Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

straatauto
Contacteer:

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Bericht door straatauto »

Mooi foto's van die "sloop-Renaults" Tripoux! ............. http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,467748,page=33
Ik heb jouw bijdrage op pagina 33 nog even opgezocht en dan ga je onwillekeurig toch ook weer verder bladeren; érg leuk topic!
V.w.b. de T3: Ik heb enkele maanden gelden een gele T3 Transporter van Premium ClassiXXs gekocht.
En dan verwonder je jezelf erover dat dit langzamerhand óók al een klassieker aan het worden is.
Ik zet hem een dezer weken nog wel eens op de foto.
Vandaag dan maar de voorgangers van de T3: De T1 en de T2

Volkswagen Samba Bus 1958-1960 Minichamps
Volkswagen T2 Bus 1972 Minichamps

Afbeelding

Afbeelding
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
chummy dj

Bericht door chummy dj »

mooi die oersterke vw busjes... :thump_up:
zonde van die auto's op de sloophoop :cry:
zelf heb ik enkele keren in zo een T3 gereden,vond het geweldig alleen wat veel lawaai :wink:
straatauto
Contacteer:

Bericht door straatauto »

Mijn bouwvakkerscombinatie van de T2 heb ik een paar maanden geleden al eens laten zien samen met een mooie CX Break (beiden van Minichamps)
Komt 'ie nog 'n keer:

Afbeelding
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

De T3 vind ik verreweg de mooiste VW bus ooit gemaakt. Maar dat komt omdat ik nogal van hoekig houd :)

Die CX vind ik ook een tot de verbeelding sprekende wagen. Net als de GS, AMI, enzovoort. Oude Citroëns zijn gewoon 'futuristisch' en apart vormgegeven. Helaas hebben ze die trend in mijn ogen verkeerd voortgezet.

Maar goed, daar gaat het nu niet om; deze modellen zijn gewoon prachtig!
tom

Bericht door tom »

Gave foto's weer, heren! Alle VW Transporters hebben op mij ook een bijzondere aantrekkingskracht, er zijn niet zoveel bestelwagens die het in mijn verzameling redden (hoewel ik de DKW Schnellaster, Renault Estafette en de Citroën HY ook erg waardeer).

Dat AW-slooptopic is verslavend, ik zal weer eens op zoek gaan naar foto's die ik zelf heb genomen op een sloperij in Californië. Daar kwam je nog Karmann Ghia's tegen...
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

Mooie plaatjes van mooie werkpaarden. Ik weet niet hoe het jullie vergaat maar ik heb wel wat met busjes en dergelijke. Ligt ook een beetje aan m'n vader; die bouwde in z'n spaarzame vrije tijd busjes om tot campertje waar we dan met het hele gezin mee op vakantie gingen. Mooie tijden waren dat.
Deze hieronder is wat te klein voor een camper maar toch erg leuk om te laten zien:

Afbeelding

Afbeelding

De Fiat Fiorino. Een erg populair werkpaardje in z'n tijd, en nu nog. Vooral aannemers, elektriciens en andere middenstanders kwamen vaak met dit type Fiat voorrijden. De eerste Fiorino's kwamen in 1977 op de markt en deze hadden het neusje (en de techniek) van de Fiat 127 mk2. Bovenstaand model stamt uit de jaren '90. Deze wordt in Brazilië en Argentinië nog steeds gemaakt en verkocht. Fiat noemt zijn lichte bedrijfswagens naar 'oude' munten. Dit model is van resin en handgebouwd door het Italiaanse Giocher.
Rock & Roll!!!
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Ik heb ook altijd al wat met stationcars, bestelwagens en busjes gehad. Als kind al. Het waren ook mijn favoriete speelgoedauto's. Als de deurtjes naar de laadruimte openkonden en er van alles ingeladen konden worden, kon het voor mij niet meer stuk. De DAF pickups van Lioncar werden ook altijd volgeladen met schroefjes en dergelijke. De Scania Vabis (torpedoneus) van Tekno heeft ook heel wat lading verstouwd door de jaren.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

enige tijd niet geweest op dit topic ,maar heb nu dubbel plezier aan al die mooie foto's :thump_up: :thump_up: :dance:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Zolang de auto's maar groot zijn. Een grote sedan vind ik mooi, stationwagons ook (Amerikanen bijvoorbeeld) en busjes ook.

Mooi model van de Fiorino trouwens.
tom

Bericht door tom »

Zeker mooi, die Fiorino. Niet alleen uit het straatbeeld maar ook van de sloperijen verdwenen hier (een aannemersbedrijf met zeer herkenbare huisstijl-kleuren reed ze hier vroeger, die kwam je nog jaren later op alle sloperijen tegen).
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

Fijn dat we toch nog aardig wat mensen een plezier doen met dit topic. Goede keus dus, Straatauto :thump_up:
@ Tripoux: zeer herkenbare opmerking. Dat is ook één van de redenen dat ik er geen een meer uit m'n kindertijd over heb gehouden. Ik stopte er vaak zoveel "vracht" in dat het knapte.
Speciaal voor Volvofiel een "groot busje":

Afbeelding

Afbeelding

Fiat Daily uit de eerste serie. Dit type werd gebouwd van 1978 tot 1990 in 3.5 en 5.0 tons uitvoeringen. Tot 1983 verkocht als Fiat, daarna als Iveco. Iveco (Industrial Vehicle Corporation) bestaat uit de merken Fiat, Lancia, OM, Unic en Magirus.
Dit model van Old Cars vond ik lang geleden in desolate toestand op een beurs. Ik heb 'm bestickerd en wat roestig gemaakt. 't Heeft wel wat zo, zo'n "lowbudget" transporter.
Rock & Roll!!!
tom

Bericht door tom »

In een Iveco Daily ben ik nog eens naar Barcelona en terug gekacheld, was een hoog/lang exemplaar en een ongeblazen diesel. Traaaaaaag en dorstig, en ongelofelijk veel herrie.
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Wat een ontzettend mooi busje! :worshippy:
tom

Bericht door tom »

Ik kwam vandaag een 343 uit '79 in showroomstaat tegen. Knalrood, glanzend, originele lichtmetalen velgen... fraai en zeldzaam!

Iemand de Simca 1000s in de TV-reclame van het Reumafonds al gezien?
volvofiel

Bericht door volvofiel »

tom schreef:Ik kwam vandaag een 343 uit '79 in showroomstaat tegen. Knalrood, glanzend, originele lichtmetalen velgen... fraai en zeldzaam!

Iemand de Simca 1000s in de TV-reclame van het Reumafonds al gezien?
Waar was dat? Wellicht ken ik hem van de Volvo300club. Over spotten gesproken, zondag ben ik te spotten in mijn 343, ik ga naar de ledenvergadering van de V3C in Haarzuilens (bij Utrecht).

Ontopic: ik hoop spoedig foto's te hebben van mijn DAF van Norev. Men zegt dat er komende week grote kans op enkele centimeters sneeuw is (!!) dus daar wacht ik dan maar op... (...vol ongeloof).
Plaats reactie