[Rob] Nissan Skyline GT-R R35 1/12
Re: Rob's (rpi) collectie - Foto update 9x 1:18 P22
Bedankt voor jullie reacties 

Yihaa! Vandaag is er bij mij een rode 1:12 Ferrari Enzo van Tamiya bezorgd!

- Tom_Aston-Martin
ben heeel erg benieuwd naar de tamiya enzo!! Is het eigelijk moeilijk om zo'n tamiya model im elkaar te zetten? 

- FordMustangGT
- Schaal: 1:18
Die Enzo klinkt zeer goed, ben benieuwd naar de foto's! 

Wow, schitterende update!
Oei, wat een modellen. Vooral die bbr ferrari is om de poten bij af te likken, maar ook die oude porsches vind ik super. Het leukst vind ik de xj13. Vooral omdat ik goed bekend ben met de geschiedenis van deze onbekende racewagen die nooit geraced heeft.

- jerico
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
zomg,
wat een pracht modellen
...ze allemaal gewoon stuk voor stuk prachtig...
greetz,
jerico
wat een pracht modellen

greetz,
jerico
Tom_Aston-Martin schreef:ben heeel erg benieuwd naar de tamiya enzo!! Is het eigelijk moeilijk om zo'n tamiya model im elkaar te zetten?
Hahaha, nee. Simpeler kan bijna niet. Ik heb de 1:12 Porsche Carrera GT ook al, maar die staat voor 99% klaar in de doos. Je moet de velgen erop schroeven en een paar andere dingen. Binnen 5 minuten gebeurd... als het tegenzit.
Is alleen maar om de licenties te omzeilen. Tamiya mag bouwpakketten verkopen, maar hebben geen licenties voor compleet gebouwde modellen. 6 schroefjes zorgen ervoor dat het een "bouwpakket" is.

De 1:12 Enzo is binnen. Ik had hem via Ebay gekocht als schademodel voor een flink lagere prijs. De foto's van de schade waren zeer duidelijk en het leek mij vrij goed te repareren.
Nu ik het model binnen heb, viel het nog veel meer mee. Er zat een schroefje los bij een stabilisatorstang van de achtervering. Dit schroefje zat op een onbereikbare plaats voor de verkoper. Echter na demontage van een ander onderdeel is het me gelukt het schroefje (dat er gewoon bij zat) terug te zetten.
En er was ook een metalen plaatje los, dat door Tamiya vastgelijmd zat aan de carrosserie. De verkoper kreeg het niet goed teruggelijmd, maar met 2 componenten epoxy zit het weer muurvast
Ik zal binnenkort foto's maken. Ben weer zwaar onder de indruk van het model.
Nu ik het model binnen heb, viel het nog veel meer mee. Er zat een schroefje los bij een stabilisatorstang van de achtervering. Dit schroefje zat op een onbereikbare plaats voor de verkoper. Echter na demontage van een ander onderdeel is het me gelukt het schroefje (dat er gewoon bij zat) terug te zetten.
En er was ook een metalen plaatje los, dat door Tamiya vastgelijmd zat aan de carrosserie. De verkoper kreeg het niet goed teruggelijmd, maar met 2 componenten epoxy zit het weer muurvast

Ik zal binnenkort foto's maken. Ben weer zwaar onder de indruk van het model.

De modellen, de foto's, de details.
Allemaal prachtig.

Allemaal prachtig.

Die XJ13 
Ik ben sprakeloos, wat een schoonheid

Ik ben sprakeloos, wat een schoonheid

Bedankt voor jullie reacties.
De XJ13 was voor mij ook een aangename verrassing. Die komt aardig in de buurt van veel duurdere modelauto's (heb er € 66 incl. verzenden voor betaald)
Overigens nog 2 modellen besteld vanavond:
Porsche 911 (996) GT3RS wit/rood Autoart ( (wilde ik al een tijdje en zag nu dat ie flink is afgeprijsd bij een duitse online winkel)

Porsche 911 (997) Targa bronze (Norev)

De XJ13 was voor mij ook een aangename verrassing. Die komt aardig in de buurt van veel duurdere modelauto's (heb er € 66 incl. verzenden voor betaald)
Overigens nog 2 modellen besteld vanavond:
Porsche 911 (996) GT3RS wit/rood Autoart ( (wilde ik al een tijdje en zag nu dat ie flink is afgeprijsd bij een duitse online winkel)

Porsche 911 (997) Targa bronze (Norev)

Laatst gewijzigd door rpi op za 29 mar 2008 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.