De HW Elite is ook echt Elite

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

De HW Elite is ook echt Elite

Bericht door Montezemolo »

Na een hoop negativiteit omtrent HW wil ik nu toch even wat kwijt. Mijn laatste aanwinsten van HW (de 430 Scuderia en de 612 Sessanta) zijn op dit moment echt modellen die kunnen meedraaien in de top van het (betaalbare) 1/18 segment. Ik heb ze eens goed vergeleken met bv kyosho en Autoart.

Voor wat betreft details is HW elite op sommige punten op dit moment beter zelfs dan kyosho, en dat is dan vooral onder de motorkap, daar is de Elite toch net even wat beter gedetaileerd, en het lakwerk staat op een zelfde niveau als autoart.

Daarnaast zijn de HW Elite's beter geprijsd dan AA en komen ze redelijk na wat ze beloven.

Ik ben sinds mijn laatste aankopen anders tegen HW gaan aankijken, ok, de eerste serie's waren nu niet geweldig maar sinds de 125S doen ze gewoon mee en ziet het er gewoon erg goed uit.
Ik heb inmiddels foto's gezien van de Mondial (nog geen fabrikant durfde dit model 1/18 te maken), een geweldig model waarbij de koelsleuven zelfs open zijn, dit in tegenstelling tot de 308,328 serie van Kyosho.

Begrijp me niet verkeerd, dit is geen reclame voor HW en er is nog veel te verbeteren ( denk aan gesloten zijruiten) maar het wordt nu toch eens tijd dat HW het Barbie imago achter zich laat.

Ik ben over de laatste serie HW heel tevreden en hoop dat ze de echte verzamelaar niet vergeten en in de toekomst meer mooie modellen gaan maken waar we van kunnen genieten.

Laten ze zich nu maar waar maken!!!!!!!!!!!!!! 2008 ziet er goed uit !

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: De Elite is ook echt Elite

Bericht door Bondracer »

Had het niet beter kunnen verwoorden Patrick :thump_up: , heb zo'n Shelby GT500 van Elite en ben er ook wreed content mee.We moeten eens leren van onze vooroordelen vanaf te geraken en objectief een model keuren zonder de fabrikant te kennen. Enige minpunt voor mij persoonlijk heeft niets met de afwerking van het model te maken , maar wel met de prijzenpolitiek van de gelimiteerde super-elite's , welke dan nadien terug op de markt komen aan een veel gunstigere prijs.
Guy :cool:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: De Elite is ook echt Elite

Bericht door Montezemolo »

Ja, dat is wel een puntje van verbetering voor HW, met deze politiek maken ze zich niet altijd geliefd bij de verzamelaars.

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: De HW Elite is ook echt Elite

Bericht door Ferrari10flrb »

Goed om te lezen dit verhaal. Obv de foto's die ik de laatste tijd van HW's gezien leek het me idd dat de modellen steeds beter worden, gelukkig. :dance: Er zijn een aantal modellen aangekondigt die ik graag aan mijn beginnende 1/18 verzameling wil toevoegen.
Nu hoop ik dat dat dan ook gaat gebeuren met de F1 modellen. Op dit gebied is zeker nog het nodige te winnen voor HW en dan hopelijk ook met terugwerkende kracht. En laat HW aub stoppen met het uitmelken van de Schumi fans. :evil:

Alleen die politiek tja, zal wel gewoon bij het merk Ferrari horen. En het is natuurlijk wennen en tussen de oren zitten dat een barbiepoppen fabrikant ook modellen van Ferrari's produceerd.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: De HW Elite is ook echt Elite

Bericht door rsh_scuderia »

Ben het maar gedeeltelijk met je eens.
HW pakt soms gewoonweg een oude mal om een auto te producren.
De nieuwere zijn beduidend beter en de F40 vond ik gewoonweg goed.

Het niveau wat kyosho liet zien met de 575 heb ik HW nog niet zien benaderen, maar de F430 Scuderia komt er wel erg dichtbij in de buurt.
De blauwe versie zal bij mij als genomineerde kunnen fungeren in de modelauto van het jaar verkiezing.
De super Elites zijn wel erg overbodig. Produceer dan ook in de kwaliteit van BBR, Exoto en CMC voor die prijs.
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: De HW Elite is ook echt Elite

Bericht door MiddleMan »

Mooi om te lezen, ik keek er eigenlijk nog niet eens echt naar. Ik richtte me vooral op AA, maar zal nu zeker eens naar deze modellen kijken. :thump_up:
Instagram: DutchC6
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Re: De HW Elite is ook echt Elite

Bericht door The Red Dream »

