Vraag over lijkwagen en ambulance

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Plaats reactie
padvinder95
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 12:49

Vraag over lijkwagen en ambulance

Bericht door padvinder95 »

Hallo,

Ten eerste: ik hoop dat ik dit in het goede forum zet, want ik ben niet bekend met dit forum en weet niet wat de conventies zijn over dit soort topics ;)

Ik heb een vraag over (het verkrijgen van) twee modelauto's. Mijn moeder doet rouwbegeleiding op een school met verstandelijk gehandicapten. In het verwerkingsproces wil zij graag met lego-poppetjes met de kinderen (na)spelen hoe een begrafenis etc. in zijn werk gaat. Daarvoor heeft ze eigenlijk een modelauto ambulance en lijkwagen nodig. Ik heb al gegoogled, modelauto-sites bezocht en op e-bay gekeken, maar ik kom er niet echt uit. Op sommige sites is de Cadillac Hearse te koop, maar voor zo'n €100, wat eigenlijk boven haar budget uitgaat.

Is er iemand van jullie die weet waar zij aan deze modelauto's zou kunnen komen? Het mag best wat kosten, maar zoals hierboven opgemerkt: ze is geen modelautogek (in de positieve zin van het woord) die er haar spaargeld voor opzij zet, het dient ter ondersteuning van haar sessies. Kan iemand mij helpen?

[edit] Ze heeft laatst een modelambulance van een vriend geleend, deze was 18cm lang, 5.5cm breed en 8.5cm hoog. Ik gokte dat dit 1:43 was (?); deze auto was enigszins aan de grote kant, maar wel bruikbaar. Zo groot (of iets kleiner) wil ze haar auto's dan ook ongeveer hebben..
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Vraag over lijkwagen en ambulance

Bericht door Montezemolo »

Er zijn lijkwagens van precision miniatures in 1/18, ik weet dat er diverse winkels zijn, ik zal een pb sturen welke.

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Vraag over lijkwagen en ambulance

Bericht door Peter Parker »

Poeh ik denk aan een Siku Ambulance, die zijn rond 10 euro en er past zeker een lego poppetje achterin. Die kan je zwart spuiten en dan is ie echter dan echt. Je moet dan de pop nageltjes onderin doorboren en zo haal je hem uit elkaar, de bovenkant kan je dan heel eenvoudig zwart glimmend spuiten en dan weer in elkaar lijmen.
Afbeelding

Je ziet je kan er 2 kopen en dan voor de lijkwagen de lampen eraf halen, gaatjes dicht plamuren. Ik weet niet waar u woont, maar mogelijk kan ik u verder helpen.
padvinder95
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 12:49

Re: Vraag over lijkwagen en ambulance

Bericht door padvinder95 »

Hey, bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb die ambulance gevonden op een of andere speelgoedsite, superspeelgoed.nl, daar was hij voor dik 5 euro te koop en de winkel zelf zit in Enschede, waar ik ook woon, dus ik kan het gratis afhalen.

Ik zal eens kijken of het gaat lukken om een van die ambulances uit elkaar te halen en zwart te verven; anders weet ik waar ik hulp moet zoeken ;)

Nogmaals hartelijk bedankt!

-pad
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Vraag over lijkwagen en ambulance

Bericht door Peter Parker »

Succes :thump_up:

:idea: zat gisteravond de hele tijd te denken dat ik zelf zoiets ook wel kan bouwen met een wrakje
Gebruikersavatar
Kale
Berichten: 587
Lid geworden op: zo 12 jun 2005 02:29
Schaal: 1:64
Locatie: Notta oeps' idea...

Re: Vraag over lijkwagen en ambulance

Bericht door Kale »

Er is een Cadillac Hearse (lijkwagen) van Matchbox 1/64, deze is er in 't wit en in 't zwart.
Ik heb deze een week of 4 geleden gekocht bij de BartSmit..
Als ik me goed herinner warten ze 1,95 p/stuk.

Met een beetje speurwerk zijn deze nog wel te vinden...

Afbeelding

Afbeelding
Greetz, Kale
padvinder95
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 12:49

Re: Vraag over lijkwagen en ambulance

Bericht door padvinder95 »

Dan zal ik ook eens bij de Bart Smit langsgaan :)
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Vraag over lijkwagen en ambulance

Bericht door jonnoT »

padvinder95 schreef:Hallo,

Ten eerste: ik hoop dat ik dit in het goede forum zet, want ik ben niet bekend met dit forum en weet niet wat de conventies zijn over dit soort topics ;)

Ik heb een vraag over (het verkrijgen van) twee modelauto's. Mijn moeder doet rouwbegeleiding op een school met verstandelijk gehandicapten. In het verwerkingsproces wil zij graag met lego-poppetjes met de kinderen (na)spelen hoe een begrafenis etc. in zijn werk gaat...
vraag me af hoe je moeder dan een crematie uitlegd :wink: :angel:
Plaats reactie