Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

chummy dj

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Bericht door chummy dj »

olalalala straatauto...deze 2 verdienen een dikke pluim :D
knap knap knap... :shock:
die TR 7 en, Bagheera...ik zou niet weten welke kiezen infeite..ze zijn allebij even mooi... :thump_up: :wink:
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Goede keuze Straatauto!
Die Bagheera doet me denken aan een stripfiguur van Disney, al lijkt 'ie er in de verste verte niet op. Het zal de naam wel zijn.
tom

Bericht door tom »

Gave modellen, allebei echte jaren-'70 auto's! Leuk rijtje met een Porsche 924, alledrie met klapkoplampen.
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

tom schreef:Gave modellen, allebei echte jaren-'70 auto's! Leuk rijtje met een Porsche 924, alledrie met klapkoplampen.
Nou............ vooruit dan maar!

Porsche 924 1984 Minichamps
Matra Simca Bagheera "S" 1977 Altaya (Les Belles Anées Simca)
Triumph TR7 Troféu

Afbeelding
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

Mooie fotootjes van mooie klassiekers en neo klassiekers. Met name de Opels vind ik erg fraai om te zien. Nooit gedacht dat ik dát nog eens vrijwillig zou zeggen! :oops:
Als ik me goed herinner kon je in de Bagheera met drie man (of vrouw) naast elkaar zitten. Een vriend van me heeft ooit eens zo'n auto gehad (hij had altijd "exotische" voitures, zoals een Spitfire, X1/9, Chevrolet Monza coupé en zo meer) en daarin kon dat wel. Kwalitatief waren ze niet al te best, trouwens. Er 'haperde' nogal eens wat aan het voertuig. Maar het reed wel aardig, ondanks het geloei wat de motor maakte. Als modelletje erg leuk om te zien.

Straatauto, hier de beloofde Seat 600 Formichetta. Heb je deze of een andere uitvoering?

Afbeelding

Afbeelding

Een paar jaar geleden heb ik bijna dezelfde uitvoering in 1:1 gezien op Assen tijdens het Viva Italia festival. Leuk ding! Het modelletje is trouwens van Solido.
Rock & Roll!!!
straatauto
Contacteer:

Klopt Veicolo: In de Bagheera stonden inderdaad drie stoelen naast elkaar voorin.
Ondanks het feit dat Opel ook niet bepaald mijn favoriete automerk is waren ze wél jarenlang erg bepalend voor het straatbeeld en juist dat "feest van herkenning" vindt ik zo leuk bij het verzamelen van de autominiaturen.
Ik heb dezelfde Formichetta van Solido; leuk model voor een klein prijsje.
Én scherpe foto's in een mooie neutrale achtergrond!
Veicolo

Bericht door Veicolo »

Dank je! :worshippy: En dat met een al wat oudere Olympus en binnenshuis gefotografeerd. De achtergrond zijn 2 A4-tjes haaks op elkaar gezet.
Deze plaatjes zijn redelijk goed geworden maar soms heb ik er bij dat lijkt nergens op. Ligt toch voor een groot gedeelte aan de belichting denk ik.
Wat is je favoriete automerk, als ik vragen mag?
Rock & Roll!!!
straatauto
Contacteer:

Veicolo,
Alle fotowerk staat of valt met de belichting.
Ik heb de beste ervaringen met royaal daglicht, zonder dat de zon erop staat (geeft te grote contrastverschillen en lelijke schaduwen)
Mijn favoriete automerk (om in te rijden) was tot een paar jaar terug Renault i.v.m. zijn comfort.
Momenteel echter veel te veel reparaties en ik neig nú naar VW óf Toyota (vooral om zijn kwaliteit).
V.w.b. de miniaturen kies ik voor Opel als favoriet. de Opel-modellen zijn in mijn vitrinekasten erg bepalend voor de nostalgische sfeer.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

mooi die fiat.. :D
er zijn ook veel bagheera's gesneuveld door brand,dat meestal begon bij de motor,waarschijnlijk door de slechte koeling :wink:
de carrosserie was polyester,maar daar onder zat wel een ijzere chasis,dat roesten terwijl jer stond naar tekijken :x was normaal denk ik voor franse wagens uit die tijd :|
maar desondanks blijft de bagheera een mooie auto.. :thump_up:
tom

