F1-modellen 1:18 - Hotwheels vs. Minichamps

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Gesloten
Gebruikersavatar
Monty2004
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 23:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: F1-modellen 1:18 - Hotwheels vs. Minichamps

Bericht door Monty2004 »

ID&T schreef:Kan iemand mij vertellen of het verschil in kwaliteit tussen de F1-modellen van Hotwheels en Minichamps erg groot zijn?
FF een voobeeld:.....op de site van ModelCarWeb staat de Jaguar van Webber uit 2003 van Minichamps voor ?57,90 en van Hotwheels voor ?52,50. Op de foto zien ze er gewoon hetzelfde uit, en de prijs is ook nagenoeg hetzelfde....

Ga voor Minichamps! :thump_up:
Op alle terreinen is Minichamps 100% beter..... afwerking, details, kleur, logo's, verhouding helm/coureur t.o.v. het model etc etc...... Mvg Monty
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

Minichamps/PMA is absoluut beter :!: :!: :!:

Hotwheels heeft destijds een aantal licenties gekocht (Jaguar, Jordan, Renault, Ferrari, Williams, McLaren) en heeft in hun eerste jaar de Jordan en Jaguar niet gemaakt. Waarom? Ik denk omdat deze teams niet genoeg geld in het laatje brachten.

Hun eerste reeks modellen was naar mijn mening dramatisch slecht. De jaren erna zijn de modellen zeker wel verbeterd, maar ik erger me nog steeds aan het feit dat de helm van Alonso gewoon FOUT is bij de first win versie, en zo zijn er nog legio voorbeelden. De afwerking vind ik veel minder dan een Minichamps model, er zitten bijv vrij vaak losse stukjes verf op de auto (niet van de auto zelf, waar ze vandaan komen mag joost weten..).

Inmiddels heeft Hotwheels alleen nog voor Ferrari de exclusieve licentie in 1:43 en 1:18 in hun prijsklasses, wat eens te meer aangeeft dat ze het puur om de centjes doen. De andere teams hebben inmiddels hun licenties terugverkocht aan Minichamps, echter Ferrari zal te duur zijn geweest denk ik.

Denk er ook eens bij na hoeveel geld Mattel heeft moeten betalen om Willy Weber het idee van de Michael Schumacher Collectie te laten vergeten...Gelukkig verzamel ik geen schumacher, het abrupt cancellen van de collectie die je compleet wil hebben lijkt mij op verzamel gebied zon beetje het ergste wat kan gebeuren :angry_finger:

kortom, marketing technisch heeft hotwheels het beter aangepakt, zo hebben ze ook altijd een mooie doos en produceren ze de populairste auto van de grid, maar als je puur op het model aangaat moet je echt een Minichamps hebben in deze prijsklasse.
Gebruikersavatar
Monty2004
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 29 dec 2003 23:29
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Monty2004 »

Jos schreef:Hotwheels heeft destijds een aantal licenties gekocht (Jaguar, Jordan, Renault, Ferrari, Williams, McLaren) en heeft in hun eerste jaar de Jordan en Jaguar niet gemaakt. Waarom? Ik denk omdat deze teams niet genoeg geld in het laatje brachten.


Zowel Jaguar als Jordan zijn vanaf 1999/2000 door Hotwheels uitgebracht!
De Jordan van 2002 is echter alleen uitgebracht met Sato (geen Fisichella). Sinds 2003 is Jordan gelukkig weer in handen van Minichamps.
Bij Hotwheels geld naar mijn mening de eerste de beste. De 1e Jordan uit 1999 vindt ik tot nu toe het mooiste model die zij uitgebracht hebben!
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

Monty ik doel idd ook op de 2002 autos
Gesloten