Hey mensen, hier weer een update van mij!
Ik heb een GMP McLaren M8A omgeruild voor een Cobra Daytona Coupé van Exoto. Om het even compleet te maken heb ik ook de andere erbij genomen, dan zijn de verschillen duidelijk te zien. De McLaren toon ik ook nog even, dan hebben jullie een idee wat ik ingeleverd heb én wat ik mag toevoegen aan mijn collectie! De reden van de ruil is dat ik over de GMP noooit helemaal een lekker gevoel heb gehad. Ik vond hem tegenvallen als model, zeker voor de prijs die er soms voor gevraagd wordt. Het lijkt alsof hij wat sommige details betreft in elkaar is gezet als speelgoed in plaats van een vitrine-model.
De McLaren M8A van GMP:
De Cobra met startnummer 48 had ik reeds in de collectie en is de winnaar van de 1000km van Monza. De startnummer 6 is, zoals reeds gemeld, de versie die ik heb verkregen door de ruil. Bekend als 'The Prototype' is het de enige welke compleet door Shelby American is gebouwd in Venice California. De rest van de Cobra Daytona Coupés zijn gebouwd in Italië. De nummer 6 heeft onder andere geraced op Sebring, Spa Francorchamps, Reims, Daytona, Oulton Park en op Bonneville. Op de Bonneville Salt-flats behaalde deze Cobra aan het einde van zijn carriëre niet minder dan 25 USAC-FIA records. Niet niks voor een wagen gebouwd door een voormalig kippenboer!
Dan nu de foto's, let vooral op de onderlinge verschillen:
Dat was het dan weer wat betreft de Cobra's.
Mvgr, NEMOB)
Current collection: 31 models. Latest addition: Exoto Tyrrell 003, Exoto Lotus 72D, Exoto Porsche 935 Turbo, Exoto Porsche 917-30.
Coming soon: CMC Ferrari Dino 156 "Sharknose" #2 I hope...