon" om Simca's ging.
Simca is naar ik meen inmiddels opgegaan in Peugeot ?
Toch maakte Simca b.v. met de strakke en ruime 1301 en 1501 eind zestiger jaren een voor die tijd erg moderne auto.
Als je niet beter wist zou je denken dat DKW erg goed naar deze auto gekeken heeft tijdens het ontwerpen van de DKW F102 (later Audi 60).
Maar hiermee beledig ik Tom natuurlijk.
Simca 1301S 1972 Altaya (Les Belles Anées Simca)
Simca 1200S coupé 1967 Altaya

Ik kan me de tijd nog herinneren dat Simca dacht van z'n slechte image verlost te worden door terug te grijpen naar zijn oude naam Talbot, waarmee ze ooit in de autosport grote sucessen geboekt hadden.
Het mocht natuurlijk niet baten; iedereen wist dat het "gewoon" om Simca's ging.
Simca is naar ik meen inmiddels opgegaan in Peugeot ?
Toch maakte Simca b.v. met de strakke en ruime 1301 en 1501 eind zestiger jaren een voor die tijd erg moderne auto.
Als je niet beter wist zou je denken dat DKW erg goed naar deze auto gekeken heeft tijdens het ontwerpen van de DKW F102 (later Audi 60).
Maar hiermee beledig ik Tom natuurlijk.
Simca 1301S 1972 Altaya (Les Belles Anées Simca)
Simca 1200S coupé 1967 Altaya

Ah, de Simca 1301! Een vader van een vriendje op school had er vroeger één. Ik geloof een groene met zwart vinyldak. Het was een hele gewaarwording om in zo'n comfortabele stille auto te zitten. Thuis hadden we een beige VW 1600 Variant destijds en dat was een totaal andere auto met een lawaaiige luchtgekoelde motor achterin en z'n sobere skaibekleding (waaraan je 's zomers met korte broek je benen kon verbranden als je niet uitkeek).
- straatauto
- Contacteer:
Klopt precies Tripoux!
Mijn vader had óók een 1600TL Fastback en dat van die benen verbranden herinner ik mer nog heel goed.
Maar het was al een hele verbetering t.o.v. de kevers die we voorheen hadden en waarin we met vader, moeder, broer, zus, opa, oma en ikzelf (7 dus !) op familiebezoek gingen over een afstand van ruim 100 km over slechte B-wegen.
Mijn zus en ik zaten dan samen (je gelooft het niet, maar het is écht waar) met opgetrokken knieën in de "kattebak" (dat was een bijnaam voor de kleine verdiepte opbergruimte achter de achterbank van de VW kever).
We hebben inmiddels de 50e bladzijde van ons topic bereikt!
Daarom later vandaag een extra fotoserie (en die wordt héél anders dan anders!)
Mijn vader had óók een 1600TL Fastback en dat van die benen verbranden herinner ik mer nog heel goed.
Maar het was al een hele verbetering t.o.v. de kevers die we voorheen hadden en waarin we met vader, moeder, broer, zus, opa, oma en ikzelf (7 dus !) op familiebezoek gingen over een afstand van ruim 100 km over slechte B-wegen.
Mijn zus en ik zaten dan samen (je gelooft het niet, maar het is écht waar) met opgetrokken knieën in de "kattebak" (dat was een bijnaam voor de kleine verdiepte opbergruimte achter de achterbank van de VW kever).
We hebben inmiddels de 50e bladzijde van ons topic bereikt!
Daarom later vandaag een extra fotoserie (en die wordt héél anders dan anders!)