Vorige week ben ik op de classic beurs MECC geweest en daar heb ik de Hotwheels Schumacher anatomie in mijn handen gehad bij een modelautoverkoper met een prijskaartje van 149 euro. Ik vind dit model zo'n kitsch prul (sorry voor diegene die hem wel hebben) en zo ongedetailleerd stukje speelgoed. Dat motorblokje en poppetje is zo speelgoedachtig en het zogenaamde carbon gedeelte maar helemaal niet over te spreken. Indien je dan zo'n model bekijkt, dan beoordeel ik Hotwheels nog altijd tot een speelgoed gigant oftewel Ken en Barbie fabriek.
Maar als je dan weer in je achterhoofd hebt zitten, dat je voor zo'n prijs van 149 Euro ook 2 modellen uit Hotwheels Elite serie kunt kopen en men deze dan bekijkt, dan zou men weer zeggen: Ja eindelijk, Hotwheels heeft het eindelijk begrepen en verkoopt gedetailleerde modelauto's die concureren kunnen met Kyosho en AA.
Hopelijk dat de geplande Elite modellen van Schumacher van gelijkwaardige kwaliteit zijn dan de huidige Elite, maar ik heb weinig vertrouwen erin. En als zo'n anatomie versie al rond de 150 Euro kost, wat gaat dan straks zo'n Elite van Schumacher of Raikkonen dan wel niet kosten.

Ik heb zelf 2 race F430 versie's en de F40 uit de Elite serie in mijn verzameling waar ik zeer tevreden over ben, maar als ik de Schumacher hotwheels bekijk, dan hoop ik op Exoto die de F2000 in de planning heeft, zodat ik al die Schumacher Hotwheels dan eindelijk uit mijn verzameling kan gooien.

Dus ik kan mij wel vinden in de titel "De HW Elite is ook echt Elite" , maar de overige modellen van Hotwheels blijven voor mij nog altijd een Barbie effect te hebben ondanks hun veel hogere aankoopprijzen ten opzichte van de Elite modellen.
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: De HW Elite is ook echt Elite

Bericht door coolpappa04 »

De f40 van hotwheels elite is goed,maar als je dan de f40 van kyosho vergelijkt is dit toch nog een stapje hoger,en dit voor ong dezelfde prijs!!
de scuderia zier er ongelofelijk goed uit dus ze zijn duidelijk op de betere weg,maar ik ben wel eens benieuwd indien kyosho de testarossa toch nog op de markt gaat brengen,dan denk ik dat het weer een wereld van verschil gaat zijn in vergelijking met de hotwheels die toch niet alles was.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: De HW Elite is ook echt Elite

Bericht door Ferrari10flrb »

The Red Dream schreef:Vorige week ben ik op de classic beurs MECC geweest en daar heb ik de Hotwheels Schumacher anatomie in mijn handen gehad bij een modelautoverkoper met een prijskaartje van 149 euro. Ik vind dit model zo'n kitsch prul (sorry voor diegene die hem wel hebben) en zo ongedetailleerd stukje speelgoed. Dat motorblokje en poppetje is zo speelgoedachtig en het zogenaamde carbon gedeelte maar helemaal niet over te spreken. Indien je dan zo'n model bekijkt, dan beoordeel ik Hotwheels nog altijd tot een speelgoed gigant oftewel Ken en Barbie fabriek.
Maar als je dan weer in je achterhoofd hebt zitten, dat je voor zo'n prijs van 149 Euro ook 2 modellen uit Hotwheels Elite serie kunt kopen en men deze dan bekijkt, dan zou men weer zeggen: Ja eindelijk, Hotwheels heeft het eindelijk begrepen en verkoopt gedetailleerde modelauto's die concureren kunnen met Kyosho en AA.
Hopelijk dat de geplande Elite modellen van Schumacher van gelijkwaardige kwaliteit zijn dan de huidige Elite, maar ik heb weinig vertrouwen erin. En als zo'n anatomie versie al rond de 150 Euro kost, wat gaat dan straks zo'n Elite van Schumacher of Raikkonen dan wel niet kosten.

Ik heb zelf 2 race F430 versie's en de F40 uit de Elite serie in mijn verzameling waar ik zeer tevreden over ben, maar als ik de Schumacher hotwheels bekijk, dan hoop ik op Exoto die de F2000 in de planning heeft, zodat ik al die Schumacher Hotwheels dan eindelijk uit mijn verzameling kan gooien.

Dus ik kan mij wel vinden in de titel "De HW Elite is ook echt Elite" , maar de overige modellen van Hotwheels blijven voor mij nog altijd een Barbie effect te hebben ondanks hun veel hogere aankoopprijzen ten opzichte van de Elite modellen.
Goed stukje tekst waar ik het helemaal mee eens ben :thump_up:
Plaats reactie