Fototent

Heb je een mooie foto gemaakt van een modelauto uit je eigen verzameling? Plaats hem hier!
Uiteraard kun je hier ook al je vragen en tips kwijt over het fotograferen van modelauto's.
In het kort: hoe, waar en waarmee worden jou foto's gemaakt.
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Re: Fototent

Bericht door ViperArry »

Volgens mij ben je het goedkoopste uit als je op ebay gaat snuffelen, heb hier op marktplaats prijzen gezien die 3 keer zo hoog waren als daar. :evil:
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Re: Fototent

Bericht door kwiebje »

Ik kijk voortaan heel weinig op Marktplaats. Ebay heeft echt mijn hart gestolen. Lekker zoeken en daar worden slechte verkopers meteen afgstraft. Tevens kun je daar bijna niet "anoniem" handelen.

Maar ff on topic. Kun je die tent ook nog verdonkeren of verlichten door middel van iets ??
Afbeelding
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Re: Fototent

Bericht door ViperArry »

Ik heb m niet, maar gewerkt met een eigen fabrieksel.... maar me er wel in verdiept.
Volgens mij kun je de tent eenvoudig verlichten door het doek heen, je krijgt dan gelijk een mooie diffuze belichting.
Wil je de boel donkerder maken, dan moet je iets met een donker doek over de tent heen doen volgens mij.

Ik wil binnenkort gaan experimenteren met zoiets. Zwarte achtergrond en reflecterende onderplaat...... volgens mij moet dan ook je bovenkant bijzonder donker zijn.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Fototent

Bericht door Ferrari10flrb »

Materiaal kosten van mijn Fototent van 60x80: € 0,- Bespaar ik weer ca € 40,- mee.

Ofwel de helft van een Kyosho of een Redline, 2 a 3 oude Quartzo's, een IXO, Bang of ART model enz :)
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Fototent

Bericht door Harm-Jan »

:dance: Hij is er, lekker groot :P dus kan makkelijk bij de wagens als ze erin zitten ;) nu nog even oefenen, ga ik morgen even doen denk ik.

Afbeelding

Nu alleen nog even een DSLR kopen :angel:

Edit: http://www.stevesphotoshop.co.uk/foldin ... tions.html handig als je een tent hebt en vergeten bent hoe hij weer in elkaar moet :mrgreen:
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Fototent

Bericht door MiddleMan »

Waar kun je het beste een aantal statiefjes kopen? Ik zou graag een aantal daglichtlampen willen aanschaffen en deze willen gebruiken om foto's mee te maken. :)
Instagram: DutchC6
Dizono
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mar 2008 23:23

Re: Fototent

Bericht door Dizono »

Heel belangrijk bij zon fototent is dat je de witbalans juist instelt. Zoek even op hoe je die moet instellen en stel hem in op de kleur wit van je tent (dit doe je door een foto te maken van het egaal witte oppervlak en vervolgens deze foto via het menu handmatige witbalans te selecteren. Deze tint zal de sensor nu als wit beschouwen, ook al is de tint zelf wat geelig door kunstlicht). hierdoor corrigeert de foto in 90% van de gevallen het kunstlicht uitstekend. Weer een stap dichter bij de perfect witte achtergrond.
Afbeelding
Plaats reactie