Bericht door tom »

Leuk trio zo! Zo kun je ook zien hoe het thema 'kleine sportcoupé' in verschillende landen op een eigen manier werd geïnterpreteerd... inderdaad, de X1/9 past ook in dit thema en is totaal anders dan de andere drie (maar wel met klapkoplampen). Die is volgens mij al eens voorbijgekomen in dit topic trouwens.

Mooi hoor, een witte 924. Zou ik absoluut geen bezwaar tegen hebben.

Veicolo: prachtige bestel-600! Ik heb er nog nooit een in het echt gezien, alleen op oude foto's van Italië (en ben ik de enige hier die lang zit te turen naar oude foto's om de klassiekers te spotten?).
volvofiel

Bericht door volvofiel »

straatauto schreef: Mijn favoriete automerk (om in te rijden) was tot een paar jaar terug Renault i.v.m. zijn comfort.
Momenteel echter veel te veel reparaties en ik neig nú naar VW óf Toyota (vooral om zijn kwaliteit).
Toyota heeft inderdaad uitstekende kwaliteit. Vooral de oudere types. Onze Avensis Turbodiesel uit '99 heeft een beer van een motor. Niet qua PK's (integendeel, met 90 pk op 1290 kilo kom je niet zo snel weg), maar qua kwaliteit. Mijn vader is zijn hele leven al Toyotarijder :doh:

Al moet ik zeggen dat de kwaliteit van de huidige Toyota's toch ietsje minder is geworden. Nog steeds uitstekend, maar niet zo goed als de 'oudjes'. Er gaat werkelijk niks stuk (behalve het reguliere spul) :worshippy:

Maar weer ontopic; gave Porsche. Dat was/is weer eens wat anders dan het doorsnee spul dat al jaren hetzelfde ontwerp heeft.
Veicolo

Bericht door Veicolo »

Straatauto, ik geloof dat ik stiekem voor een Toyota zou kiezen, ondanks de wat "saaie" modellenpolitiek. Mag ik als Fiatfanaat eigenlijk niet zeggen... :oops: maar ze zijn wel erg goed. Het lijken warempel wel moderne Fiat's! :lol:
Ik rijdt al bijna 30 jaar Fiat en heb buiten het reguliere onderhoud nog nooit gekke dingen gehad. Maar wellicht zegt de garage ook wat in deze. :thump_up:

Tom, je bent niet de enige: ook ik bekijk met belangstelling de oude ansichten en foto's in bijvoorbeeld automagazines. Prachtige tijdsbeelden zie je voorbijkomen.

En nou iemand hier toch Seat noemde dan deze ook nog maar:

Afbeelding

Afbeelding

De Seat 133. Hier zag je ze ook stiekem wel met een Fiat logo, tenminste, ik heb ze wel gezien in die tijd. Grotendeels met Fiat 850 techniek opgebouwd en gemaakt in Spanje van 1974 tot 1979. Het modelletje is van Altaya.
Rock & Roll!!!
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Oh, wat een mooie auto :shock: Zelden ben ik zo gecharmeerd van een oude Seat/Fiat :thump_up:
tom

Bericht door tom »

De 133, bijna vergeten... leuke auto inderdaad. Ik heb het Seat/Fiatverhaal voor de overname door VAG nooit begrepen. Een soort interne concurrentie?

Wat Toyota betreft: na 30 jaar VW rijden hebben mijn ouders vorig jaar een Auris gekocht. Rijdt lekker, maar ik vind 'm wel bijzonder saai.
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Saai, tja, daar heeft Toyota een handje van. Waar zijn de tijden van de Sprinter etc. gebleven?

Weer even over Seat; ik verbaas me dat dit merk pas 25 jaar in Nederland is. Ik dacht al veel langer!
Plaats reactie